/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
KANDU.DK SLET VENLIGST HER
Fra : Uffe29
Vist : 464 gange
1 point
Dato : 14-01-03 10:28

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 14-01-03 11:25
Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 14-01-03 11:37

Og tag lige og slet denne tråd også

Kommentar
Fra : dk

Dato : 14-01-03 12:07

uffe29

mail direkte til kandu, da de ikke følger med i alle indlæg og tips

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 14-01-03 13:08

Jeg ved et sted i Kbh. hvor du kan købe dåsecola fra Tyskland for 3,50 kr. stk.
Det er ulovligt at sælge dem - JA. Det er ulovligt at købe dem - Ja

Jeg synes dog det er passende, at lade voksne selv bestemme i hvilket omfang de vil overtræde loven. For det første, er det jo til enhver tid en given lov der skaber en evt. forbryder.

Desuden har jeg den teori, at alle mennesker er latente forbrydere. Det der afskærer dem fra at blive forbrydere, er at de i deres risiko/konsekvensberegning når frem til det resultat, at chancen for afsløring og derefter domfældelse er for stor. Simpel afvejning af odds.

Undtagelser fra dette vedrører typisk forbrydelser, der er rettet mod andre menneskers person eller ubeskyttede, og forbrydelser hvor der ikke giver nogen umiddelbar gevinst. Undtaget for denne teori er selvfølgelig sindsyge og religiøse. Og alligevel gælder det ikke helt religiøse, som i visse sammenhænge mener at deres egne love står over statens love. (Kvindelig omskæring f.eks).

Så Uffe 29 lad os selv vurdere og bestemme.

Mvh.
Ram2

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 14-01-03 13:46

Hej uffe29

Jeg bryder mig ikke om din måde at udføre cencur på! HVIS der er nogen eller noget du er utilfreds med, så mener jeg du burde henvende dig direkte pr. mail til kandu, og så lade dem vurdere om der skal sanktioner til. Det har jeg selv lige gjort over for en bruger, og har fået pænt svar tilbage, hvori de takker mig for min hurtige reaktion, og de har nu blacklistet brugeren fra kandu.

Du kan ikke i dit tip http://www.kandu.dk/dk/tip/2880 tillade dig at skrive at sådanne indlæg bliver slettet, for det er altså IKKE dig der bestemmer, eller nogen andre.

At jeg så er enig i at man ikke skal opfordre til ulovligheder ændrer ikke ved min indstilling at INGEN ANDRE end kandu skal cencurere.

Så klag din nød til kandu, de gir altid svar igen.

Med venlig hilsen
Bantam

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 14-01-03 14:28

ok, jeg må så indrømme jeg er lidt ked af min fremgangsmåde
Jeg oprettede dette spørgsmål efter hendes tip nr.1 efter inspiration af 3 tidligere spørgsmål som dette (2 af zonker og 1 af briani)
efter tip nr.2 blev jeg vist lidt for ihærdig, jeg havde lige forestillet mig at der ville komme stakkevis i samme dur'

Iøvrigt har jeg skrevet til kandu.dk

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 14-01-03 14:34

1) kandu burde (og gør det sikkert) følge indlæg under "kandu"
2) ja - mail til dem, har du en god sag BLIVER DE SLETTET!
3) Her skaber det kun ævl og kiv. generelt deres hensigt, så har de vundet.
4) De kommer igen igen igen - som regel værre.
5) Der burde kunne være en god debat om kandu I DENNE KATEGORI, men ikke når
nogen "angribes"

Kommentar
Fra : olaf

Dato : 14-01-03 14:55

Hej Uffe29,
hvori består denne forbrydelse ?
Jeg har besøgt stedet og der er følgende tekst som er interessent:
Citat
Disclaimer: ShareReactor.com does not host any files. ShareReactor.com is only indexing files on the eDonkey2000 PeerToPeer network.

MEN, de har links til nogle mindre pæne sider, tror jeg nok.
Men helt åbenlyst for mig er det altså ikke, at Annehvid er kriminel, eller opfordrer til dette!
Opfordring til/udøvelse af censur er i mine øjne en større forbrydelse end henvisning
til en "community" baseret på p2p teknologi.

Hav en god og ucensureret dag

/olaf

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 14-01-03 16:01

mudder og mudder og atter mudder

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 14-01-03 16:10

Melander, jeg vidste ikke du tog bad så sent ? Og så i mudder ?

Accepteret svar
Fra : Rfou

Modtaget 1 point
Dato : 16-01-03 02:05

Dette link
http://www.kandu.dk/dk/tip/2882
hvori ANNEHVID spørger om hvor der står at man ikke må med virke til ulovligheder, har jeg mailet til Kandu, der så bør gøre det klart hvad der er deres holdning til spørgsmålet.

Jeg håber de når frem til, at man ikke vil tolere opfordring eller medvirken til lovovertrædelser eller omgåelse af regler på nogen måde.

Og hvad de end må komme frem til, at de så vil gøre det klart for os alle, også hvad man kan risikere, hvis man overtræder disse regler.
Det er uholdbart, at der gang på gang blusser en ny strid op blandt brugerne, uden at vi har faste regler at holde os til.

mvh. Rudolf

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 16-01-03 05:30

selvfølgelig zonker, mudder er godt, specielt mod rynker og den slags, og det er jo bedre at forebygge......

Godkendelse af svar
Fra : Uffe29

Dato : 26-01-03 23:31

Jaja, man må erkende at den slags giver "kunder i butikken"