/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
binding ved 3, køb af ny mobil
Fra : nipmads
Vist : 1024 gange
100 point
Dato : 12-03-07 15:45

Hej.

Har en nokia n73, købt ved 3 - for ca et halvt år siden, dvs jeg snart kan låse telefon op og købe ny telefon ved 3.

Jeg spurgte i en 3 butik om det ikke bare var muligt at købe en ny telefon, og fortsætte mit abonnement i den nye enhed, fik dog dette svar:

"Du skal vente indtil din nuværende telefon er købt ud, og der mangler 1800 kr"

Dvs jeg kan ikke købe ny telefon indtil jeg har brugt 1800 kr mere på telefonen... Jeg kan godt opsige mit abonnement, men ikke fortsætte med ny telefon.

Selvfølgelig kan jeg flytte mit nummer til eks unotel, og så oprette et nyt abn ved 3 når det er flyttet. Dog er der så nogen måneder hvor mit nummer er under flytning, og det gider jeg ærlig talt ikke.

Nogen der kan be/afkræfte dette? at man ikke bare kan fortsætte ved 3, når man kun har haft sin telefon - hvor man bare har brugt minimums forbruget, eks 400/måned.

hilsen,
Mads

Kommentar
Fra : umak

Dato : 12-03-07 15:59

jeg har forlænget et par gange men jeg forlænger ikke i en 3 butik jeg finder en forhandler over nettet og forlænger på den måde har ikke haft problemer med det endnu en side hvor der er gode tilbud er www.gooby.dk jeg håber at det kan hjælpe dig

Kommentar
Fra : nipmads

Dato : 12-03-07 16:04

Hej.

Tak for svaret.
Men er der nogen der kan bekræfte at det er således i en 3 butik som jeg beskrev..

Fordi det er da meget rart at få et "rigtigt" produkt i hånden med det samme.. Selvom jeg selv handler størstedelen over nettet.

Det er for at være på forkant når n95 kommer ud her sidst i april, som kommer til 1500 har jeg hørt.

Kommentar
Fra : Storskrald

Dato : 12-03-07 21:40

Hej!

Jeg kan godt bekræfte at man skal betale sin telefon 'ud', før man forlænge sit abb med dertilhørende billige tlf.
De gør for at undgå at sætte for mange penge til. Hvor vidt det rent faktisk er lovlig, er der delte meninger om.
Men ja, de vil ha du har betalt din tlf ud, inden du forlænger

Kommentar
Fra : ingole

Dato : 12-03-07 23:45

hej nippe nas, ! der er sikkert noget du har misforstået eller osse er det mig.
Når man køber en tilskudstelefon så gir du meget meget mindre for den end hvis teleselskabet ikke gav tilskud, så langt ! så godt, altså telefonen bliver købt f.eks. for 300 kr kontant og du binder
dig for 6 mdr a´400 kr i abonement, det betaler du hver måned uanset om du bruger tlf. eller ej den dag de 6 mdr er gået kan du så købe en billig telefon hvor du forlænger din bindingsperiode et halvt år mere på dit nuværende tlf.nr. eller du kan gøre som jeg gjorde for 14 dage siden ! købte en ny tlf. i 3's web shop med nyt tlf. nr. og nu kan jeg sige det gamle nummer op eller beholdet, det er ligemeget det koster jo kun ca. 50 kr pr måned. prisen var d.19/2-07 for nokia N 73 version 1
kr. 300 kontant afregnet og tlf. tilsend ved post danmark og abo. er 6 x 400 kr. til samtidig forbrug
god fornøjelse

Kommentar
Fra : nipmads

Dato : 13-03-07 08:27

Hej igen.
storskrald-> tak for svaret. Det virker bare underligt at man kan få lov at opsige abonnement, oprette nyt abonnement (dette kan de selvfølgelig ikke gøre noget ved) men det at fortsætte med nuværende abonnement ikke skulle være muligt, virker helt forkert. Vil de ikke hellere have at man har et abonnement ved dem, hvor de trods alt kan se at man bruger taletid mv, fremfor slet ingen kunde at have.

ingole-> Jeg gav 1500 kr for den, plus abn 6x400, det beløber sig da trods alt til 3900, og med diverse afskrivnings regler mv - i 3's regi, må man da tro den for længst er betalt ud, de får den nok til lidt bedre priser end man kan finde den til på mobilpriser.dk

som umak skrev tidligere, vil jeg prøve når tid er - at forlænge abonnement ved at købe telefonen online, ved en forhandler.

sætter pris på jeres svar,

-Nipmads

Kommentar
Fra : ingole

Dato : 13-03-07 11:21

så er dit problem løst, men jo længere du venter jo mere falder de nye modeller ? hvis det er det det handler om, og så lige ? ? er du tilfreds med din N 73
hilsen

Kommentar
Fra : nipmads

Dato : 14-03-07 08:58

Så fik jeg fat i 3's kundeservice, og de var ikke de hurtigste knallerter på havnen.

Jeg spurgte om de hellere ville miste mig som kunde, fremfor jeg fortsatte med en ny telefon - mumlede hun bare et eller andet til..

Jeg mangler 1800 før telefonen er betalt ud, og det kan jeg så vælge at betale - som jo er helt absurd, de har aldrig givet mine 1500+2400abn+1800=5700 for den telefon, på trods af den er ½ år gammel! de køber den til en meget go pris er min helt klare vurdering.

så - abonnementet er opsagt, flyttet til unotel - hvor den gerne skulle være aktiv om 4-6 uger, så opretter jeg nyt 3 abonnement, med ny mobil - latterligt, men sådan er proceduren åbenbart.

-Mads

Kommentar
Fra : alunde

Dato : 14-03-07 14:52

De gør det fordi de ikke ønsker at sætte penge til hver 6. måned ved at give billige telefoner væk.

Det er irriterende, men din fremgangsmåde er desværre den eneste der virker med mindre du vil have 2 sideløbende abonnementer hos 3 - eller evt. skifte nummer (og det er ikke så praktisk)

Det bedste at gøre er altså at shoppe lidt rundt mellem selskaberne - måske kan du også høste en billig telefon ved et andet selskab?

Kommentar
Fra : ingole

Dato : 14-03-07 16:15

så er dit problem løst, men jo længere du venter jo mere falder de nye modeller ? hvis det er det det handler om, og så lige ? ? er du tilfreds med din N 73
hilsen
]

Kommentar
Fra : nipmads

Dato : 14-03-07 17:10

løst og løst - yes af mig selv... træls konstatering, skal bare have den n95 når den kommer ved 3 til en ordentlig pris, sådan er det..

jeg er meget godt tilfreds med min n73...