/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
transmission af video
Fra : pepsimax
Vist : 395 gange
100 point
Dato : 14-03-07 11:14

Hej

Hvad skal jeg bruge for at kunne lave en transmission af video
Fra et lokale til et andet via lokal net

Mvh

Pepsimax

Kommentar
Fra : transor

Dato : 14-03-07 11:53

En videokilde som f. eks et kamera, en taperecorden , en dvd afspiller eller en fjernsynstuner.

Så skal du bruge et kabel , som svarer til den type videosignal du vil sende. Et hul i væggen til kablet og en tilsvarende modtager.

Det var nok ikke det selvindlysende svar du havde tænkt dig.

hvis det er et ethernet du vil bruge til video mellem computere må du fortælle lidt mere om dit krav til kvalitet og øjeblikkelighed, samt hvilke computere du har.

I al sin enkelhed kan du jo bare sende videofilen.

Hvis du vil streame video skal du have software egnet både til at sende og modtage med.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 14-03-07 11:54

Den nemme gratis måde er et webcamera og skype.

Kommentar
Fra : jhvp

Dato : 15-03-07 16:51

Hej har du stadigvæk interesse i dette ??

Ved godt det er et gammelt indlæg men det
kunne jo være...

Kommentar
Fra : jhvp

Dato : 15-03-07 16:55
Kommentar
Fra : jhvp

Dato : 15-03-07 18:51

Jeg kom vist til at se forkert af datoen

Sådan som jeg forstår spørgsmålet, er at du evt. har et webcam tilsluttet
en computer i et lokale og så vil sende det til en anden computer i et andet
lokale....

Mit råd er at gøre således.

1.
Download og instalere Windows Media Encoder til maskinen der skal sende
materiale.

2.
Start progammet Windows Media Encoder, er vil den starte med Guidet opsætning
New Session vælg Broadcast a live event dette vælger du også hvis du afspiller
noget materiale direkte fra en video maskine... Tryk OK

3.
New Session Wizard
Devise Options
Her vælger du så din Video og eller Audio enheder... Tryk Next >

4.
Broadcast Method
Vælg måden på hvordan du vil sende materiale, Der kan du evt. sende det til en Media
server eller at modtager henter det direkte fra encoder. Så valget er
Pull from the encoder {bla bla bla :-D}... Tryk Next >

5.
Broadcast Connection
Her vælger du hvilken port det skal køre på 8080 står den på som standart, dette
er en ok port så lad den bare stå der.

Der under stå der et par adresse, den ene lægger op til en adress som en evt. player
kan hente materialet fra, hvis man har en offentlig IP adresse helt inde på maskinen,
ville du så også kunne bruge denne adresse fra internet siden. Men da du nok er på et
lokalt netværk, er adresse nok ikke offentlig, men adressen vil så kunne bruges inden
fornetværket. Nemmer er dog nok den næste adresse hvor den bare bruger navnet
fra computeren. Du behøver ikke nødvendligvis ar skrive disse adresser ned, for de
kommer igen senere i forløbet.... Tryk Next >
6.
Encoding Options
Her vælger man kvalitet at materiale, jeg vil ikke gå så met ind i det, men der er meget
at vælge imellem. Den står med 282 Kbps vinklet af som standart, prøv bare den i første
omgang. Ellers kunne man jo godt være fristet af at sætte kvaliteten op
Men jeg ville nok ekspermenter lidt med det hvis jeg var dig efter at have prøvet den
282 Kbps..... Tryk Finish >

7.
Så er opsætningen endelig færdig. Det eneste du skal gøre nu er at trykke på den grønde runde
playknap Start Encoding oppe i toppen. Den kommer muligvis med en eller anden
information om noget IP adresse sjov hvor du skal klikke OK, men det er ikke sikkert den
kommer.

8.
Nede i bunden af encoderen er der en række faneblade her trykker du Connections
her finder du en http:// adresse du skal huske på eller skrive ned.......

9.
Nu skal du have gang i en anden computer som så er på dette netværk.
Denne starter du op. får gang i evt. Windows Media Player skal helst være version
9 eller nyere... i denne trykker du filer og open url og skriver så den http://
adresse som vi have tidliger....

10.
Playeren skulle nu gerne begynde at buffe og i sidste ende afspille materialet som kommer
fra encoder på den anden maskine.

Var det noget der kunne bruges ?

Mvh.
Jan Henri

Kommentar
Fra : jhvp

Dato : 15-03-07 18:53

Skal lige tilføje at min sidste løsning også er gratis mærkeligt men sandt....

Kommentar
Fra : pander45

Dato : 15-05-07 12:53

faktisk mest til jhvp: Jan Henri. Nogen siger at nørderne kommer til at arve jorden og det ikke er det værste som kan ske, slet ikke, for de er ikke interesseret i magt/vold kun i at få tingene til at fungere! Kender ikke det tekniske navn for den roterende ventilator som sidder i køleren på grafikkortet, men den holdte med at snurre og er nu faldet helt ud sammen med den spole med kobbertråd, har læst et andet sted at man "bare" kan montere en HD ventilator/blæser, så vil lige prøve noget før jeg spør jer, kortet virker endnu, men blir jo varm.
Måske mangler han aligevel en netforbindelse

Kommentar
Fra : pander45

Dato : 15-05-07 13:16

ellers så gå ind på www.minhtpc.dk/forum de snakker om alt ang media.
hilsen Knud