/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
køleskab
Fra : rover600_valby
Vist : 2560 gange
50 point
Dato : 12-03-07 11:18

Jeg har et køleskab fra gorenje og problemet med det er at det køler for meget
selvom jeg har skruet så langt ned som muligt er temp. På ca 0 grader..
Det er ca 6 år gammelt.
Jeg tror det er termostaten men er det noget man selv kan ordne og hvor køber man dele til det i KBH.

Håber nogle kan hjælpe mig...

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 12-03-07 11:29

Det er din termostat. - medmindre det er det "digitalt" køleskab, så kan det lige så nemt være en printplade (styring) som er gået i stykker.

Køb en ny på f.eks. www.billigvvs.dk

Send dem en E-mail med oplysningernr (model nr. ) på dit køleskab så hjælper de dig gerne, med at bestille den rigtige hjem.

Det er som regel ikke noget problem at skifte en termostat - har du ikke selv mod på det og overvejret at få en reparatør til at gøre det, skal du kigge efter et nyt køleskab.

6 år gammelt ved man aldrig om kompressoren går når man lige har brugt 1500,- på at få det lavet.

Et ny koster vel 2-5000,- kr.

En ny termostat 200,-
montering/kørsel 1000,-

Kommentar
Fra : rover600_valby

Dato : 12-03-07 11:34

det er et digitalt køleskab og en reparatør skal ca. ha 2000,- for det sagde han for det er en hel printplade han ville skifte. så tror du jeg kan købe den på billigvvs og kan man selv skifte den???

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 12-03-07 14:25

Vores Bauknecht fryser havde samme problem sidste år.

Fryseren var kun 1½år gammel og derfor uden for garanti, men Bauknecht gik med til at de ville betale for en reperatør. Han fastslog at det var en (den enste) printplade som var defekt.

Han skulle have 1200,- plus timer for at skifte den.

Jeg ringede til Bauknecht og købte en til 800,- kr som var meget nem selv at skifte.

Så er du 100% sikker på at det er styreprintet som er gået, kan du ringe og få en pris - en hurtig mail til biligvvs og du får prisen med det samme.

Så må du træffe dit valg ud fra det.

Desværre er reparationer så dyre i dag at man skal vurdere det mere end én gang.

Køber du et nyt køleskab til f.eks. 2500,- har du 1 års fuld garanti og kan måske spare en smule på elregningen ?

Det er meget nemt selv at skifte printet (nemmere end en gammeldags termostat)

Men det er jo op til dig hvad du vil ofre.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 12-03-07 16:05
Kommentar
Fra : rotw

Dato : 12-03-07 16:06

skriv

Kommentar
Fra : alka

Dato : 12-03-07 16:45

DE gode gammeldags termostater, kunne man justere, og de virkede, men kunne være bøvlet at udskifte.
Så kom de nye elektroniske, og de arbejde som en hvis skræder, hvor det er meget varmt.

På vores Gram skabsfryser, blev printet skiftet umiddelbart efter igangsætningen. det har virket siden, det kan give -20 grader, hvor kun -18 er nødvendig, men ved ændring går den ned på -16 grader, så nu lever vi med, at det ikke kan være anderledes.

Vores Vølund køl/sval fik under garantinen skiftet fordamperen, samt termostat/print - jeg kan ikke huske hvor mange gange det blev skiftet, og det køret stadig med 0 til 10 grader og fra 10 grader til 0. problemer er, at vi ikke ved hvornår det gør det. De elektroniske termosteter lever ofte deres eget liv.

Elektroniske termostater er noget har skabt!

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 12-03-07 19:20

Hej rover600_valby
Prøv hos Karsbæk service Nordre Fasan Vej 136, Frederiksberg tlf. 38105577
De forhandler reservedele til (næsten) alle hårde Hvidevarer
mvh
Bjarnebr

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 13-03-07 10:49

Nå, nu er det køleskabet det er galt med, sidst var det højttalerne det var galt med.
Fandt du ud af noget med dem??? (spørgsmålet står stadigt åben )

MVH

Annuller spørgsmålet
Fra : rover600_valby

Dato : 26-03-07 11:57

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål