/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Skift til AVAST antivirus
Fra : mej4
Vist : 1095 gange
100 point
Dato : 13-03-07 10:32

Jeg har Panda antivirus program som snart udløber og vil skifte til AVAST som jeg kan se jeg kan downloade gratis... Er ikke IT-freak... så mit spørgsmål er nok elementært?

Mit spørgsmål lyder:
Hvornår præsis skal jeg slette programmet Panda i forhold til at jeg downloade og installalere AVAST. Kan jeg gøre dette imens jeg er ved at installere det nye program?
Ifølge en vejledning på nettet installere den og scanner for virus hvis man bare følger installationen.

Vh mej4

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 13-03-07 10:35

Du downloader det nye, tager internettet fra, indstallerer det nye, og sætter nettet til igen.

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 13-03-07 10:42

Jeg mener de beskriver det på Avast's hjemmeside, men:
Når du er klar til at bruge lidt tid, ca ½ time, så start med at finde download siden på Avást, føj den til foretrukne, afinstaller Panda, Installer Avast.
Hvis Panda også bar din firewall, skal du nok finde en ny firewall. Der findes også flere på markedet, men prøv at spørge på :
http://www.malwarecheck.dk/
Der får du ihvertfald den seneste viden.

KH Mette

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-03-07 10:47

du skal under alle omstændigheder afinstallere og fjerne alle registreringsfiler fra dit gamle program før du downloader og installerer det nye for at det ikke skal konflikte - det giver dig bare problemer

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-03-07 11:37

rettelse

du skal under alle omstændigheder afinstallere og fjerne Panda og alle registreringsfiler fra dit gamle program før du downloader og installerer det nye for at det ikke skal konflikte - det giver dig bare problemer

<hastværk er lastværk>

Kommentar
Fra : disken

Dato : 13-03-07 11:52
Kommentar
Fra : classic26

Dato : 13-03-07 13:09

Avast er rigtigt godt valg. Du kan benytte det frit i 12 måneder, hvorefter du bare gen-registrerer

Kommentar
Fra : zith

Dato : 13-03-07 15:24

Hej

Altså nu er det ikke fordi virus'erne ligger og bare venter på en mulighed for at komme ind på din pc, de kommer som regel hvis du har åbnet en fil eller lign.

Hvis du bare henter den Avast exe fil så kan du bare afinstallere dit panda og når den er færdig med det vil den måske genstarte så gør du det og så kan du bare installere avast... men hvis du vil føle dig mere tryg så kan du selvfølgelig efter ud har gemt avast installationen på din pc trække netstikket ud. hvorefter du sætter det i igen når det er blevet installeret for så skal det opdateres.

Kommentar
Fra : mej4

Dato : 13-03-07 15:32

Tak tak..men jeg er lidt tungnem....

Til peet 49:
"Du downloader det nye, tager internettet fra, indstallerer det nye, og sætter nettet til igen".....skal jeg så bare slette Panda inden jeg installere det nye?
(Der bliver vel en periode på minutter eller mere hvor pc eren ikke er beskyttet at et antivirusprogram?)

Til metteto / meritdk:
Når jeg skal afinstalere og fjerne alle registreringsfiler med Panda..... er det ikke bare at "slette program" et sted i kontrolpanelet?? eller er der flere steder jeg skal slette filer?

På forhånd tak

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-03-07 21:10

mej4 - nu oplyser du ikke om det er XP du kører - men er det - så vil jeg anbefale dig at hente active virus shield - antivirusprogram - gratis - det er absolut det bedste og lever op til forventningerne. Hvis du går så fjern fluebenet i aol - der ingen nytte gør nogen steder

http://www.activevirusshield.com/antivirus/freeav/

Kommentar
Fra : mej4

Dato : 13-03-07 22:21

Ja jeg har XP Windows....og vil gerne have et sikkert nemt og enkelt antivirusprogram.

Hvad er det der gør at der foretrækkes

http://www.activevirusshield.com/antivirus/freeav/

........istedet for Avast antivirus...som jeg ikke har hørt noget negativr om endnu???

Kommentar
Fra : disken

Dato : 13-03-07 22:28

Du får INTET bedre.
Kaspersky

Selv hackere bruger den,

Mwn denne udgave er et par dage BAGEFTER med opdateringer
men noget af det bedste + sygates Firewall....

Har problemer med noget af det.
Så se under min profil___
Ikke hvad andre de siger herinde

Skægt som de flyver rundt på min skærm...

Mvh ?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-03-07 22:30

active virus shield er kasperskys - derfor

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 13-03-07 22:44

Avast er et rigtig godt program - har haft det 3-4 år uden infectioner. Det er freeware, lynhurtige automatiske opdateringer og på dansk : http://www.avast.com/eng/download-avast-home.html rul ned og vælg Danish version.
Skal du have en ny Firewall, kan jeg, ligeledes med 3-4 års god erfaring, anbefale Sygate: http://www.downloadcentral.dk/file.php?fileid=367 Freeware og automatisk opdatering.

Der er mange andre gode programmer, men når man har gode erfaringer med et, er det jo naturligt at anbefale dette til andre.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 13-03-07 23:01

Citat
active virus shield er kasperskys - derfor

LOL
og aalt andet, den kommer i det mindste IKKE med
falske VIRUS ??? et eller andet.

Som Symantic/ Norman, eller hvad den hedder nu om dage.

Man kan JO ikke ÅBNE en fil, uden der dukker advarsler op

Kaspersky tgaer den før den skal pakkes ud,
og har du så også den Danska udgave, med Firewall.
Farvel med ALT, afhænhig af hvordan du installere den.

Men IGEN, alt afhængig af hvordan den er indstillet.

MiniBlød kan stadig være med på en lytter.

Dem jeg HAR prøvet,
består Comodo og Sygate, selvom Comode har tendens til at glemme
hvad JEG HADER, når den har FÅET besked på at blokke en IP adresse
eller BARE Microsoft

Ellers hold dig til TINY, den skal ```bare blokkere```
ind og udgående traffik.....

Nu omdage kan man sgi ikke få en firewall,
UDEN der medfølher anrdre programmer, som OVERHOVEDET
ikke hører hjemme under en firewall

Så med andre ord VÆLG TINY, der følger intet andet med,
end det du selv giver tilladelse til.

Selv B-Gates kan ikke komme ind til dig.

Medmindre du har hevet en masse mallware ned FØR.
Men disse skal altså OGSÅ have et udgangs PASS...

Ha d

Kommentar
Fra : hyggemor

Dato : 13-03-07 23:15

Du har allerede nu fået en masse brugbare og gode råd.

Vil blot fortælle at jeg bruger Kaspersky Anti-Virus og Kaspersky Anti-Hacker. Programmet koster kr. 549,00 hos http://spywarefri-shop.dk/product_info.php?cPath=46&products_id=100 og jeg syntes at de penge er givet godt ud - husk på at det kun er små 46,00 om måneden det koster for at kunne arbejde bag en mur.

Hvis produktet er købt hos spywarefri ydes der samtidig en gratis og hurtig service med og det kan være omkring installering/problemer eller you name it. Deres site er et besøge værd også hvis du mest er til de gratis produkter.

Held og lykke i din søgen.

Accepteret svar
Fra : peet49

Modtaget 100 point
Dato : 14-03-07 08:24

Når du fjerner netkabel er din maskine ikke udsat for virus ude fra, så kan du afindstallere det gamle, genstarte og indstallere det nye, sætte netkabel i og opdatere det nye .

Godkendelse af svar
Fra : mej4

Dato : 17-03-07 08:51

Tak for svaret peet49.
Lyder enkelt og let.
Tak iøvrigt til andre for mange gode svar også.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 17-03-07 09:37

Selv tak.