/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
3 afløb til en faldstamme
Fra : jesper.s
Vist : 1705 gange
70 point
Dato : 13-03-07 15:40

Hej.

Jeg har købt brusekabine, opvaskemaskine og vaskemaskine til min nyrenoveret andelslejlighed. Nu er mit spørgmål, hvor jeg kan købe fittings el. lign. så jeg kan tilslutte alle 3 dele og køkkenvask til det eksistende afløb i faldstammen.

På forhånd Tak!

Kommentar
Fra : transor

Dato : 13-03-07 16:36

Det fås i de fleste byggemarkeder.

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 70 point
Dato : 13-03-07 17:12

Al tilslutning skal gennem en fornuftig vandlås.
Og alle slanger bør gå en tur op under bordpladen så ikke der fyldes over i de andre slanger.
Samlestykkerne bør være af "Y" typen (også kaldet bukseT) og laves i 3/4"
Bliver der problemer så kan der indskydes kontraklapventiler.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 13-03-07 17:46

og så skal du lige huske, at den slags skal laves af en autoriseret kloakmester. det må du ikke selv gøre.
jeg ved godt det er fristende at gøre det selv, men hvis du får en vandskade pga. fejl i afløbsinstallationen, er der ikke en krone at hente hos forsikringen. og du hæfter også for eventuelle skader hos din underbo.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 13-03-07 18:58

jesper.s - vil du gå direkte ind i en faldstamme............... så er det autoriseret, men koakmester er først under gulvpå jord.........ellers en AUT. VVS'er

Kommentar
Fra : jesper.s

Dato : 14-03-07 09:54

Det er monteret slangeafløb på faldstammen, til vasken (med Vandlås), så det er vel bare at sætte et par samlestykker på. Man må jo godt sætte sin vaskemaskine til en eksisterende studs over vandlåsen.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 14-03-07 11:10

Ja det må du godt..........men brug "Y" samlestykker.

Godkendelse af svar
Fra : jesper.s

Dato : 19-04-07 09:24

Tak for svaret e.c.