/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
skift til Zonealarm firewall ?
Fra : mej4
Vist : 478 gange
100 point
Dato : 13-03-07 15:37

Har panda og skal have ny firewall, gerne gratis....er der nogle der kende ZONEALARM firewall.? og kan anbefalde denne?

Vh Mej4

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-03-07 15:45

der er sikkert mange der kender og vil anbefale dig zonealarm

btw - hvilket styresystem bruger du ????

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-03-07 16:05

Bruger du XP så kig engang her : http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=22

Kommentar
Fra : mej4

Dato : 13-03-07 16:19

Jeg har xp windows.. men hvad er forskellen på Zonealarm - og comodo og goldtach, som miritdk præsenterer?

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 13-03-07 16:25

Jeg bruger selv ZoneAlarm som firewall, og kan bestemt anbefale den.

Hvis et program f.eks. forsøger at få forbindelse til internettet, kommer ZA
frem med en boks, hvor man kan bestemme, om programmet skal have
lov til dette eller ej. Man kan også sætte ZA til at give tilladelse/blokere adgang
til internettet for et program automatisk, så den ikke spørger hver gang programmet
forsøger at gå på nettet.

Jeg bruger godt nok ikke "ZoneAlarm Firewall", men derimod
ZoneAlarm Security Suite, og hvis et program, f.eks. en virus,
forsøger at sætte sig selv til at starte sammen med Windows,
spørger ZoneAlarm også om lov til dette (jeg er ikke sikker på, at ZoneAlarm Firewall
også gør dette, men det regner jeg da med).

Så jeg kan helt bestemt anbefale ZoneAlarm. Det er helt klart et af de
bedste gratis sikkerhedsprogrammer, der findes.

//Kettedk

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 13-03-07 16:29

Er en af de sikkert mange der kan anbefale zonealarm som jeg har benyttet i ca. 4 - 5 år.

Det kræver lidt tilvænding. I starten blokerer den alt og alle, men man finder hurtig ud hvem og hvad der må få tilladelse til access.

Så lige på loggen at den siden oprettelsen har blokeret 6902 access attemps i Inbound Protection .

Outbound Protektion:
439 program(s) secured for internet access.

Benytter til virusbeskyttelse AVG som jeg ligeledes er meget tilfreds med.

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 100 point
Dato : 13-03-07 16:46

mej4 - for os almindelige brugere er det blot vigtigt at have en god firewall - valget falder oftest efter temperament/ smag og behag - men hertil vil jeg da lige sige at comodofirewallen har toppet over samtlige firewall i test - og det er ikke ringe.
Som der står beskrevet i linket kan den til gengæld være temmelig aggressiv og det generer mange brugere hele tiden at skulle tage stilling til om noget nu også må gå på nettet og hvorfor den ellers farer op
Goldtach skal som alle andre firewalls lige lære hvad den må - og så passer den sig selv - medmindre der sker en stor forandring - den sløver ikke på nogen måde og har dansk menu indlagt - den er jeg specielt glad for selv

Kommentar
Fra : mej4

Dato : 13-03-07 17:06

til merit.dk ..når man går ind på hjemmesiden ser det ud til at goldtach ikke er gratis? og ingen dansk menu?

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 13-03-07 17:09

Her kan du finde den gratis udgave af Goldtach-firewallen (prøveversion):

http://goldtach.com/firewall-download/firewall-download.htm

//Kettedk

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 13-03-07 17:10

Oversættelserne er nederst på siden.

//Kettedk

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-03-07 17:11

www.goldtach.com klikker du bare på Download GoldTach firewall software for free!

jeg garanterer den er gratis hvis du kigger igen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-03-07 17:13

kettedk - dansk er en del af programmet og indstilles efter download

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 13-03-07 17:16

Aah, fair nok ^^

//Kettedk

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-03-07 17:18

Kommentar
Fra : disken

Dato : 13-03-07 18:46

VIL stadig anbefale gratis udgaven af denne.
http://www.downloadcentral.dk/file.php?fileid=367

Har dog brugt TINY men den kan være MEGET kringlet for begyndere,
da der skal ''justeres'' af sig selv, og kender du ikke programmerne
der skal blokkeres eller omvendt, kan man stå med en ''mærkelig'' pc

Kan selv få SPAT af den, da den kræver digtig meget af brugeren.

Ellers prøv denne også gratis.
http://www.personalfirewall.comodo.com/

Kommentar
Fra : disken

Dato : 13-03-07 18:48

Fra en, der hader INDBRUD - eller andre der lytter med.

Godkendelse af svar
Fra : mej4

Dato : 13-03-07 20:37

Tak for svaret miritdk.
Tror jeg vælger Goldtack da den beskrives som enkel og let at have med at gøre med dansk menu...og ikke sløver pc eren....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-03-07 20:56

velbekomme når du har den inde så gå i vis - der finder du languace og vælger dansk som sprog - lige i starten vil den dukke op for at få tilladelser af dig til de ting du bruger - vær opmærsom på at også system beder om at gå på nettet - det skal du sige nej til