/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Bunsenbrænder i mit køkken....
Fra : beckski
Vist : 2233 gange
50 point
Dato : 12-03-07 23:10

Hej!
Kan jeg få en autoriseret gas/VVS-mand til at lave et gasudtag til en slange som jeg så sætter til en bunsenbrænder???
der er ikke vågeblus på den så den er god nok ...
men må man? ...
kan man??

....

Kommentar
Fra : transor

Dato : 13-03-07 00:32

Det burde kunne lade sig gøre. Men det er jo ikke lige det den lokale vvs er er vant til at lave . Så han tror måske at man ikke må eller han har ikke lige gashaner med slangnippel på lager.

Husk at bunsenbrænderen skal være beregnet til den slags gas som du har.

naturgas er ikke så godt til bunsenbrændere som den gamle bygas.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 13-03-07 08:01

Jeg syntes det lyder som en knokkelløsning, - Jeg ved ikke hvad du skal bruge det til, men der findes da fine løsninger med brændere både håndholdte og stationære, jeg fandt lige en side med en stationær model, og med pris, - det var da overkommelig. http://www.special-butikken.dk/site-box.cfm?SIID=1&COID=4008 Og søger du videre vil du også finde håndholdte.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 13-03-07 08:24

Spørg ham!

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 13-03-07 08:43

Jamen nu har jeg jo gas lagt ind i lejligheden, så hvorfor ikke bruge det...

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 13-03-07 10:27

Ja! Spørg ham! (læs dit eget spørgsmål)

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 13-03-07 20:40

Du kan jo også anskaffe en Mekerbrænder. Men under alle omstændigheder: Hvis du vil vide, om en gas-(og vand-)mester kan og vil installere dig en gashane, så spørg dog manden!