/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Vista og Antivirus/spyware
Fra : Sunnyman
Vist : 680 gange
50 point
Dato : 15-03-07 07:29

Har lige installeret Vista 64 bit, og ser nu at de normale antivirus og spyware jeg bruger, ikke har det så godt sammen.

Har nogle af jer erfaring med hvilke Antivirus /spy-spamware der arbejder godt sammen ?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-03-07 08:25

Jeg ved at det gratis antyspyware program: Superantispyware, i seneste version understøtter Vista:

http://www.superantispyware.com/downloads/SUPERAntiSpyware1241.exe

Her er en manual: http://www.spywarefri.dk/manualer/superantispyware-manual.htm

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-03-07 08:46

som antivirus program til vista er avast glimrende - det gratis superantispyware er fint at scanne med (det er kun den første måned der er realtime protection i gratis udgaven) www.superantispyware.com
www.avast.com/eng/avast-antivirus-and-windows-vista.html

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 15-03-07 09:01

De programmer Som midifik og Molokyl anbefaler kører perfekt på min Vista Vista Ultimate x64 box.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-03-07 09:08

tjaeehh manse det gør de - men det er til gengæld svært med en gratis firewall

du kan forresten selv være en midifik

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 15-03-07 09:22

Firewals på Vista er ikke produceret endnu,de fleste er i Beta stadiet,og ikke gjort tilgængelig,producenterne
har problemer med at få adgang til Vista kernen og
Microblød gør det heller ikke lettere for dem,jeg ved
at Bullguard prøver at lave en til derers 5 i en software,jeg har lagt Vista x64 på is indtil videre,jeg
vil simpel hen have en firewall som kan blockerer for
udgående trafik,Microblød skal ikke ha alle de oplysninger de vil fra min pc,jeg tror også det er derfor
at de har lavet deres firewall så besværlig at administrere(udgående)de vil vide alt hvad der
foregår på din pc.
Jeg forsøger også at knække kerne beskyttelsen på
vista x64,så jeg kan rode og bestemme alt hvad der forregår på min pc(Power user).
Så er Vistas x64 enormt træls at defragmenterer,det
er som af vende tilbage til Win 98,selv under fejlsikker tilstand tager det en evighed.
Manse9933

Kommentar
Fra : disken

Dato : 15-03-07 11:05

Den engelske udgave af Kaspersky m.firewall virker perfekt.

Kommentar
Fra : Sunnyman

Dato : 16-03-07 20:55

Har prøvet Kaspersky engelsk... OG den virker bare ikke på Vista 64 bit..
Men Avast ser ud til at virke godt.

Hvilket FREE antivirus vil I anbefale ?

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 50 point
Dato : 16-03-07 21:03

avast -

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-03-07 21:04

du har ligesom fået svar

Kommentar
Fra : disken

Dato : 16-03-07 21:04

UPS___
LÆSE fejl___

64 Bits troede den virkede der OSSE.

MEGET SORRY.

Har kun prøvet den på 32 bits.

Godkendelse af svar
Fra : Sunnyman

Dato : 16-03-07 21:28

Tak for svaret miritdk. Du er som sædvanlig på forkant...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-03-07 07:28

velbekomme