/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Auto_Open makro i Excel
Fra : nilshansen
Vist : 497 gange
80 point
Dato : 12-03-07 01:01

Jeg har brug for at få hændelsesproceduren OnEntry aktiveret, således at makroen setV aktiveres hvergang der indtastes et tal efterfulgt af <RETURN>.
Jeg har prøvet med flg.

Sub Auto_Open()
Worksheets("Teori").OnEntry = "setV"
setV
End Sub

Det virker ikke, men kører jeg setV én gang manuelt fra VBA-editoren, så virker OnEntry resten af tiden !
Hvem kan hjælpe, så OnEntry kommer til at virke fra den første indtastning.
mvh
Nils

Kommentar
Fra : sion

Dato : 12-03-07 01:54

Kan denne bruges:
Kode
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
...
End Sub

Den køres ved beregning i Excel - altså blandt andet når der trykkes Enter/Return (hvis automatisk beregning er aktiveret).

Simon

Kommentar
Fra : sion

Dato : 15-03-07 13:38

Hva' så Nils?

Har du fundet en løsning?

Simon

Kommentar
Fra : nilshansen

Dato : 18-03-07 03:33

Hej Simon
Jeg har prøvet at forstå lidt af dit procedurekald, men jeg giver op.
Kan du ikke skrive lidt mere præcist hvad jeg skal gøre ?
(hvad gør parametren ByVal target as Range i procedurekaldet?

ærbødigst Nils

Accepteret svar
Fra : sion

Modtaget 80 point
Dato : 18-03-07 17:47

Jeg har lagt denne kode i "Microsoft Excel Objects > Ark1":
Kode
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)

If Intersect(Target, Range("A1")) Is Nothing Then
Makro1
End If

End Sub

Den kører følgende makro hver gang, der indtastes noget:
Kode
Sub Makro1()

Range("A1") = Range("A2") + Range("A3") + Range("A4") + Range("A5")

End Sub

Grunden til, at jeg har indsat Intersect-funktionen, er, at der ellers sker et loop, når celle A1 opdateres (altså A1 opdateres, når A1 opdateres - det bliver bare ved og ved og ved...).

Simon

Godkendelse af svar
Fra : nilshansen

Dato : 19-03-07 00:51

Tak for svaret sion.
Nils