/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Forsikring
Fra : Andenden2
Vist : 620 gange
199 point
Dato : 11-03-07 17:33

Hvis jeg tegner en ansvarsforsikring på min helt lovlige Honda Camino, vil den så dække hvis jeg laver en personskade eller andet, selvom jeg ikke er fyldt 16 (er 15), og derfor ikke har taget knallertkørekort? Og vil bøden blive andet end de 500, for at køre uden kørekort hvis jeg bliver stoppet, og forsikringen er tegnet?

Kommentar
Fra : spejder_ben

Dato : 11-03-07 17:36

Forsikringen vil ikke dække når du er under 16 og ikke har knallertkort. Det er ganske simpelt ulovligt at køre medmindre det er på privat grund.
Ved ikke lige med hvordan det er med bøder..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-03-07 17:39

Citat
Forsikringen vil ikke dække når du er under 16 og ikke har knallertkort

Jo - ansvarsforsikringen vil ALTID dække, men de kræver pengene af dig bagefter....

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 209 point
Dato : 11-03-07 17:40

Citat
Og vil bøden blive andet end de 500, for at køre uden kørekort hvis jeg bliver stoppet

Sikkert ikke, men er det det værd.....

Kommentar
Fra : Andenden2

Dato : 11-03-07 17:42

Men hvad med bøden, vil jeg også få en fordi forsikringen ikke dækker, hvis jeg bare bliver stoppet af politiet, uden at have lavet nogen skade?

Kommentar
Fra : Andenden2

Dato : 11-03-07 17:43

Nej, tror ogs heller jeg må tage cyklen lidt endnu, vil sq nødigt hænge på sådan en sag resten af livet, hvis jeg kører en ned

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-03-07 17:44

Spørg dog forsikringsselskabet om de vil forsikre en knallert til en 15 årig.

De vil også kunne fortælle dig hvad det "koster" , hvis du kan få en forsikring.

Kommentar
Fra : Andenden2

Dato : 11-03-07 17:45

Tror godt jeg kan gætte svaret

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-03-07 17:49

Ansvarsforsikringen vil ALTID dække uanset hvem/hvad/hvor skaden sker......

Men de vil bagefter JAGTE dig for livstid.....

Godkendelse af svar
Fra : Andenden2

Dato : 11-03-07 17:49

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-03-07 18:19

Selv tak....

Men vent nu til det HELE er lovligt

Kommentar
Fra : Andenden2

Dato : 11-03-07 18:38

Gør jeg

Kommentar
Fra : alka

Dato : 12-03-07 08:53

Alle selskaber MÅ/KAN tegne lovlige forsikringer, dvs. hvor der er lovgivet på området. En foreslår, at man spørger selskabet, om de vil tegne en knallertforsikring til en 15 årig? Da det ikke er lovligt, må selskabet således heller ikke tegne en forsikring - da den vil være uæovlig.

Kommentar
Fra : annette2610

Dato : 04-02-10 15:27

hvor får jeg den billigste knallertforsikring kun den alminde lovlige

Kommentar
Fra : alka

Dato : 04-02-10 16:12

Tre Kroner - 710 kr. årligt