/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Hvalpe
Fra : Softice_m_drys
Vist : 613 gange
100 point
Dato : 14-03-07 09:15

Hej Kære Brugere på Kandu.dk

Min kæreste og jeg skal have hvalpe på vores lille formel 1 labber her om 9 uger!!
Nogen der kender nogle gode hjemmesider med masser information om:
Hvordan tæven skal passes når den går drægtig og ligeledes med hvalpen når de er kommet.
Bøger kan også bruges.

På forhånd tak.

..//Nete

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-03-07 09:36

Citat
Nogen der kender nogle gode hjemmesider med masser information

www.google.dk

Kommentar
Fra : stchrisdk

Dato : 14-03-07 09:43

Hej Nete
Her har du en siden, der kan svare på mange spørgsmål og forhåbentlig også hjælpe jer, håber du/i kan bruge det til noget.
Jeg håber i aldrig vil slå jeres hund, selv om det til tider kan være svært. Men tro mig det vil, og har aldrig været godt for nogen hund eller menneske at blive slået. I må ikke tage det ikke personligt, jeg har bare set den ulykke, det kan ende med, og det tjener ikke nogen. Hvalpe er jo børn, der skal lære og de bedste resultater, opnår man med Kærlighed og konsekvens.

Jeg ønsker jer Held & Lykke med det lille pus.

http://www.hundeleksikon.dk/

V.h stchris

Kommentar
Fra : Softice_m_drys

Dato : 14-03-07 09:53

Hej stchris,

Selvfølgelig kunne vi aldrig finde på at slå vores hund eller hendes hvalpe.
Det er ikke for pengene vi gør det, det er for at vores dejlige hund kan føre hendes gener vidrer. Hun er blevet parret med en højt præmieret hanhund, så vi er helt sikkeret på at det bliver nogle super dejlige hvalpe vi får ud af det.
Og tak for linket... Det vil jeg glæde mig til at se nærmere på...

..//Nete

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 14-03-07 17:36

Hej, Softice.
Det lyder jo rigtig spændende...

Først og fremmest er det nok en god ide at få en snak med jeres dyrlæge om hvordan jeres tæve har det. En telefonsamtale er vist ikke nok. Jeg ville ofre et rigtigt helbredscheck på hende. Det ville give jer mulighed for at stille dyrlægen en masse spørgsmål omkring kost og fødsel og forberedelser i det hele taget. Måske kan han også anbefale bøger og websites.

Jeg har selv en bog, der hedder "En hvalp bliver født" af Eberhard Trumler. Der er rigtig meget beskrivelse af tævens udvikling og adfærd under svangerskab og fødsel. Men det er en gammel bog fra 1985, -hovedsagelig med sort-hvide billeder.. Og den er lånt ud i øjeblikket til en anden formel 1 ejer, der lige har fået 7 hvalpe.

Kommentar
Fra : Softice_m_drys

Dato : 14-03-07 17:46

Hej Birgitta,

Hun har været hos dyrlægen, hun har fået den helt store tur. Vi skulle jo være sikker på at endes hofter var iorden inden vi fik hende parret!
Han skal jo se hende igen efter 21 dage for at sige om der er hvalpe eller ej.

Jeg vil gå på det lokale bibliotek for at se om jeg kan finde den bog du snakker om.

Jeg takker... =)

..//Nete

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 14-03-07 17:57

Jeg har lige fundet en side, hvor man kan følge ret nye hvalpe "live" på webcam.. Når kennelen har fødsler, så kan man også se det...
Der er ingen fødsler lige nu, men det kan da være, det kommer inden I skal føde...

http://www.blueborder.dk/Dansk/web_cam.htm

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 14-03-07 18:04

Her er en svangerskabs- og fødselsbeskrivelse.. Faktisk rigtig god...

http://www.hunde-info.dk/page68.shtml

Accepteret svar
Fra : kimpetersen

Modtaget 100 point
Dato : 14-03-07 21:59

Hej Nete.
Jeg kan kun blive helt misundelig på jer, det er en dejlig oplevelse at få sådan et kuld i huset.
Prøv at gå på biblioteket og lån "Hvalpe på vej" af Birgitte Schjøth den er alletiders, Birgitte er dyrlæge og opdrætter, så hun ved meget om det hun skriver.

Held og lykke med det, og tro mig I er mere nervøs end jeres tæve
hilsen Kim

Kommentar
Fra : Softice_m_drys

Dato : 15-03-07 09:09

Hej Kim,

Ja, det er sikker på det er en dejlig tid vi går i møde. Vi er jo ikke så langt i forlbet endnu men går allerede rundt med sommerfugle i maven. Og nu hvor det er ved at blive varmere i vejret, kan hvalpene jo få en rigtig gode lege ude i det fri.. De små englebasser.
Jeg ser om jeg kan få finger i den bog du omtaler. Takker.

Til: Birgitta,

Sikke en dejlig hjemmeside du har fundet med det webcam. Det er virkelig et dejligt syn!

..//Nete

Godkendelse af svar
Fra : Softice_m_drys

Dato : 28-03-07 10:26

Tak for svaret kimpetersen.