/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Navigation Vesteuropa
Fra : tararam
Vist : 536 gange
50 point
Dato : 14-03-07 20:06

Er der nogen her der har en Navigation med kort over Vesteuropa.

Jeg skal vide om Skotland er med på kortet. der står godt nok United Kingdom, men ikke Great Britain. Vil lige være sikker inden jeg køber, da jeg skal til Skotland i ferien.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-03-07 20:19

United Kingdom er de brittiske øer.

Kommentar
Fra : Seipe

Dato : 15-03-07 01:50

Kommentar
Fra : Seipe

Dato : 15-03-07 01:55

United Kingdoms er de forende kongeriger bestående af
Skotland, Wales og briterne.
det er vgtigt at huske hvis man kommer væ fra alfarvej.
Desværrere ikke et svar på spørgsmål, men lige en sidebemærkning.
God ferie.
Mvh.
Seipe

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 15-03-07 07:05

Der er to leverandører af kort til GPS'er (Navtech og Teleatlas) og hundredevis af gps'er der har valgt mere eller mindre det samme udvalg fra en af disse. Jeg er aldrig i DK stødt på nogen der har solgt noget de kalder 'Europa' eller 'Vesteuropa' uden at der er detaildækning af Skotland. Derimod er der variationer fra GPS til GPS m.h.t. dækningen østpå. Desuden var der - i al fald tidligere - problemer med Nordnorge og Nordsverige og der er vist stadig altid svag dækning i Grækenland, bortset fra Athen-området.

Du kan (men det tror jeg altså egentlig er overflødigt) gå på nettet og se mere om dækningen, fx http://www.garmin.dk/products/image/5/579/414/1/

Accepteret svar
Fra : alka

Modtaget 50 point
Dato : 15-03-07 10:07

Både Garmin og MIO har kort over England - lige fra nord til sy/øst til vest på vejnr. niveau.
Jeg havde en Garmin i én måned, men den havde det problem, at den ikke kunne vise vej, så den kom retur.
Så købte jeg en MIO c510, den kan bare det med at vise vej - og så har den faciliteter til prisen, der sender andre maskiner bagud - Der er givet vis nogen herinder der mener noget andet, men det er nok fordi de ikke har prøvet en MIO! MIO c510 fås i dag til under 2.000 kr. på nettet.

Se fx: http://produkter.novendo.dk/product.asp?product=2862&lang=dk

Kører man på en MIO, skal man ikke undre sig over, hvis det er længe siden man har været på en vej, og MIO så pludselig viser, at der nu ligger en rundkørsel - hvor der ikke plejer at ligge en rundkørsel. Jeg har oplevet dette to gang, og så viste det sig begge steder, at rundkørslerne var under anlæggelse!

foråret er på vej!

Godkendelse af svar
Fra : tararam

Dato : 28-03-07 21:14

Tak for svaret alka.