/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
bærbar kortsluttet?
Fra : tutfis
Vist : 1181 gange
400 point
Dato : 11-03-07 21:53

min søster har en helt ny amitech bærbar max 6 mrd gammel.

da hun fik den var alt installeret minus noget med kort læser, da hun her til aften skulle prøve de 2 forskellige kort hun fik den leveret med fra amitech satte det ene sig fast inden i den, da det åbenbart var for lille og kunne ikke komme ud.
under forsøget på at få den ud, er bærbaren åbenbart kortsluttet der kom ihvertfald et stort hvidt glimt ud af den og nu kan den ikke tændes.

er der noget der kan gøres eller er det bare en død fisk nu

skal siges at den var slukket og ikke tilsluttet strøm men det batteri som ellers havde vist at det var faldt sad stadig i.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 11-03-07 22:09

i skal kontakte jeres forsikring, men pas på!
de vil sikkert forsøge, at spise jer af med en lille erstatning
i vil altid have krav på at få mindst en tilsvarende

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-03-07 22:10

Uanset hvad - hold fingrende væk selv....

Der er jo garanti på - så bare aflever den igen hvor den er købt....

Kommentar
Fra : severino

Dato : 11-03-07 22:12

Tag alt strømmen fra, også batteriet.
Få pillet kortet ud, som sidder fast i den.
Prøv så at få garantien til at æde den, da den kun er et halvt år gammel.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-03-07 22:14

Ja - selvfølgelig....

Den skal ikke afleveres med kortet i......

Kommentar
Fra : tutfis

Dato : 11-03-07 22:20

nu sidder kortet vidst godt fast.
hvordan skal man lige få enten forsikringen eller garantien til at æde den.
værreste er også de ting der ligge på den og når ja en bærbar til over 10000

Kommentar
Fra : tutfis

Dato : 11-03-07 22:21

batteriet er ikke gået på den så må tja være noget af indmaden

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-03-07 22:24

Det sidder sgu ikke mere fast end det kan komme ud - det er vel ikke slået i med en hammer....

Da du siger det var for lille kan det da slet ikke være noget problem....

Find en der ikke bider negle eller brug en pincet (når al strøm er væk)....

Hvis harddisken er meget vigtig kan du jo bede om at den bliver sat i den nye - hvis den overhovedet du´r

Kommentar
Fra : severino

Dato : 11-03-07 22:43

Det må være en ret speciel en til over 10000 kr! ???
Men jeg kan forstå på det hele, at I har været ret nemme at sælge den til, til den pris!

Kommentar
Fra : tutfis

Dato : 11-03-07 22:59

ja det er en amitech der allerede var gejlet som er gejlet mere op til en ordentlige spille bærbar som samtidig kan trække diverse tegne programmer samtidig som hun skal bruge på sit studie. og før der blev smidt ekstre i lå prisen på 10.000. så er er mindre panik på lige nu.

og nej til andre om den er kommet ud eller burde være nemt naah indtil videre sidder den stadig fast. bærbaren åd selv kortet og ja nu vil det ik ud og bærbaren vil ik starte..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-03-07 23:08

Tja...

Så må du jo lade det sidde - der er ikke så mange andre muligheder....

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 11-03-07 23:09

Det er nok et pcmcia kort som er forsøgt sat skråt i begge porte. Men sidder kortet korrekt i comp. så må gar. da stadig dække.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-03-07 23:13

Sandsynligvis - for det er vel ikke en kortlæser da kortene fulgte med maskinen....