/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Windoes Movie Maker
Fra : ipbirk
Vist : 607 gange
44 point
Dato : 10-03-07 15:24

Hej
Jeg har problemer med sortering af billeder i WMM, når jeg f.eks har 2 kameraer og sorterer i stifinder eller mapper, kan jeg fint sortere efter "billedet taget den" men når jeg lægger dem i WMM kommer de ikke i den rigtige rækkefølge. Er der nogen der kender til problemet, og hvad kan jeg gøre, jeg har 1500 billeder der skal sorteres.

Jeg har desværre ikke mere end 44 point

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 10-03-07 15:51

Hvis der blot er tale om enkeltbilleder er det ikke særligt praktisk at anvende WMM, men snarere benytte det gode og gratis program Picasa2.

Kommentar
Fra : ipbirk

Dato : 10-03-07 16:02

Ja det kender jeg godt, men jeg skal lave et slide show med lyd, tekst og billeder, og der mener jeg ikke at picasa2 er godt nok.

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 10-03-07 16:11

Så prøv det gratis MAGIX som jo er beregnet for den form du ønsker:

http://site.magix.net/english-uk/home/photo/photo-manager-2006/

MAGIX Photo Manager 2006 makes it easy for you to:

archive, optimize and present photos in one easy-to-use program – your personal manager!

MAGIX Photo Manager 2006 is a free basic version of

MAGIX Photo Manager 2006 deluxe.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 22 point
Dato : 10-03-07 17:30

For at få dine billeder i den rækkefølge du ønsker må du nummerere dem....

0001 - 0002 osv....

3 nuller er vigtigt hvis du har 1500 billeder

Så du må igang med at omdøbe ALLE

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 10-03-07 17:39
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 10-03-07 17:40
Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-03-07 17:49

Ja - det er nemmere....

Men det kræver de har den rigtige rækkefølge fra START

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 10-03-07 17:52

kameraer og sorterer i stifinder eller mapper, kan jeg fint sortere efter "billedet taget den"

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-03-07 18:25

Helt ok - hvis det er det der er kriterierne for visningen....

Kommentar
Fra : ipbirk

Dato : 10-03-07 18:50

Ja det er rigtigt at i stifinder og andre steder kan man fint sortere billeder efter "billedet taget den" men når de overføres til Windows movia maker står filerne fint i den rigtige rækkefølge, men når jeg trækker dem ned på videolinien går det galt, først kommer alle filer som hedder F.eks P2080074 derefter filer som hedder f.eks IMG 0756. .Jeg har ca. 500 af P filer og 800 af IMG filer, så det er kolosalt tidsskrævende at flytte filerne manuelt i den rigtige rækkefølge på videolinien i VMM.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-03-07 19:03

Så er du tilbage i nummeringen

Der er KUN de manuelle arbejde der kan sortere rigtigt.....

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 10-03-07 19:47

Micrsoft Digital Image Suite 2006 skulle være ret fantastisk

Kommentar
Fra : ipbirk

Dato : 16-03-07 17:55

Hej
Jeg har fundet ud af det, man skal markere alle filer og så omdøbe dem, herved får de samme omdøbte navn men der kommer automatisk et tal efter 1,2,3,4 osv.
Hvad skal jeg nu, hvem skal have point og hvordan gør jeg???

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-03-07 18:19

Du accepterer bare det svar du mener du bedst kunne bruge......

Som sagt er det ikke noget problem hvis de allerede ligger i den rigtige rækkefølge....

Det er KUN hvis den skal ændres det går galt

Godkendelse af svar
Fra : ipbirk

Dato : 16-03-07 19:00

Tak for svaret refi.