/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
PC til telefon-telefon til PC
Fra : o.v.n.
Vist : 762 gange
100 point
Dato : 11-03-07 14:39

Hej jeg vil købe lidt udstyr til min nye telefon, kan i hjælpe mig nærige bæst ? Efter at have surfet rundt på mulighederne, er jeg kommet i tvivl om, at det er nødvendig med en data kabel eller bluetooth forbindelse ? Hvis jeg køber et hukommelses kort: http://www.mobiludsalg.dk/product.asp?product=1843&sub=526&page=1 så kan jeg overføre frem og tilbage, mellem telefon og PC eller er i uenige ? Min gamle telefon havde en IR port, det er der ikke på den nye (kære spildte penge til IR port til PC : http://www.thansen.dk/product.asp?c=833929591&n=496932315&pn=615995657 ) kom med nogle bemærkninger til min ide, så jeg finder ud af om det er unødvendig med denne: http://www.mobiludsalg.dk/product.asp?product=2061&sub=1090&page=1
Et tillægs spørgsmål, er der nogen som har erfaring med heatset i ørerne, de der fulgte med, kan ikke sidde fast, og jeg overvejer dem her: http://www.mobiludsalg.dk/product.asp?product=1603&sub=606&page=1
Det skal lige understreges, at spørgsmålet kommer af at jeg bruger telefonen som MP3 afspiller, altså rent lir

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-03-07 14:43

Og så lige - HVAD er det mon for en telefon.....

Alle nyere telefoner kan blot tlsluttes med et kabel og derfra kan så overføres frem og tilbage.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-03-07 14:46

Ser ud til set er en SONY....

Så ja donglen er udmærket hvis du kører med bluetooth på telefonen....

Og ja hovedtelefonerne kan bruges....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-03-07 15:09

Ok vil i se telefonen http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=DK&lc=da&ver=4000&template=pip1&zone=pp&pid=10459 jeg ved godt at data kan køre frem og tilbage gennem et kabel, men kabel løsningen er dyrere end den blå tand, spørgsmålet er også hvad jeg eventuel har overset/ kommer til at mangle, hvis jeg køber kortet alene og overfører via kortlæser, nogen der har erfaringer med hvad der kan overføres til kortet og hvad der kræver forbindelse til PCen, her tænker jeg på redigering af kontakter for eksempel, kan adresserne overføres til kortet ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-03-07 15:21

Du kan næsten alt med Suite....

Det burde du have fået med sammen med telefonen....

Rent teknisk kan du føre ALT over på kortet...

Min w810i kan også syncroniseres med adresser, kalender osv i komputeren....

Det kan din også ....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-03-07 15:22

I øvrigt kan du bruge "næsten" alle hovedtelefoner da stikket blot skal være det lille minijack....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-03-07 15:28

Citat
I øvrigt kan du bruge "næsten" alle hovedtelefoner da stikket blot skal være det lille minijack....
det må du lige forklare nærmere, jeg kan ikke se nogen minijack stik på min telefon og jeg har PC suite, men der ingen forbindelse til computeren endnu, hvis jeg forstår dig rigtig, kan jeg spare pengene til kabel/blåtand og overføre/rediger ALT ved at købe hukommelses korter og så bruge kortlæser+ computer, er det rigtig forstået ?

Kommentar
Fra : Storskrald

Dato : 11-03-07 15:30

Hej.

Der er mange løsninger rent software mæssigt. Du kan overføre filer,kontakter m.m, uanset om du vælger Bluetooth eller kabel. Personligt foretrækker jeg kabel, da nogle bluetooth dongles ikke altid er 100% kompatibel med det hav af forskellige computermærker der er derude.

Dette program:
http://www.fjsoft.at/en/

..er et gratis program hvor du kan holde styr på kontakter,aftaler,sms osv osv, og overføre frem og tilbage, tage backup, synkronisere osv.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-03-07 15:59

Citat
jeg kan ikke se nogen minijack stik på min telefon

De hovedtalefoner der er med telefonen kan "deles" i ledningen - dette er blot et alm stereo minijack.....

Jeg ville klart bruge kabel til kamputeren for at undgå div. fejl....

Hukommelseskortet behøver du IKKE sætte i kortlæser....
Det kan "læses" direkte fra telefonen som ethvert andet drev - og dermed overføres filer på samme måde som var det bare et drev.....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-03-07 16:18

Citat
Hukommelseskortet behøver du IKKE sætte i kortlæser
det er jeg da nødt til, hvis jeg vil have data til og fra computeren uden kabel/blåtand, de ørebøffer der fulgte med er dem her: http://www.mobiludsalg.dk/product.asp?product=1610&sub=606&page=1 jeg har problemer med at de falder ud, når jeg bevæger mig rundt, og der er ingen minjack hvis jeg hiver mere i ledningen, rykker jeg den i stykker

Accepteret svar
Fra : alunde

Modtaget 100 point
Dato : 11-03-07 16:27

Det Refi snakker om er de ørebøffer der følger med Walkman-modellerne: HPM-70. Du skal købe sådan nogen hvis du gerne selv vil vælge hvilke høretelefoner du bruger til din telefon, da de har minijack.

M.h.t. forbindelse så er det rigtigt at du kan bruge kabelforbindelse - men jeg synes personligt at det er nemmere med en kortlæser. Hvis du gerne vil synkronisere kalender/kontakter er det dog praktisk at investere i et kabel... Hvis du overfører mange musikfiler er Bluetooth ikke lykken, da overførselshastigheden ikke kommer i nærheden af det du får med et kabel.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-03-07 16:33

Jeg regner med at overføre en del musik filer, og det kan jeg vel gøre med kortlæseren, eller hvad ? Lukker lige i nogle timer, læser videre i aften

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-03-07 16:38

Citat
de ørebøffer der fulgte med er dem her

Kan den ledning da ikke skilles på midten ??????

Hvis ikke skal du naturligvis have det lille stykke der passer i telefonen og med minijack i den anden ende...... http://www.daydeal.com/product.php?productid=11144&cat=2150&page=1

Citat
det er jeg da nødt til, hvis jeg vil have data til og fra computeren uden kabel/blåtand

Ja - det er logisk....

Men det er da ligeså nemt at sætte kabel i telefonen og i komputeren som det er pille kortet ud hele tiden......

Med kabel kan du overføre ALT til/fra telefonen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-03-07 17:15

Citat
Men det er da ligeså nemt at sætte kabel i telefonen og i komputeren som det er pille kortet ud hele tiden......
hvis jeg kunne undgå den der kabel og kun bruge kortet, som jeg skrev i indledningen, det er lir og jeg vil ikke købe mere hvis ikke det er nødvendig, den skide kabel koster mere end bluetooth løsningen (som måske heller ikke er nødvendig), så hvis jeg kan flytte alt frem og tilbage, musik, billeder, kontakter, sms med mere, ved kun at købe hukommelses kort og bruge kortlæser, så havde jeg sparet nogle penge

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-03-07 17:20

Ledningen til komputeren har du sgu da - den fulgte med telefonen.....

Så det er KUN hukommelseskort du skal købe.....

Så drob da bare alt det bluetooth - du har det der er nødvændigt....

Så kan du udbygge hen af vejen hvis du føler for det....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-03-07 17:43

Der var faktisk ingen usb-computer ledning med og der stod heller ikke i beakrivelsen af kassen indhold, at den skulle være der, så hvis jeg ikke kan nøjes kort overførsler, må jeg til at smide 200-300 kr. ud til en ledning ang. høretelefonerne, de kan ikke deles på midten

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-03-07 18:00

Indhold i salgspakken:
Sony Ericsson Z550i
Stereoheadset
Oplader
Batteri
Manual

Det har du ret i.....

Men så sætter du da bare kortet i kortlæseren....

Det er såmænd heller ikke noget problem - det optræder stadig som et drev......

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-03-07 02:16

Tak for svaret alunde. Jeg bliver sikkert nødt til at investere mine sparepenge i et kabel, når jeg vil synkronisere kontakter og kalender med mere, musik og billeder satser jeg på at bruge kort læser, du var den der de bedste oplysniger om de øvrige funktioner (synkronisering) jeg er usikker på om det kan lade sig gøre at flytte kontakte med mere over på kortet
Også tak til Refi du gjorde et kæmpe arbejde, men ind imellem snakkede vi forbi hinanden

Kommentar
Fra : alunde

Dato : 13-03-07 10:09

Jeg siger tak...

men vil lige tilføje at jeg tvivler på at du kan flytte kontakter over på hukommelseskortet - til dét skal du desværre synkronisere, og så kræver det enten Bluetooth eller datakabel. Hvis du allerede har investeret i en kortlæser så er Bluetooth den billigste løsning, da du ikke har behov for at overføre de store datamængder (det har du kortlæseren til) - men kablet giver en del flere muligheder, som f.eks. opdatering af telefonens software via SonyEricssons hjemmeside.

Det kan være et svært valg - og du skal også overveje hvor længe du skal beholde din telefon, for Bluetooth og kortlæser er altid rare at have, men de fleste nye SonyEricsson modeller kommer med datakabel incl. og du har så ikke brug for det til senere telefoner.