/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
xp tabte dokumenter
Fra : biksemad
Vist : 403 gange
40 point
Dato : 14-03-07 21:26

hej jeg ville høre om der er nogen der kan sige hvordan man får dokumenter og evt email og kontaker ud af sin computer hvis den er gået ned jeg ved man kan skrive cmd,men hvordan får man det ud kan man skrive copy eller hvordan gør man,kan man få det kopiret over på en cd når det er gået ned eller hvad kan man,jeg manler nogle komandoer her er der nogen som er ekspert i det så vile det være fint.
mvh jan

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-03-07 22:05

Så kan du pille harddisken ud og sætte den i en anden maskine.......

Dos kommandoer hjælper ikke hvis maskinen ikke kan starte.....

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 40 point
Dato : 15-03-07 01:46

En anden mulighed, hent Knoppix det er en Linux distubution som har den egenskab at den kan køre som live cd, hvis du henter den (699MB) så brænd den over på en cd som iso. fil, nu kan du starte computeren med Knoppix i cd skuffen, intet bliver instaleret den kører fra cd skuffen, og kan uden videre "se" dine mapper og filer, helt uden at Windows er startet, du kan med Knoppix overføre dine filer til usb stik, eller brænde dem på cd, Knoppix på dansk hentes her: http://tyge.sslug.dk/knoppix/ den øverste fremhævede link, det er en stor fil, fylder en hel cd og det tager nogle timer at hente, det anbefales at benytte en download manager, for eksempel den gratis Free download manager: http://www.freedownloadmanager.org/download.htm det er en mulighed hvis du ikke uden videre, kan flytte harddisken over i en anden computer

Kommentar
Fra : zith

Dato : 15-03-07 11:52

Hej

Jeg ville nok sige at du skulle tage og tage din hdd ud og sætte den over i en anden og hvis den kan finde din hdd så kan du gå ind og hente dine dokumenter og der du nu har gemt dem... og hvis det er outlook eller outlook express du bruger til mail så kan du finde dem under C:\Documents and Settings\"bruger"\Lokale indstillinger\Application Data og derinde kan du finde dine kontakter og mails og det. Og du skal lige sætte den til at du kan se skjulte filer for at komme derind. Selve din mail konto tror jeg ikke du kan få fat i hvis du ikke kan få gang i hdd.

Godkendelse af svar
Fra : biksemad

Dato : 16-03-07 18:37

Tak for svaret o.v.n..det prøver jeg

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-03-07 19:33

Hvis harddisken overhovedet kan løbe rundt, skal det nok lykkes for dig