/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Vil opdaterere Office, som ikk
Fra : spimmer
Vist : 818 gange
200 point
Dato : 14-03-07 14:51

Hejsa.
Jeg kører Windows XP Home med SP2. Jeg må gang på gang slå automatisk opdatering fra, da den vil opdatere Office 2003, som IKKE findes på min maskine!
Jeg har skrevet til Microsoft adskillige gange, men får slet ingen respons. Hvordan får jeg "fortalt" min maskine, at den skal holde sig fra opdateringen af Office?
mvh
spimmer.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-03-07 15:12

Tror du/maskinen trænger til en rensning....

Du må tidligere have haft den og ikke fået fjernet det hele....

Eller det er opdateringer til Word alene....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-03-07 15:19

vælg at opdateringer skal automatiske opdateringer meddeler når der er opdateringer men ikke installerer dem - så har du check på hvad der kommer - når du får besked kan du fjerne fluebenet i det du ikke vil have ind - det bliver så gemt til en anden gang når du selv vil på windows update under gendan skjulte opdateringer - så er du fri for det.

grunden til at den VIL er sikkert at du ikke har fået fjernet office ordenligt efter sletning -

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-03-07 15:20

sikke noget volapyk jeg fik griflet - men håber du forstår alligevel

Kommentar
Fra : spimmer

Dato : 14-03-07 16:04

Hej.
Fluebenet er fjernet mange gange, men selv om jeg fjerner dem, kan jeg ikke få lov at opdatere XPén.
spimmer.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-03-07 16:07

Det er lige det det må være for hvis ellers Office er fjernet ville den ikke søge efter opdateringer.
Der skal nok ryddes op i registreringsdatabasen

Hent dette program og kør det og følg anvisningerne om hvad der må slettes.

http://www.pctools.com/registry-mechanic/?ref=google_rm

Kommentar
Fra : spimmer

Dato : 14-03-07 16:10

hej Refi.
Det er netop det sjove: Jeg har ALDRIG haft Office installeret på min maskine, men hele tiden OpenOffice!
Det gør jo ikke sagen mindre mystisk - vel?
spimmer.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-03-07 16:16

hvis den (grimt ord her) opdatering ikke er særlig stor så installer den dog og få din xp opdateret - så kan du smide den ud bagefter

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-03-07 16:19

Du har nok haft et eller andet program der hører til office.....

Word - publisher - outllook e.lign.

Men ryd op, så er det sikkert væk.....

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-03-07 16:21

Ja installer den alligevel, måske den mislykkedes og så er den pot jo uden.

Kommentar
Fra : spimmer

Dato : 14-03-07 16:40

Det er også prøvet gentagne gange, men jeg får en melding om, at den ikke kan finde Office - og jeg får IKKE opdateringen på XP Home.
spimmer.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-03-07 16:43

Vi prøver igen

Citat
ryd op, så er det sikkert væk

Kommentar
Fra : spimmer

Dato : 14-03-07 16:46

Jeg er i gang med en vedligeholdelse og oprydning.
spimmer.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-03-07 17:11

Og prøv at rydde op i regedit med det program jeg linkede til. Så fjernes der også helt sikkert noget overflødigt

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 200 point
Dato : 14-03-07 17:59

http://office.microsoft.com/da-dk/downloads/FX010353691030.aspx#9
Her står:
Hvorfor tilbydes der opdateringer til Office-programmer, som ikke er installeret på min computer?
Webstedet Office Update er designet til at søge efter den Office-pakke, der er installeret på din computer. Når det registrerer en Office-pakke, har den opdateringer til alle programmer i pakken, også til programmer, du har valgt ikke at installere. Du kan hente og anvende opdateringer til programmer, som ikke aktuelt er installeret. Opdateringerne gemmes på din computer og anvendes automatisk, hvis du installerer programmerne senere.

Overførslen af opdateringen bliver ved at mislykkes. Hvad skal jeg gøre?
Antivirusprodukter kan gribe forstyrrende ind i installationer. Nogle antivirusprogrammer tillader ikke, at en bestemt type indhold kopieres til systemet, og nogle tillader ikke ændringer af systemfiler. Så hvis der kører et antivirusprogram, kan det bevirke, at en overførsel mislykkes. Du kan forhindre dette ved at deaktivere antivirusprodukter, før du henter en opdatering.

Tilføjelsesprogrammer til webbrowsere, som giver hurtigere overførsel og/eller bedre gennemsynsmuligheder, kan give problemer under overførsel og installation. Produkter til forbedring af netværk cachelagrer indhold lokalt og bevarer i nogle tilfælde gamle eller beskadigede kopier af filer, som installeres. Der findes to typer af disse produkter: Programmer, som kører i baggrunden, mens der søges efter overførsler, og plug-ins, som installeres direkte i webbrowseren. Du skal deaktivere produkter til netforbedring, før du henter opdateringer.

Overførselsprocessen mislykkes, hvis der ikke er nok diskplads på det primære drev eller den primære drevpartition. Webstedet Office Update overfører opdateringsfilerne til det sted på harddisken (eller drevpartitionen på harddisken), hvor Microsoft Windows er installeret. Hvis der ikke er tilstrækkelig plads på harddisken (eller på partitionen), kan overførslen og installation ikke lade sig gøre. Frigør diskplads på det primære drev, og prøv derefter at hente filerne igen.

Endelig kan der være netværksproblemer, som forhindrer, at overførslen kan udføres. Microsofts overførselsservere kan også midlertidigt være utilgængelige. Prøv at hente filerne igen på et senere tidspunkt.
ALTSÅ, det kan bl.a. være dit antivirus program der er skyld i dine fejl.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : spimmer

Dato : 14-03-07 21:13

Tak for svaret pallebhansen.
spimmer.