/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Afsyrede døre
Fra : snusi
Vist : 2410 gange
150 point
Dato : 14-03-07 13:17

Vi er lige flyttet i et hus hvor der er afsyrede døre, hvilket vi aldrig har haft. De er meget snavsede. Hvad skal jeg bruge til at vaske dem af med?

snusi

Accepteret svar
Fra : me67

Modtaget 160 point
Dato : 14-03-07 13:26

Hej snusi.

Vi har godtnok trægulv i hele huset som er fra 1935 - dem gør vi rene i en blanding
af sæbespåner og varmt vand (og efterbehandler med hvid ludsæbe fordi vi gerne
have at gulvene bliver lyse).

Fik af en gulvmand som høvlede/sleb vores gulve af på et tidspunkt at vide, at Brun sæbe
måtte man under ingen omstændigheder anvende på rå træ da dette udtørre træet.

Venligst ME67

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 14-03-07 13:34

Er enig med ME67 i at du bør prøve med sæbespåner, da dfet jo er det man bruger til gulve, det murde kunne gøre det :)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-03-07 13:35

Prøv at klikke på linket: http://www.ask-alex.dk/4469_Saadan_efterbehandler_du_afsyret_trae.html der står en hel del, om behandling af afsyrede møbler

Kommentar
Fra : HHdoggi-Design

Dato : 14-03-07 15:06

sæbespåner er det bedste at bruge

Godkendelse af svar
Fra : snusi

Dato : 14-03-07 15:17

Tak for svaret me67.

Det lyder da nemt, troede der skulle noget specielt rengøringsmiddel til

Jeg må igang med sæbespåner

snusi

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 14-03-07 15:45

hehe god fornøjelse

Kommentar
Fra : me67

Dato : 15-03-07 10:22

Jamen selv tak - det er nu slet ikke så slemt endda
når først man er kommet i gang.

God fornøjelse og tak for point.

Venligst ME67