/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Sletning af seneste dokumenter
Fra : Lion36
Vist : 624 gange
100 point
Dato : 12-03-07 08:29

Jeg efterlyser en metode til at kunne slette punktet Dokumenter (ikke bare de seneste dokumenter, men hele punktet) fra startmenuen.
Jeg bruger klassisk visning af menuen start.
Modsat den normale visning af menuen start, hvor man kan fravælge Dokumenter, kan man det ikke umiddelbart i den klassiske.
Er der nogen der kan hjælpe ?

Kommentar
Fra : iah

Dato : 12-03-07 09:29

Hvis du kører XP er der da ikke nogen problemer...
men det fremgår jo ikke tydeligt hvad du kører!

Kommentar
Fra : Lion36

Dato : 12-03-07 10:42

Sorry, Det er XP jeg kører.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-03-07 12:42

Det er lettest for mig at forklare, hvis du ikke bruger den klassiske version af menuen Start, så flyt lige prikken (du kan gå tilbage til klassisk når du har ændret) når du har flyttet markering, klikker du på Tilpas og på Avanceret, midt på er der en rulle menu, rul ned til du finder Dokumenter og flyt fluebenet til Vis ikke dette element, slut med Ok og Anvend + Ok, nu kan du gå tilbage til din klassiske visning, ændringen følger med

Kommentar
Fra : Lion36

Dato : 12-03-07 12:46

o.v.n:

Jeg har prøvet det du beskriver, det duer ikke. Man kan både tilpadse klassisk og den anden, så der må være en metode til at fjerne mappen Dokumenter i klassisk menuen, som i den anden - men hvilken ?

Kommentar
Fra : Lion36

Dato : 12-03-07 12:54

o.v.n.:

Jeg har prøvet dit forslag på både min maskine derhjemme og min laptop på arbejdet, samme resultat - det virker ikke, hvis man først lave ændringen og derefter vælger klassisk menu.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-03-07 13:44

Nu bruger jeg ikke klassik normalt, jeg prøvede i anlednig af dit spørgsmål, først sætte markering i Vis ikke dette element ved Dokumenter, derefter Klassisk visning, der var ikke nogen Dokument mappe i klassisk visning, beklager at jeg ikke kan hjælpe dig jeg tager på arbejde nu om kort tid

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-03-07 13:45

Har du prøvet at genstarte computeren ? En gang imellem vises ændringer først efter genstart, det var ikke nødvendig hos mig

Kommentar
Fra : Lion36

Dato : 12-03-07 13:49

Det har jeg, og også på min bærbare i dag, hvor jeg også forsøgte....no luck

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-03-07 01:19

Nu sidder jeg med den bærbare, Windows XP home, gik i Egenskaber og Tilpas-fanebladet Avanceret, flyttede markering op i Vis ikke dette element ved mapperene Dokumenter, Billeder, Musik og Kontrol panel, skiftede til Klassisk visning og der er ingen mapper overhovedet, når jeg klikker på Start, jeg har ikke genstartet, når jeg går ind i Tilpas ved klassisk visning, er der markering i Aktiver træk og slip, Brug personlige menuer og Vis kommadonen Kør, måske har du flere markeringer der, og det derfor er anderledes hos dig jeg skifter naturligvis tilbage til min sædvanlige menu, med mapper, uden problemer

Kommentar
Fra : Lion36

Dato : 13-03-07 07:35

o.v.n.:

Jeg har netop fulgt din opskrift til punkt og prikke, intet ændres - Dokumenter, billeder og musik er der stadig i klassisk visning.
Der er kun de tre markeringer som du omtaler i tlpads i klassisk visning, så der er heller ikke noget glalt der.
Så jeg vælger at give op. Nu har jeg prøvet på tre maskiner.
Men tak alligevel.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-03-07 13:23

De der computere har deres egen vilje jeg husker engang en anden bruger, som gerne ville have Foretrukne i menuen Start, hos mig kan jeg få den vist eller ikke, som jeg ønsker, men hos den anden, NEJ det kunne ikke lade sig gøre, det var en funktion som var holdt op med at virke, der må være en fejl i instalationen, men er det ikke for voldsom at køre en reperation, med XP cden i, for at slippe for Dokument mappe visning

Kommentar
Fra : Lion36

Dato : 13-03-07 13:35

Enig det er det.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-05-07 15:53

Du mangler at annulere dette

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-05-07 15:59

Hvorfor annullerede du dette http://www.kandu.dk/Spg105057.aspx der fik du jo svar.

Annuller spørgsmålet
Fra : Lion36

Dato : 29-05-07 16:05

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-05-07 16:06

Løven er sur