/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Flytning af telefon og IT.
Fra : Maloou
Vist : 447 gange
100 point
Dato : 13-03-07 14:09

..Hej
Jeg skriver herind for og få en mening.

Min kæreste og jeg flytter snart. og vi har internet og tlf ved tdc. vi ringer jo selvfølgelig i god tid og siger at det skal flyttes den og den dato. manden jeg snakkede med sagde så at det kan de ikk da den tidligere ejer har en gæld dertil på den adresse vi skal flytte til.
så vi skal sende en attest på vi bor der og så kan det flyttes derfra.
Men vi kan jo først få den attest den dag vi flytter ind for før bor vi der ikk. og det tager dem mellem to til tre uger og flytte det efter vi har fået sendt den attest af sted. og jeg mener ikk jeg vil betale for den tid det ikk fungere. vi kan jo ikk gøre for der er gammel gæld på adressen. og det går ud over vores system? hvad mener i? er vi helt gal på den?

Accepteret svar
Fra : Olesen-50

Modtaget 110 point
Dato : 13-03-07 14:15

Det lyder som det rene vrøvl og nonsens. Den tidligere ejer kan da aldrig blive en hindring for at i kan få telefonen flyttet med der. Den tidl. ejer havde et tlf. nr og i et andet.

Det tager heller ikke så lang tid at få flyttet en telefon, det tager kun et øjeblik, at få lettet rumpetten for en tekniker og så ellers afsted til centralen, hvor der bliver flyttet lidt rundt på noget isenkram, det tager lige præcis den tid som det tager teknikeren at kører fra kontoret til han ankommer til centralen, selve arbejdet tager fem min.

Ring op igen og bed om at tale med chefen.

Jeg ved godt at TDC har abbonenter der stikker af fra regningerne ved at sige de fraflytter og så ellers opretter tlf. i et andet navn, men helt ærligt det skal ikke skade dig, så ring til tdc og skru bissen på

Kommentar
Fra : Maloou

Dato : 13-03-07 14:18

Olesen.. Nej det mener vi nemlig heller ikke fordi vi skal jo have flyttet vores nummse og det hele med.. det eneste forskel der er at det er ny adresse.. men ville ikk gå amok på dem og det så viser sig vi tager helt fejl

Kommentar
Fra : Kattrine

Dato : 13-03-07 14:21

Nej jeg syntes ikke I er forkert på den. Faktisk har jeg en veninde der har været ude for nøjagtig det samme, hun benyttede sig af gratis advokathjælp. Og fik pengene tilbage for den tid hun ikke kunne benytte sit abonnement.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 13-03-07 14:43

Selv om jeg er stor kunde hos TDC, så syntes jeg de er begyndt at blive noget specielle på dette område. - Det er simpelt hen den dårligste service de deler ud af. Kontakt evt. et af TV's forbrugermagasiner, det plejer at hjælpe på forståelsen.

Iøvrigt har TDC teknikkere gående rundt på de fleste større centraler hver dag, så det med tre uger er simpelt hen svineri over for kunderne.

Så Maloou, du bliver nød til at bruge både næb og klør. Hvis man er for flink og eftergiven, bliver man bare glemt!

Kommentar
Fra : Maloou

Dato : 13-03-07 14:48

severino...
Ja det må jeg hvis..
forstår det virkelig heller ikk. og det er ikk noget med de skal lægge nye ledninger osv.. vi flytter til kolding i en boligforening.. så alt er der jo.. plus der har jo åbenbart været en forbindelse før sidden der er gæld på adressen.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 13-03-07 15:31

Gæld plejer gerne at følge bagefter skyldneren. Så måske kan du få boligselskabet til at bekræfte at du skal overtage denne lejlighed. - Ellers må du sige til TDC, at de jager deres kunder over til konkurrenterne, med den blåøjet service som de udviser.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 13-03-07 15:58

- tal med TDC på 8080 8047, der er de ret hurtíge i hovedet...

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 14-03-07 09:20

Det er nemt at se hvordan TDC tænker det KAN hænge sammen.

Mon ikke det kan klares med en dokumentation fra dig om at du rent faktisk tilflytter lejligheden - fx en lejekontrakt/købsaftale, altså ikke en attest på at du faktisk bor der, men en på at du VIL bo der.

Godkendelse af svar
Fra : Maloou

Dato : 15-03-07 12:22

Tak for svaret Olesen-50. Vi har fået det flyttet og ordnet.

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 15-03-07 12:34

Skulle du bruge nogen speciel dokumentation? Hvilken?

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 16-03-07 23:33

Dejligt at hører, at det lykkedes - det manglede da også bare -