/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Langsom IMB-tinkpad
Fra : fusses
Vist : 476 gange
100 point
Dato : 14-01-03 15:16

Hej

Er der nogen der kan hjælpe mig med IMB.thinkpad

Det kører win 98 og systemet bruger næsten 80-90% af systemets ressourcer

fusses

Kommentar
Fra : Smitty

Dato : 14-01-03 16:13

Hej Fusses;

Hvilken ThinkPad har du? Kan du sende en modelbetegnelse på den?

Hvilke - og hvormange - programmer har du åben på én gang?
Hvor meget RAM har du i den?

/MVH Smitty

Kommentar
Fra : fusses

Dato : 14-01-03 16:23

Hej

Model 390x 64mb ram

Ingen programmer kører

fusses

Kommentar
Fra : Smitty

Dato : 14-01-03 19:07

Hej Fusses;

Velkommen i klubben over lykkelige IBM 390X ejere! Har præcis den samme selv.

Hvis du kigger på undersiden af din PC, så står der der en model betegnelse. F.eks. 2626-HOG

Jeg har en umiddelbar mistanke om, at du måske enten har en W98 1. udgave på den; eller at det er den kære "SleepFile" som driller a.h.t. Din "SleepFile" er der, hvor den placerer et billede af din RAM mv., når man lukker låget.

Hvis du vil have ulejlighed med at kigge efter ovenstående oplysninger, samt en versions ID på W98 ( se den under Start/Indstillinfer/Kontrolpanel/System ) så skal jeg grave lidt mere i tingene.

/MVH Smitty

Kommentar
Fra : fusses

Dato : 15-01-03 19:01

Hej smitty

På bagsiden ved type står der 2626
Windows98 2.udgave

Håber dette kan hjælpe....

fusses

Kommentar
Fra : Smitty

Dato : 15-01-03 19:51

Hej Fusses;

....... jamen det kan det da. Jeg tester lige en anelse med min egen, som ellers står for opgradering.
Du skal få et konstruktivt svar i morgen, når jeg har været igennem lidt forskelligt.

Vi tastes ved.

/MVH Smitty ( endnu en (u)lykkelig IBM TP-390x ejer )

Kommentar
Fra : xou

Dato : 18-01-03 15:35

åbn internet explorer-funktioner-indternet indstilliger-slet filer
kan gøre en computer langsom
prøv osse med scandisk+defrakmentering gør den osse lidt hurtigere(start-programmer-tilbehør-systemværktøjer)det tager nok en halv dag for den ...

Kommentar
Fra : fusses

Dato : 18-01-03 16:32

Hej xou,

Tak for dit indlæg

Men Desvære hjælper dette ikke da jeg allerede havede gjort dette + ryddet op i de verse programmer som kører under opstarten og under windows!

fusses

Kommentar
Fra : 120566

Dato : 20-01-03 20:02

Mere ram gør underværker på en langsom IBM bærbar.
Fik opgraderet min egen 2645 med 64 Mb ram med 128 Mb,
fandet r... billigt (253 kr incl. porto) hos BJ-trading.
Den er næsten ikke til at kende igen efter opdateringen.

Vær i øvrigt også opmærksom på om du har fået sat processor ydelsen ned -
FN + tasten med vandhanen på.

Kommentar
Fra : twil

Dato : 27-01-03 00:27

Prøv at kør (start, Kør, skriv MSCONFIG) msconfig, vælg fanebladet START
fjern alle flueben der ikke henviser til C:\windows C:\windows\System
tryk anvend, genstart, popup "du bruger avanceret stert, dukker op, fjern flueben så den ikke vises igen)
se så hvor mange resourcer du nu har fået, savner du noget af det du fjenede start da msconfig, og set fluebenet igen

MVH
Knud-Erik

Kommentar
Fra : vjacob

Dato : 23-10-03 09:08

Prøv at kør ad-aware og check at du ikke har en trojan/orm/virus ...

sørg iøvrigt for at have 20% fri på harddisken, og køb først og fremmest mere ram, hvis du synes harddisken er meget i brug!

Annuller spørgsmålet
Fra : fusses

Dato : 01-01-06 12:38

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullere derfor dette spørgsmål