/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
LCD TV
Fra : myg
Vist : 608 gange
100 point
Dato : 10-03-07 18:00

Ved ikke om det er den rigtige kategori, men alligevel:

Er på udkig efter nyt TV og har en fast holdning om, at Samsung er noget af det bedste, men hvad med disse to, som også ser tiltalende ud?
Er der nogen, der har erfaringer med dem?

http://www.zepto.dk/Files/15_Zview32.pdf

http://www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/TV/KDL32U2000K_(Wupti1).html

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 10-03-07 18:38

- hold dig væk fra WUPTI...

Kommentar
Fra : kennybear

Dato : 10-03-07 19:19

Ja enig, hold dig væk fra Wupti, de er alt for dyre, det samme sony tv kan du få hos Elgiganten billigere end hos Wupti.

Zepto derimod kender jeg ikke personligt, men jeg har hørt fra flere steder at det skulle være nogle gode fjernsyn de laver....dog skal du have i mente at mange af komponenterne inden i stadig kommer fra Philips (de har stadig patent på mange ting nogle år endnu)

Samsung er udemærkede fjernsyn, jeg vil dog sige at skal du have et godt fladskærms tv er du ofre tæt ved de 10.000 (gælder selvfølgelig ikke hvis du finder et til prisen der så er på tilbud)

Mht. fladskærm tv generelt skal du være klar over at mellem 30-35 % af ALLE mærker, modeller osv skal til reparation indenfor den første måned, det skyldes en blanding af at producenterne er alt for hurtige til at slippe dem efter produktion (de bliver ikke testet særlig godt) jeg anbefaler derfor at du lige læser op på diverse regler omkring køb i købeloven (mere hvis du skulle være uheldig at få en mandags model)

Nu skal jeg jo ikke kun male fanden på væggen, langt de fleste modeller fra 8000 og op efter er gode fjernsyn, men i den sidste ende handler det altså om hvordan DINE øjne ser billedet på en given skærm, derfor er det vigtigt at du ser tv'et i aktion, for det tv du har forelsket dig i her (på nettet) kan meget vel være utilfredsstillende for den måde dine øjne ser på (ved godt det lyder bizart, men det er sandt) find derfor en forhandler du stoler på, og hvor du har mulighed for at se tv'et i aktion (helst i forskellige niveauer af lys)

en anden ting er når en producent opgiver kontrasten, det kan du ikke bruge til en hujende fis da ALLE producenter måler den på helt forskellige måder, nogle måler f.x. i midten af et tomt rum hvor lyset kommer fra oven, andre i et halvmørkt rum med lamper rundt i rummet osv. osv. så den er altså IKKE en god indikator for hvor godt fjernsynet er til at vise sorte nuancer.

Nu arbejder jeg selv i Elgiganten vil jeg gerne indrømme, men derfor behøver du jo ikke vælge dem, jeg vil bare fremhæve at vi som de eneste i landet giver dig fulde 30 dages returret, hvor langt de fleste andre ligger mellem en uge og 14 dage, bare lige til information, så må du selv vælge og vrage mellem det du kan bruge af det jeg har skrevet.

Og en sidste ting forresten, responstiden er ret vigtig hvis du skal bruge det til at spille på, ser mange action film og andet der meget hurtigt, den skal som et absolut minimum ligge på 8 ms og derunder.

Håber du kan bruge mit indlæg til noget.

K.

Kommentar
Fra : myg

Dato : 10-03-07 20:20

Tak for de forløbige meldinger!

Jeg har i indlæg omkring andre tv'er en del gange læst, at kontrasten skal være så stor som muligt, men hvad nu hvis det ikke kan sammenlignes - og hvad skal værdien være. Er 1000 stor nok?

For øvrigt regner jeg helelr ikke med at købe hos Wupti - det var bare lige der jeg kunne finde data på Sony'et.

Zepto kender jeg som et fremragende firma h.h.t. bærbare, så hvorfor skulle de skuffe omkring TV. For øvrigt ligner det utrolig meget et LG, som jo også skulle være godt.

Men er der nogen, der ejer et af de to TV, og vil dele erfaringer med mig?

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 10-03-07 20:36

Desværre ikke her.....

Vi har Panasonic (3 stk).....

Da vi i starten skulle skifte til fladskærme på TVerne gik vi simpelthen i ALLE de store TV forretninger (det er memlig ikke alle der har alle mærker) - kiggede" billeder af de udsendelser der nu kørte (og selvfølgelig IKKE en DVD der stod og kørte). Da vi fandt det "billede VI syntes passede bedst i vores øjne - kiggede vi på mærket....

Og da vi hver gang rendte ind i det samme mærke vi mente passede billedmæssigt til os - ja så var valget ikke så svært.....

Derefter kunne vi så begynde at kigge HVAD der egentlig lå bagved....

At vi så efterfølgende har opdaget at f.eks. TV2 ikke bruger meget andet - ja så går vi ud fra at vi har gjort det rigtige valg.....

Så var det bare at komme igang med nettet og finde de billigste priser.....

Indrømmet - det blev Elgiganten med totalt 15% rabat oveni

Indtil videre - ingen reparationer (2 år)......

Kommentar
Fra : Snacky77

Dato : 10-03-07 22:15

Jeg har selv et Pioneer plasma tv og er meget tilfreds med det, men Ekstrabladet har lige haft en test idag af LCD fjernsyn og der vandt Hitachi.. Det kostede omkring 14K så vidt jeg husker.. Har desværre ikke nogen erfaring med de 2 mærker du nævner, men held og lykke med det!!

Kommentar
Fra : paperboy

Dato : 10-03-07 22:31

Pioneer er fremragende, hvis du ikke vil ha B & 0 .

Kommentar
Fra : kennybear

Dato : 10-03-07 22:34

Citat
Jeg har i indlæg omkring andre tv'er en del gange læst, at kontrasten skal være så stor som muligt, men hvad nu hvis det ikke kan sammenlignes - og hvad skal værdien være. Er 1000 stor nok?

Det er korrekt at kontrasten skal være så stor som muligt, det fortæller lidt om hvor godt tv'et er til at vise sorte/hvide nuancer, jo højere jo bedre, dvs til at vise alle nuancerne mellem sort og hvid, ja og de to farver selv, LCD faker nemlig sort og hvid, hvid dog kun ganske lidt, men sort eksistere slet ikke i LCD teknologien, en rigtig god indikator er f.x. at slukke for tv'et (så har du ægte sort) og derefter se en dvd hvor der er meget sort i billederne (f.x. en af de første starwars film) så vil man tydeligt kunne se at sort på billederne har en blålig nuance, så det er faktisk det eneste brugbare kontrast angivelsen er til. Håber det giver mening

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 11-03-07 01:40

Citat
LCD faker nemlig sort og hvid, hvid dog kun ganske lidt, men sort eksistere slet ikke i LCD

- hvor er det bare rigtigt!

Vi har kigget og kigget og læst og læst om LCD vs. Plasma og studeret Nettet osv. osv. i laaaang tid, endelig fandt vi det vi søgte:

Vi har købt Panasonic 42" Plasma og vi er totalt vilde med det, det er så godt at jeg ikke kan beskrive det - perfekte farver, knivskarpt billede og og og - begejstringen kender ingen grænser!

Datter og svigersøn har købt det samme, sønnen er i gang med at fylde sparegris og vil have det samme og lige nu går diskussionen på om vi osse skal skifte det andet TV, vi har.

Her i huset anbefaler vi helt sikkert Panasonic Plasma

God søndag og natnat herfra
Vh Dorthe

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-03-07 09:52

Citat
Vi har købt Panasonic 42" Plasma og vi er totalt vilde med det

Velkommen i klubben

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 11-03-07 15:42

panasonic laver nogle af de bedste plasmaer men ikke LCD ville jeg kigge nærmere på Toshiba når vi er i 6-7 kilo

Hitachi
philips ambit
samsung
sony

Kommentar
Fra : myg

Dato : 12-03-07 09:18

Jeg prøver lige, om ikke der skulle være flere, der har gode kommentarer

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 13-03-07 21:35

Nu har Zepto jo lige fået deres nyeste LCD hjem for den ældre model udgik faktisk og de var uden LCD er i fler måneder. Jeg henvendte mig nemlig til dem for det var meningen at jeg vil købe et af dem. Men da havde de altså ingen. Men llers er Zepto jo et kvalitetsprodukt.

Sony er også et kvalitets produkt inden for LCD.

Jeg selv har Samsung og det er også fint.

Som kennybear skriver er de 8 ms vigtige og det er kontrasten såmænd også. Endelig ikke for lav en kontrast. Da er Samsung jo rimelig gode.

Det bedste råd jeg kan give er at du går i en stor Fona eller lignende og får demonstreret de LCD du ønsker og ud fra det vælge hvad for et det skal være. Derefter er det jo så bare at finde det på nettet til en billigere pris. Sådan gjorde jeg og jeg havde ingen skrubler

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 15-03-07 15:50

respons og kontrast ?? det kan du ikke bruge til en skid
produkcenternes tal kan ikke sammenlignes
der er kun en ting at gøre brug din sunde fornuft og øjne evt. andre bedømmelser kan være en ledetråd (se hvad andre mener om modellen)

Kommentar
Fra : kennybear

Dato : 15-03-07 18:55

Citat
respons og kontrast ?? det kan du ikke bruge til en skid
produkcenternes tal kan ikke sammenlignes

Det er jeg før har skrevet kontrasten du ikke kan bruge til en disse, responstiden er den samme angivelse hos alle producenter, da den jo bliver målt i almindelig tid som milisekunder, det du skriver der er egentlig at så ville f.eks. to forskellige ure fra to forskellige producenter gå på hver sin måde, og det har jeg nu alligevel ALDRIG hørt om, der er givetvis forskel på måden de er bygget på, men de SKAL leve op til diverse standarder indenfor tidsangivelse, det samme gælder responsTID på et fjernsyn.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 16-03-07 18:07

Ja gør som tidligere foreslået. Ind til en større radio/tv forhandler og få nogle modeller demonstreret

Godkendelse af svar
Fra : myg

Dato : 22-04-07 16:11

Tak for svaret refi - vi zepto-freaks må holde sammen