/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Bodelingsoverenskomst
Fra : osk
Vist : 18627 gange
40 point
Dato : 14-01-03 15:29

Er der nogen her, der ved hvor man gratis kan få fat i en formular til en bodelingsoverenskomst eller en beskrivelse over hvad en sådan overenskomst skal indeholde?

Accepteret svar
Fra : PowerRanger

Modtaget 50 point
Dato : 14-01-03 15:39

Spørg på Statsamtet. Det er dem som har ansvar for de familieretlige anliggender. Har ikke kunnet finde noget om bodeling på deres hjemmeside, ej heller hos Civilretsdirektoratet, så du må nok henvende dig skriftligt eller telefonisk til Statsamtet, evt. Civilretsdirektoratet. Som en tredje mulighed for at spørge Skifteretten.

Kommentar
Fra : bente64

Dato : 14-01-03 17:11
Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 14-01-03 17:44

Du kan købe en standard-bodelingsoverenskomst hos en af de større boghandlere, f.eks GAD og Arnold Busch.
Hvis der ikke er en af disse boghandlere i nærheden af hvor du bor, kan en hvilken som helst boghandler skaffe den.

M.v.h. Franksp

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 04-03-03 23:19

Hej osk

Har du tænkt over, at du aldrig har lukket dit spørgsmål?
Bare en venlig ..........

Med venlig hilsen
Franksp

Kommentar
Fra : osk

Dato : 05-03-03 15:25

Hej og tak til dem som har sendt mig svar eller forslag. Spørgsmålet er ikke lukket da jeg faktisk stadig er i gang med eks`en og hendes advokat og skifteretten. Har aldrig fundet svar (gratis) på mit spørgsmål, så har selv "komponeret" en bodelingsoverenskomst som er sendt modparten. Hvis den godkendes, løser problemet sig selv og jeg kan da rådgive andre og hvis ikke ja da,,,,,,,,,,,,,,

Godkendelse af svar
Fra : osk

Dato : 05-03-03 15:27

Tak for svaret PowerRanger.

Kommentar
Fra : 4P

Dato : 08-07-03 18:19

Nå ... OSK ... du skriver at du muligvis fik løst problemet med en selvkomponeret udgave af en bodelingsoverenskomst.
Og nu er jeg så nysgerrig - fordi jeg står lidt i samme situation, som du gjorde for nogle måneder siden.
Kan du rådgive mig ..... !?!?!

mvh 4p

Kommentar
Fra : 4P

Dato : 08-07-03 18:39

Hej igen OSK
Jeg trækker mit spørgsmål tilbage ....
Jeg fandt lidt senere denne GRATIS "formular" som andre måske også kan have gavn af:

Bodelingsoverenskomst - ægtefæller

Anmelder: .............

Navn:.............

Adresse.:.............

Undertegnede ......................, cpr.nr. ........, bosat ............. og ............................., cpr.nr. ......., bosat ............., er begge myndige og råder over vore bodele. I forbindelse med vores separation, fastlagt ved retten i ………………..´s dom af ……../…………. …………… har frivilligt indgået aftale om at dele vores nu ophævede formuefællesskab. Vedhæftet er oversigt over fordelingen af de fælles midler.

Sted og dato:

Underskrifter af parterne:…………………………

Vitterlighedsvidne for mand:………………………. Underskrift:………………………………..

Vitterlighedsvidne for kone:……………………….. Underskrift:………………………………..

Kommentar
Fra : 4P

Dato : 08-07-03 18:45

... mig igen ...
Den formular ser jo herrens ud .... alle de "&#8230" skulle have været punktummer ... jeg ved ikke hvorfor denne "mailbox" får det til at se sådan ud !?

Jeg fandt "formularen" her: http://www.retssal.dk/vis_side.php3?side=58
Så kan du selv klippe/klistre derfra !

Pøj Pøj

Kommentar
Fra : osk

Dato : 09-07-03 15:12

Tak til 4P for den oplysende adresse og forsøget på at gengive formularen her.
Jeg er kommet ud over niveauet hvor jeg har brug for en bodelingsoverenskomst i det jeg har fået en dom i skifteretten som fastlægger hvad ekskonen skal betale. Vi underskrev rettens regnskab over bodelene og driftsregnskabet for boligen, hvori der bl.a. også stod at boet er delt. Ja så enkelt kan det gøres, hvis man kan kalde det enkelt.
Jeg har nu kæmpet en sej kamp i 3 år og har en vis erfaring i chikane, overbelastede advokater, skifteretsmøder osv, så bare spørg, hvis der noget i lurer på!

M.v.h. osk

Kommentar
Fra : nakgej

Dato : 31-03-11 16:38

Hej osk.
Det er godtnok ved at være en havgammel tråd, men, men
Håber at du er kommet videre i dit liv.
Jeg har et spørgsmål, der drejer sig om en bodelingsoverenskomst:_
Skal den tinglyses for at være gældende?
Vi har indsendt den til statsamtet, som har bekræftet modtagelsen.
Altså, hvad skal der til for at en bodeling er juridisk gældende?
mvh
P.