/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
kan ikke åbne myspace mm.
Fra : kirhed
Vist : 504 gange
300 point
Dato : 14-03-07 19:48

Hej derude
Jeg håber virkelig nogen kan hjælpe mig. Jeg kører windows xp og explorer 7.0. Vi får flere og flere problemer med sider der ikke kan åbnes ordentligt eller kører så langsomt at programmet lukker ned. Det drejer sig om www.myspace.com www.dr.dk www.photobucket.com
vi har problemer med sider der skal bruge quicktime vise animation mm. Ofte får vi meldingen med et script der kører langsomt på siden som man så kan vælge at afbryde. Samtidig får vi også meldingen om activex mange gange.
Jeg forestillere mig, at der er noget med vores sikkerhedsinstillinger der er forkert, men aner ikke hvor jeg skal starte og begynde. Vil det eventuelt være en fordel at formatere harddisken? Jeg skriver her i håbet om at undgå det.
Mvh Kirsten

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 14-03-07 20:11

jeg tror det er det phising (staves?) der skal slås fra, eller gøres mindre følsomt. nederst på siden er der et ikon ved siden af kloden - højreklik på det og se indstillingerne for phishing.

Kommentar
Fra : kirhed

Dato : 14-03-07 20:30

Jeg har nu deaktiveret brug af phishing filter. Jeg åbnede dr.dk og forsøger at komme ind på programoversigten. Men desværre - samme gamle klagesang - det tager 100 år før man får beskeden om, at der er et script siden ikke kan læse.
Øv - dit forslag var ellers dejlig nemt..... men tak skal du ha'

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 14-03-07 20:47

jo øv, har oplevet det på flere computere så jeg var ellers ret sikker i min sag.
Prøv at se om det har ændret nogen af dine andre problemsider

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 15-03-07 01:53

Det er måske nogle dll filer der skal registreres. Prøv dette:

Hent denne fil og pak den ud til skrivebordet. Dobbeltklik på IEReg.bat
http://www.fbeej.ctrlaltdel.dk/Programmer/iereg.zip

Genstart når den er færdig.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 15-03-07 01:54

Btw, tøm også lige dine midlertidige filer og cookies i browseren

Kommentar
Fra : kirhed

Dato : 15-03-07 19:42

Desværre hjælper de sidste råd heller ikke. Kan det i øvrigt passe, at man skal ændre indstillingerne i alle brugerprofilerne på computeren? Jeg troede nemlig det var nok, at gøre det på en.

Jeg har deaktiveret phishing-filteret - er det korrekt?

Mvh Kirsten