/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Udgifter til forbrug mm.
Fra : gilgamesh
Vist : 667 gange
20 point
Dato : 13-03-07 13:20

Jeg overvejer at købe parcelhus, men jeg er meget i tvivl om hvor meget jeg skal føje til netto/brutto prisen for forsikringer, forbrug af el/vand/varme mm.
Er der nogen der har et godt bud på f.eks. et parcelhus fra 60'erne på 120 m2 med naturgas eller fjernvarme?

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 30 point
Dato : 13-03-07 13:43

Forsikringer ca 6000 (husforsikring + indbo)

Strøm ca 8000/år

Varme ca 1500/ måned

Ejendomsskat 4-6000/år (alt efter hvor i landet)

Renovation ca 2000/år

Vand+ spildevand ca 3000/år

mvh dova

Kommentar
Fra : thomas2610

Dato : 13-03-07 13:44

I den salgsopstilling du får hos ejendomsmægleren, står der hvor meget nuværende beboer har opgivet af forbrug. Så kan du sammenligne den nuværende familie og se om I er lige så mange personer i husstanden. Børne familier har jo bla et stort vand og varme forbrug.

Kommentar
Fra : gilgamesh

Dato : 13-03-07 13:47

Tak :)
Jeg har set på en del salgsopstillinger, de er sjældent komplette mht forbrug.
På plussiden er ejendomsskatter samt renovation medregnet i brutto/netto, da de ikke er så variable :)

Kommentar
Fra : gilgamesh

Dato : 13-03-07 13:50

Fik forresten et chok da jeg så varmeudgiften, det er noget mere end jeg er vandt til at betale for min 90 m2 3-værelses.
Men vi har så også varmt vand indregnet i huslejen, samt naboer + overboer og underboer.

Godkendelse af svar
Fra : gilgamesh

Dato : 13-03-07 13:51

Tak for svaret dova.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 13-03-07 14:41

Hvad en tidligere ejer har af elforbrug (hvis der ikke er tale om el-varme), kan man jo ikke rigtig bruge til noget. Du kan tage dit eget tidligere forbrug og lægge 5-600 kr. til en cirkulationspumpe, + det evt. merforbrug du vil have af udelys.

Naturgas, hvis huset er godt isol. ca 8-9000 kr. til varme/varmt vand, ikke så godt isol. 12-14000 kr.

vand, ca 30 kr. pr. kvm.

Ejendomsskat typisk 5-7000 kr. + ca. 2000 til skarld.

Indboforsikring, nok det samme som du gir' i dag.

Bygningskaskoforsikring med rør/svamp/insekt ca. 3000 kr.

I runde tal, skal du regne med ca. 3500 kr. om måneden for at sidde i hus til vedligeholdelse osv. + husleje/lån.