/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Socialpolitik / Spørgsmål
10  snaptil 500
Grådighed el. dygtighed
Fra : nakgej
Vist : 575 gange
100 point
Dato : 10-03-07 18:27

Er der nogen der vil give et bud på hvorfor verdens, og de store firmaers ledere bevilger sig så store summer i løn og håndtryk ved fratrædelse. Ja også sports og rock stjerner. De har jo ikke mulighed for at få dem brugt. Er det alm.grådighed eller dygtighed? Hvordan opfattes det blandt folk med alm. løn?
Det een får i løn går fra andre eller hvá.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 10-03-07 18:32

Det er som jeg opfatter det, en blanding af grådighed og statussymboljagt. Og det høre med til status at nedgøre dem som ikke har opnået det samme.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 10-03-07 19:05

Måske... og bare måske, så er de pengene værd?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-03-07 19:19

Citat
Ja også sports og rock stjerner

Den må du liiige forklare.....

Der er da ingen af dem der får fratrædelsesløn.....

Citat
Er der nogen der vil give et bud på hvorfor verdens, og de store firmaers ledere bevilger sig så store summer i løn og håndtryk ved fratrædelse

Det er noget der allerede er fastsat (i de fleste tilfælde) i deres kontrakter ved ansættelse......
Husk lige at de fleste er "headhunted"

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-03-07 19:52

Det er jo nok lidt af hvert og egentlig kunne det være et godt ideal for andre, men desværre er det åbenbart kun sjovt at være så stinkende rig hvis man kan vade på de menneskelige redskaber, der gør det muligt at skabe grundlag for så høje lønninger.
Af en eller anden grund kan de åbenbart ikke få nok for jo mere de tjener jo mindre vil de betale i skat og syntes, at det er uholdbart at nedslidte, underbetalte skal hjælpes for deres "surt" tjente millioner.
..og så har de jo enøjede ekspertteams som Cepos til at redegøre for det rimelige i lønforskelle

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-03-07 20:15

"Smager" det hele lidt af misundelse

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-03-07 20:18

Jeg vil kalde det forargelse over at jo mere de har deres på det tørre jo mindre vil de yde til fællesskabet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-03-07 20:42

Først klages der over at "folk" ikke "gider" arbejde - dernæst er det sgu også galt at dem der "arbejder" ikke også vil føde på de andre......

Lad dog folk være rige i fred....

De er sikkert ikke mere lykkelige end de såkaldt "fattige" - de har bare lidt mere at trøste sig med......

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-03-07 21:03

Tja, ting er jo som man ser dem, og nogen åbner øjnene mere end andre.

Personligt har jeg sværtved at se hvorfor Henning Dyremose skulle belønnes så meget for at få solgt TDC til noget, der ligner avanceret og smart selskabstømning.
...eller måske var det netop derfor han skulle belønnes? Smart ikk'!

Kommentar
Fra : nakgej

Dato : 10-03-07 21:32

Det er vel i orden med 10 mille, men når det kommer over, kan man så sige at det er arbejde der ligger bag?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-03-07 21:38

Ja da.....

Den første million (i kontanter) er den sværeste.....

Derefter bliver det nemmere......

Når du når et punkt hvor du IKKE kan bruge dem så hurtigt som de kommer - så kan man snakke om at grænsen er ved at være nået.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-03-07 21:40

Verden har jo selv skabt et samfund hvor "penge er magt"........

Det er det der gør at alle vil have så meget som muligt......

Kommentar
Fra : Vonna

Dato : 11-03-07 01:01

jamen var det ikke bare skønt for Henning Dyremose ,nu kunne den stakkel endelig få råd til det sommerhus han altid havde ønsket sig ,

Kommentar
Fra : nakgej

Dato : 11-03-07 08:17

Det var jo 10 mille om året. Er mere nødvendigt?
Ja nu kom Dyremose jo frem, huskes han så for grådighed, selskabstømmer eller en dygtig leder?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-03-07 09:49

Citat
huskes han så for grådighed, selskabstømmer eller en dygtig leder

Jeg har glemt hvem det er

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 11-03-07 16:40

Jammen dyrmosen, det er jo ham der solgte en del af den Danske infrastruktur.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-03-07 17:19

..også i den grad!
Et givtigt foretagende, der nu fortrinsvis har gæld og og dårligt vedligeholdte kobberkabler.

Hvorfor skulle han belønnes for det? Darwins lov? ...eller rendyrket kapitalisme når den er værst.

Var det ikke også ham der lod TDC lave århundredets oversmarte skatteundragelse?

Dygtig ja, men til hvad?

Måske skulle Thorsen have haft selskab af flere af dem med de gyldne håndtryk?