/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Hvilken pc skal jeg vælge-spil
Fra : blank
Vist : 564 gange
200 point
Dato : 12-03-07 01:22

Hey Kandu'er,

Da jeg ikke har så meget forstand på pc - andet end at bruge disse :) håber jeg at der sidder nogle rare sjæle, der gerne hjælper.

Vores søn skal have en ny stationær pc og fladskærm (19") til en samlet pris omkring kr. 5.000. Den skal primært bruges til at spille CS mv, men også til almindeligt surf og word.

Ved ikke om det er standard, men der skal selvfølgelig være mulighed for netkort, da vi har trådløs netværk.

Jeg ved godt, at jeg kan google (har prøvet), men håber at der måske allerede er een der lige har købt eller ved hvad der er bedst i denne prisklasse. Helst kun links til den enkelte pc'er.

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 12-03-07 06:21

Kig efter hp pavilion, det er kvalitet og billig pc, som yder rigtig godt inden for både kontor arbejde og forskellige store spil

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 12-03-07 09:16

Du kommer utroligt langt for 5000,-. Jeg vil foreslå dig at du finder en lokal pc-pusher, som kan hjælpe dig med et godt tilbud, så har du også nemmere ved at få den tjekket hvis de´r skulle opstå fejl, en gang. De store steder, vil for det medste have meget lang tid til rep.

jeg ved ikke hvor du boer, men du skal prøve at finde nogle forhandlere, og se hvad de kan tilbyde.

Her er nogel speks, som du evt. kunne starte ud med som den minimum skal have (efter min mening)
Ram: 1024-2048
CPU: 2.8 GHz
Grafikkort: NVIDIA GeForce et eller andet. (Her vil jeg forhøre mig hvad han kan lave et godt tilbud på, ud fra at den skal kunne trække de nyeste spil)

Det er nok det som jeg mener vil være nok, sådan lige at starte med, når du så har fået det første tilbud, så brug det til at sætte dt op mod den næste

Håber ud kan bruge det herlidt til noget.
Held Og Lykke

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-03-07 09:41

Og skal der være styresystem på - så sørg for det er XP......

Der er ALT for mange problemer med Vista endnu.....

Kommentar
Fra : zith

Dato : 12-03-07 15:44

Hej

I kunne også købe ham en bærbar da er der indbygget trådløs og det hele og kan sagtens bruges til at lave lektier på og alt efter hvilken cs det er så kan den sagtens også klare det.

Men ellers er det tit at A-Z føtex Bilka og sådan nogle butikker har billige stationære Pc'er til salg som faktisk er udmærket også er det faktisk bare at kigge efter det bedste og billigste.

I kan også tage ind i forskellige IT-butikker og hører hvad de kan tilbyde ellers kan i prøve at gå ind på www.edbpriser.dk og se om de har en computer til den pris :)

Kommentar
Fra : blank

Dato : 12-03-07 22:41

Tak for jeres svar rustika.dk og refi. Jeg har fundet frem til denne og vil bare gerne høre jeres mening om både valget men også om forhandleren.

http://topdata.dk/product.asp?product=3132&sub=0&page=1

Umiddelbart kan jeg ikke se, om denne er udstyret med et styresystem (tror det ikke). Det er svært at finde en pc med XP - langt de fleste har Vista allerede

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 200 point
Dato : 12-03-07 22:55

Der er dankortbetaling - så der burde ikke være nogen problemer....

Den er ganske rigtig UDEN styresystem....

De har en XP - OEM til 700.- med Vista opgradering.....

Kommentar
Fra : hyggemor

Dato : 12-03-07 22:58

Takker refi, men er der noget i denne pc som er helt gak gak

Kommentar
Fra : hyggemor

Dato : 12-03-07 23:02

ja undskyld, men har lige kigget med på sidelinien - håber at det er ok.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-03-07 23:07

Næh

Den er da super til prisen....

Kommentar
Fra : hyggemor

Dato : 12-03-07 23:08

Citat
Takker refi, men er der noget i denne pc som er helt gak gak

Skulle stå: men der ernoget...

grafikkortet er da ikke NVIDIA GeForce

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-03-07 23:10

Nej - det er onboard grafikkort.....

Godkendelse af svar
Fra : blank

Dato : 12-03-07 23:15

Tak for svaret refi. Jeg tror at jeg tager chancen. Knægten er jo helt vild med at få pc'en nu. Det skulle jo have været i går.

Tusind tak for din tid og hjælp.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-03-07 23:20

Hvis ikke han er den store "netspiller" er den udmærket.....

Et større grafikkort kan jo altid sættes i senere - hvis behovet er der.....