/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Explore 7 hvad mener i om den?
Fra : Rikki4
Vist : 771 gange
50 point
Dato : 14-03-07 18:23

Skal jeg opdaterer til Explore 7
eller prøve firefox
Jeg er nybegynder

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-03-07 18:25

Jeg er glad for den og har brugt den lige fra den udkom som beta.
Man skal jo selvfølgelig lige vænne sig til den hvis ikke man er vant til faneblade, men du vil komme til at holde af dem. Menuerne er jo også lidt skjult iht. hvad man er vant til men det er nu godt for så er der mere plads til det du søger efter.

Hent du den blot

Kommentar
Fra : transor

Dato : 14-03-07 18:30

Jeg afinstallerede den igen.
Der kom så mange menulinier, som jeg ikke kunne komme af med og de fyldte så meget. I det hele taget, kunne jeg ikke rigtig vænne mig til den,synes den er sværere at styre og jeg fandt ikke nogen fordele.
Måske er det bare et spørgsmål om tilvænning og oplæring. Men jeg hader forandringer uden at der er fordele ved det.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-03-07 18:30

Jeg bruger Avant og syntes absolut bedre om dens form for faneblade....

Jeg syntes IE7 er for langsom, men det kan jo skyldes andre ting....

Man siger jo avant bygger på din IE....

Så hvis det er tilfældet er det faktisk IE7 jeg bruger - for den er også installeret....

Kommentar
Fra : fdbm

Dato : 14-03-07 18:31

Ja, bortset fra det nye design, har jeg nu ikke meget godt at sige om IE7. Jeg oplever hele tiden at den melder fejl - og efter fejlrapportering lukker IE bare ned. Det er da smadderirriterende, og jeg overvejer da at vende tilbage til IE6 hvis det er muligt. Jeg har for nylig taget skridtet med at vælg SP2 til XP, og der fulgte IE7 jo med - men det er jeg faktisk ked af at jeg gjorde.

Kommentar
Fra : Qualiman

Dato : 14-03-07 18:57

Den er langsom i forhold til 6eren og ja der er mange menulinier også alle den man har sagt ja til i det sidste - samtidig skal man vende sig til at der er flere sider åbne på samme side således at når man lukker som normalt risikerer man at lukke hele skidtet ned ikke bare den sidste side du åbnede men alle de forgående som du skulle bruge - det kræver lidt tilvending men hvis det er tiden som kommer med vista osv så kan man vel ligesågodt forsøge at finde ud af at bruge det rigtigt - og den bliver bedre og mere logisk jo mere man arbejder med den

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 14-03-07 19:27

Jeg bliver ved 6'eren og venter til de andre er færdig med at "rode".
Jeg bruger også Firefox med stor fornøjelse. Husk at installere Java og flash (uden jubii søgefeltet)

Jeg har også Opera og en hjemmebygget (VB6) på en anden comp.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-03-07 19:42

jeg vil sige - hvis du er nybegynder (3 år på kandu hehe) så kan du lige så godt kaste dig ud i det Jeg synes personligt ikke om fanerne - men har blot deaktiveret - så forskellen for mit vedkommende er og var - den er hurtigere

hos mig og dem jeg kender og hjælper af og til har det vist sig at når alle andre opdateringer er hentet og man venter med IE7 til sidst - så går det fint og uden de store jammerdale. I første omgang afinstallerede jeg også - men netop ved at hente opdateringer udenom IE7 først og så lige vente en dags tid - så gik det fint og det kører bare . De sikkerhesforandringer der ligger i er en stor del af min beslutning.

Klart der er lidt små skavanker - men de rettes til efterhånden..

det er kun dig der kan tage beslutningen trods alt

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 14-03-07 20:00

Rigtige mænd bruger Mozila Firefox

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 15-03-07 01:20

Firefox rules... Den kan alt det, MSInternet Eksplorer kan og så en masse mere....

Som kan være ret bekvemmeligt, hvis man feks, påtænke sig at udvikle en hjemmeside. Der findet et hav af plug ins, der kan hjælpe medden slags.....

Dersværre er de fleste Netbanks ikke opmærksom på det, så man er nødt til at have begge dele...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-03-07 02:15

Firefox er min favorit, der er lidt problemer hvis man bruger knapperne fremhæv tekst-kursiv tekst med flere, her på Kandu og andre forum, det kan løses ved at instalere denne lille add on: https://addons.mozilla.org/firefox/491/ men hent nu først Firefox: http://www.mozilla-europe.org/da/products/firefox/ jeg tror du bliver rigtig glad for den jeg har prøvet Internet Explorer 7, men den blev hurtig slettet igen, nu brokker Windows Update sig over at jeg har skjult en "vigtig opdatering" jeg bruger kun I.E. til net banken, og det er slet ikke nødvendig, jeg kan logge på i min bank, med ActivCard : http://www.danskebank.dk/danskenetbankdagligoko så måske holder jeg helt op med at bruge Internet Explorer

Kommentar
Fra : briseogstorm

Dato : 15-03-07 04:53

Slettede 7'eren den var langsom og ikke logsik (for mig), kører 6.1 Mvh B&S

Kommentar
Fra : thomas2610

Dato : 15-03-07 07:17

Jeg bruger IE7 derhjemme og er meget glad for den, aldrig nogen problemer. Jeg savner fanerne på arbejdet, hvor vi stadig trasker rundt med IE6.0.

Så smag og behag er jo nok forskellig.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-03-07 08:58

Jeg har alle de gængse browsere installeret, da jeg så kan teste kode til hjemmesider inden de udgives på nettet. Dermed kan jeg sikre mig de fungerer og ser nogenlunde ens ud i alle browsere.

Ingen browser overholder alligevel standarden for (X-)HTML og især ikke for CSS, så ingen af dem er perfekte

Implementationen af DOM er forskellig fra browser til browser, så derfor er der også forskel på hvorledes javascript afvikles og hvilke DOM elementer som er til rådighed hvordan.

Skulle jeg 'nøjes' med een browser ville valget falde på Opera. Mest fordi det er den browser som i videst udstrækning overholder webstandarderne, dels fordi det er den hurtigste. En hage ved denne browser er dog en sær tendens til, at man i visse tilfælde i forbidelse med CSS focus egenskaben, som i Firefox og MAC's Safari browser skal holde mus-knappen nede:
Citat
This also shows a bug in Firefox, which acts the same way as Opera (and probably Safari) in that the focus state is not held once the mouse button is released. Firefox should keep the full size image on screen until the mouse button is clicked again but it doesn't.

Opera kan hentes her: http://www.opera.com/download/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 15-03-07 09:37

Jeg har vænnet mig til IE7 - dejligt at den endelig kom med faneblade som Mozilla og Firefox har haft det i årevis.... også muligheden for at lægge genveje i en "links bar" har jeg taget til mig - igen hugget fra Mozilla/Firefox.

Opsætingen med menuer osv. har jeg ændret så meget at den næsten lighner en IE6 - så er det til at arbejde med.

Men jeg fortrækker nu Firefox alligevel - og det er da også den der er den primære browser hjemme på windows platformene....

Kommentar
Fra : Flemming17

Dato : 15-03-07 12:13

Jeg er godt tilfreds med IE7 - hvis de mange menulinier irriterer dig, kan du bare taste F11 - så forsvinder de. Kommer tilbage når du taster F11 igen
Som sagt: "Smag og behag!"