/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Centreringsring - Alessio
Fra : jorael
Vist : 2244 gange
200 point
Dato : 10-03-07 15:55

Jeg har lige fået mine Alessio fælge med vinterdæk afbalanceret; fint arbejde (men ikke billigt). De sagde hos afbalanceringsværkstedet, at jeg skulle have nogle centreringsringe. Bilens mål (centreringsringens indvendige mål) kender jeg, det er 65,1; men fælgens kan jeg ikke finde nogen steder. Det er en Alession Sport 6 x 14.
Kan jeg selv måle "bore center" på fælgen dvs. det ydre mål på centreringsringen; bliver det tilstrækkelig nøjagtig med en tommestok?
Eller hvor kanjeg spørge? Hvem ved noget om 10 år gamle Alessio fælge?

Kommentar
Fra : Always8382

Dato : 10-03-07 16:03

Mit ville være at kontakte dæk og fælg specialister til råds... Ved ikke hvor du bor henne af, men der findes da Bigwheels i århus. Åbenrå fælglager, vulkano i skanderborg og roskilde mener jeg . Superdæk en anden mulighed... De må vide noget om sådan noget... umiddelbart tror jeg ikke du kommer ret langt med en tommestok... Men du skal jo også til at vurdere hvor meget du vil ofre på en 10 år gammel bette 14" fælg. Timeprisen hos de ovennævnte er nok ikke 150 kr.

Mvh.

Klaus

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 10-03-07 16:12

Du kan måle med et skydelære.Du måler på ringen rundt center møtriken der centrerings ringen skal sidde.Da har du det invendige mål på centreringsringen så måler du på huldet i fælgen.Da har du yttermålet på centreringsringen.
alimak

Kommentar
Fra : jorael

Dato : 11-03-07 13:06

OK - problemet er, at jeg kan ikke få skydelæren ind i fælgen, da den støder mod kanten. Hvordan klarer man den så?

Accepteret svar
Fra : alimak

Modtaget 200 point
Dato : 11-03-07 19:44

De plejer at bukke den pind som gør at du ikke kan komme til.Eller gør som jeg demonter den målepind.Jeg har 2 skydelærer.
alimak

Godkendelse af svar
Fra : jorael

Dato : 11-03-07 20:59

Tak for svaret alimak. Jeg har to skydelærere og ofrer den ene på den sag!

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 11-03-07 21:03

Tak selv
alimak