/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
nørre nissum
Fra : ardal123
Vist : 1723 gange
500 point
Dato : 10-03-07 16:17

kender du noget til familien ardal,chr.kamstrup jensen,jens nielsen,niels christensen og videre .
i nørre nissum.de kom fra gåren ardal og vester kamstrup.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 10-03-07 16:37

Mon ikke Anders, der gifter sig her i Resen tæt ved Nørre Nissum, med Maren Rost
stammer fra gården Ardal?
"
NIELSEN ARDAL, Anders      :   Maren ROST
   Marriage Date:   9 Nov 1794   Recorded in:   Resen, Ringkobing,
"
Har du nogen Rost i familen, Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 10-03-07 16:49

og her fødes lille Else Marie Kamstrup:
"
CHRISTENSDATTER KAMSTRUP, Else Marie      Birth Date:   16 Aug 1818
   Christening Date:   18 Aug 1818   Recorded in:   Norlem, Ringkobing,
   Father:   Christen KAMSTRUP
   Mother:   Eva JENSDR
"
To år senere fødes en anden Kamstrup Jeppesen
"
JEPPESEN KAMSTRUP, Peder Christian Bir   1820   Ring   Fabjerg
Fa:   Jeppe CHRISTENSEN KAMSTRUP
Mo:   Else PEDERSDR
"
Er han også beslægtet med dine Nørre Nissen Kamstrup; Fabjerg ligger jo lige syd for, Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 10-03-07 16:57

Niels og Maren får disse to børn i Resen:
"
NIELSDATTER ARDAL, Karen Marie   Chr   1795   Ring   Resen
Fa:   Niels ARDAL
Mo:   Maren ROST

ANDERSEN ARDAL, Peder   Chr   1796   Ring   Resen
Fa:   Anders ARDAL
Mo:   Maren
"

Men jeg forstår ikke helt denne ældre Anne Ardal; også fra Resen,
så må der være flere Niels Ardal, Svend
"
NIELSDATTER ARDAL, Anna   Bir   1760   Ring   Resen
Fa:   Niels ARDAL
Mo:
"

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 10-03-07 17:08

Kender du denne gamle oversigt?
"
1514-119 ; Clementsen Niels, adelig til Blæsbjerg og Aunsbjerg (er d 10.3.1518) g m Anne Mikkelsdatter, men havde børn med Birgitte Jensdatter ; Hjul Tøger Jensen (Jessen) i Kamstrup (lever 1487) ; Niels Skrædder bd i *Østerdal, Nørre Nissum s ; Ardal Nørre Nissum s, Skodborg h ; *Østerdal mon fejl for Østerbol ibid ? Nørre Nissum s, Skodborg h
"
Fundet her, Svend
http://www.hum.ku.dk/navneforskning/adkomst/c/c000/c013.htm

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 10-03-07 17:42

Noget begynder at virke bekendt, vi har søgt efter disse familier før her i kandu...
Hvad har vi/du fundet tidlogere? Og hvor mangler du oplysninger??
Hilsen Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 10-03-07 18:00

Hvis du bare havde anført det senta vandt på sidst:
"
ringkoebing, Skodborg, Nørre Nissum, , , Aardal, 104, FT-1880
Jens Nielsen Aardal, 59 , Gift, Husfader, gaardeier, , Nørre Nissum Sogn, Ringkjøbing Amt
Ellen Jensen født Pedersen, 44 , Gift, Hans kone, , Nørre Nissum Sogn, Ringkjøbing Amt
Birret Jensen, 24 , Ugift, Deres børn, , Nørre Nissum Sogn, Ringkjøbing Amt
Karen Jensen, 22 , Ugift, Deres børn, , Nørre Nissum Sogn, Ringkjøbing Amt
Kirsten Jensen, 16 , Ugift, Deres børn, , Nørre Nissum Sogn, Ringkjøbing Amt
Nicoline Jensen, 14 , Ugift, Deres børn, , Nørre Nissum Sogn, Ringkjøbing Amt
Peder Kamstrup Jensen, 13 , Ugift, Deres børn, , Nørre Nissum Sogn, Ringkjøbing Amt
Ane Catrine Jensen, 10 , Ugift, Deres børn, , Nørre Nissum Sogn, Ringkjøbing Amt
Christen Kamstrup Jensen, 8 , Ugift, Deres børn, , Nørre Nissum Sogn, Ringkjøbing Amt
Jenssine Christine Jensen, 20 , Ugift, Deres børn, , Nørre Nissum Sogn, Ringkjøbing Amt
Elmine Jensine Karoline Sørensen, Under 1 år , Ugift, Datterdatter, , Nørre Nissum Sogn...
"
Og evt supplerende havde oplyst, om det var efterkommerne efter den 8 årige Christian
du søgte; dem tror jeg du har?

Eller du gerne ville længere tilbage i tiden??
Naturligt så at fortælle, hvem de ældste du kender er, hvor og hvornår de er født, etc.

Jo mere præcis du spørger jo bedre kan vi hjælpe, Svend

Kommentar
Fra : ardal123

Dato : 10-03-07 18:24

til svend.
det er rigtig at vi har søgt oplysninger om disse navne før.
jeg kan starte med at oplyse at min slægt alle sammen har opholdt i nøørre nissum,,,pånær
min farfar som hentede sin kone i hyldtoft i resen.
mine oldeforældre jens nielsen fra ardal f......................1820
ellen kamstrup pedersen fra v.kamstrup f 1835
tipolde
niels christensen f v... kamstrup 1783
birthe jensdatter f 1796 i ardal
tiptipolde
chr.christensen f 1735 v .kamstrup
kirsten christiandatter død 1796 54 år jens nielsen f 1754 i ardal

jens nielsen født i ardal1754
margrehe kirstine christiansdatter frahyldgård død 1831 72 år

Kommentar
Fra : ardal123

Dato : 10-03-07 19:42

til svend.
det er klart jeg gerne længere til bage i slægten,der for spørger og søger jeg om alt der kan
fortælle mig om slægten i nørre nissum.
gerne n.n. historie og gamle billeder derfra.

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 500 point
Dato : 10-03-07 20:07

Godt Herluf, det tror jeg du hedder?
Jeg søger kun her på nettet for sjov, og egentligt dumt af mig at løfte pegefingre...

Men efter et par år er gået, har jeg forsøgt at hjælpe mange andre,
og jeg husker ikke hvad jeg dengang søgte efter.
Og så irriterer det mig når jeg opdager,
at jeg har gentaget nøjagtig de samme søgninger...

Men det jeg fandt fra før 1500, mon du har set det før?
og at forbinde dine aner fra 1700 tallet med dem, det bliver noget af en opgave...

Svend, der selv er født ved Limfjordens vande, dog lidt længere vestpå; Skals ved Hjarbæk fjord.

Godkendelse af svar
Fra : ardal123

Dato : 10-03-07 21:35

Tak for svaret svendgiversen.
jeg er glad for din hjælp nu og før. tak
herluf

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-03-07 21:53

svendgiversen

Citat
Hvis du bare havde anført det senta vandt på sidst

!!!!!!!!!!!!

Citat
Jeg søger kun her på nettet for sjov, og egentligt dumt af mig at løfte pegefingre...

Hold dine pegefingre lidt i ro men nu deltager du da også i marts måneds lodtrækning

Held og lykke