/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Folkeskole / Spørgsmål
10  viviborgen 630
Dansk Grammatik
Fra : malledaffy
Vist : 561 gange
81 point
Dato : 14-03-07 19:52

Hej

For at kunne hjælpe min datter som har svært ved at kende tillægsord, udsagnsord fra hinanden osv. Har jeg brugt for nogle enkelte regler for hver af de forskellige grupper. Feks at man kan sætte "at" og "jeg" foran nogle ord osv. Er der nogle der ligger inde med et skema eller kender en hjemmeside der forklare det, uden at det bliver alt for indviklet. Det ville være perfekt. så kunne jeg også lige få det genopfrisket

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-03-07 19:59
Kommentar
Fra : frieda

Dato : 14-03-07 20:05

Super link, refi

frieda
skolelærer

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-03-07 20:13
Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-03-07 20:34

http://www.e-ordbog.dk/index.php?title=retskrivning

At og jeg kan du kun sætte foran udsagnsord.

Kommentar
Fra : malledaffy

Dato : 15-03-07 06:33

fint link refi.. havde selv fundet netop dette link, men syntes nu at det er lidt for indviklet til en 11 årig.. søger netop det Ans skriver med en lille tommerfingerregl med at sætte "at" og "jeg" foran udsagnsord osv

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 17-03-07 08:30

Malledafi: send mig en privat e-mailadresse, så skal jeg sende dig nogle tricks, jeg har skrevet til elever.