/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hjælp til opslag på AO
Fra : modersvilje
Vist : 567 gange
200 point
Dato : 11-03-07 10:02

Jeg har brug for hjælp til at finde An(n)e (Marie) Pedersdatter Pedersen/Petersen på Arkiv Online:
Ane Pedersdatter er født ca. 1786 i Birkerød?
Ane Pedersdatter konfirmeret i Birkerød?
PS: Jeg har selv ledt i Kirkebogen, men den er både rodet og ulæselig!!!!
...........................................................................................................................................
Ane Pedersdatter er viet i Holmens Kirke til Mads Pedersen 1812 er fundet på AO
parret fik 5 børn født i Nybober den første 1812 den sidste i 1827 alle er fundet på AO
Ane Pedersen bliver enke i 1831, Mads Pedersens død er fundet på AO
...................................................................................................................................
I folketællingen 1834 er familien ikke at finde?
......................................................................................................................................
I folketællingen 1840

Samtlige personer i husstanden
København (Staden), Snarens Kvarter, Broelæggerstræde N. 78, Stuen til Gaarden, 401, FT-1840,
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Ane Petersen 57 Enke Ernærer sig med Brødhandel
Martilte Petersen 13 Ugift hendes Datter
--------------------------------------------------------------------------------
I folketællingen 1845

København (Staden), Klædebo Kvarter, Skindegade 23, Baghus, 2. Sal, 109, FT-1845, C2788
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Ane Petersen 59 Enke Brødhandel Birkerød
Marthea Emilie Petersen 26 Ugift Syning Kjøbenhavn
Mathilde Petersen 26 Ugift Syning Kjøbenhavn
........................................................................................................................................
I Folketællingen 1850

Navn: Ane Petersen
Alder: 63 Civilstand: Enke
Erhverv: lemmer i Wartov Hospital
Fødested: Birkerød, Frederiksborg Amt
Sogn: Vester Kvarter Herred: København (Staden)
Amt: København Stednavn: Vester Kvarter II
Matr.nr/adresse: Farvergade no. 132/133, Vartov Hospital
--------------------------------------------------------------------------------
Ane Pedersen Døde i København 1859 under en blindtarmsoperation
er der nogen der har et bud på hvilket hospital hun blev opereret på?
Kunne Vartov hospital lave et sådan indgreb eller?
og i hvilken kirkebog skal jeg lede efter hendes død?

MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : senta

Dato : 11-03-07 10:44

har du prøvet
Frederiks Hospital Sokkelund København Frederiks Hospital 1857 1881
det er måske en mulighed
senta

Accepteret svar
Fra : LisBJensen

Modtaget 200 point
Dato : 11-03-07 11:10

Hej

prøv at se på AO opslag 94 Anna (født i Høsterkøb) Faderen er Peder Jensen, moderen Elisabeth Hansdatter.
Konfirmationer står tilsidt i kirkebogen

god jagt

Kommentar
Fra : senta

Dato : 11-03-07 11:31

det er Birkerød Lynge-Kronborg Frederiksborg Birkerød 1778 1818
fødte
opslag 94
senta

Godkendelse af svar
Fra : modersvilje

Dato : 11-03-07 14:27

Tak for svaret LisBJensen.
Det er dig jeg har valgt at give point, fordi du var først
og fordi du var så venlig at give mig navnene på forældrene!!!
Selv efter at jeg havde fået at vide hvilken side jeg skulle lede på
havde jeg svært ved at finde "min" Anne Pedersdatter

Tak for hjælpen
og en god dag til alle

MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 11-03-07 17:10

Velbekomme og forsat godt jagt.

Lis