/ Forside/ Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Spørgsmål
10  transor 1030
Tovværk af kokos
Fra : Båd1-Ell1
Vist : 1313 gange
100 point
Dato : 13-03-07 19:32

Nogen som ved hvor man kan købe tovværk af kokos?

Mvh. www.123hjemmeside.dk/nordlandsbaaden-ellen

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 13-03-07 20:57

Det er en flot båd må jeg sige, , jeg har en gang været ude at ro i en svensk kirkebåd, denne minder lidt om kirkebåden, bortset fra at den ser større ud og har sejl. Men hvorfor skal du bruge kokosreb, det er da meget hårdt for hænderne at arbejde med? Men det er måske også det 'autentiske'? Hvordan man så end fik fat i det på den tid.

vh ol

Nogle isenkræmmere og trælasthandlere/byggemarkeder har kokosreb.

Man kan også købe det på Sri Lanka, der har jeg set hvordan det fremstilles, lige fra nødderne bliver plukket

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 14-03-07 00:09

Hejsa!
Vodbindere og evt. sejlmagere kan skaffe det hjem på bestilling.
Af nysgerrighed--hvad skal det bruges til?? og hvilke tykkelse??
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 14-03-07 09:51
Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-03-07 10:29

Spørgsmålet er nok mere lavet for reklamens skyld

Kommentar
Fra : Båd1-Ell1

Dato : 14-03-07 16:45

Kokostovværket skal bruges til at lave fendere af. Det skal vel være Ø 50 mm eller tykkere.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 14-03-07 17:44

Ok--men "jordbær" er da normalt fremstillet af manilareb.
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 14-03-07 22:07

Prøv at skrive Ole Magnus i Google, så skal du bare se.

Bjørn