/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Yahoo toolbar
Fra : nakgej
Vist : 652 gange
100 point
Dato : 10-03-07 08:55

Nu må jeg have hjælp.
Af en eller anden grund er der dukket en yahoo toolbar op på min skærm. Hvordan får jeg den fjernet? Jeg har prøvet at klikke ved blyanten og så trykke på Remove toolbar, men det hjælper ikke.
Jeg har også prøvet i kontrolpanelet under tilføj/fjern programmer, men der sker intet. Hjææææælp.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-03-07 09:04

hent denne regcleaner http://www.downloadcentral.dk/file.php?fileid=735

fjern programmet i tilføj/fjern programmer

gå i start - kør - skriv regedit og klik ok - find HKEY_LOCAL_MACHINE - find Yahoos mappe derunder - højreklik og slet

kør regcleaneren og delete alt hvad der er safe to delete

genstart din pc

gå i stifinder og find mappen med yahoos mappe - højreklik og slet - kør gerne regcleaneren igen for at være sikker - genstart din pc og programmet er væk (for det meste skal der genstartes herefter også manuelt )

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 10-03-07 09:09

På Yahoos egen hjemmeside siger de du skal gøre sådan.

Citat
How do I remove Yahoo! Toolbar for Internet Explorer?

There are two ways to uninstall the Yahoo! Toolbar for Internet Explorer.

Option 1: Via the toolbar()

Select "Uninstall" from the Pencil button (Toolbar Settings).
Click "Uninstall" on the uninstall page.
Close any open IE windows.
When you restart Internet Explorer, Yahoo! Toolbar will no longer be present.

Option 2: Via the Control Panel

Click the Windows "Start" button.
Select "Control Panel" from the "Settings" menu.
Double-click on "Add/Remove Programs".
Scroll down and click on the "Yahoo! Toolbar" entry.
Click on "Change/Remove."
Close any open IE windows.
Yahoo! Toolbar is now uninstalled. Please start IE again after closing all your open IE browser windows and it will no longer be present.

If you follow these steps and Yahoo! Toolbar is still present, make sure you've closed all your open IE browser windows. Due to Internet Explorer being integrated with Windows, you might need to restart your computer to fully uninstall Yahoo! Toolbar.

If you like the functionality of Yahoo! Toolbar, instead of removing Yahoo! Toolbar, you can hide Yahoo! Toolbar or move Yahoo! Toolbar so that it takes up less space in your browser.

Her er linket til deres side http://help.yahoo.com/l/us/yahoo/toolbar/troubleshootie/toolbar-08.html

Kommentar
Fra : nakgej

Dato : 10-03-07 09:10

Tak for det . Det må jeg lige have prøvet.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-03-07 09:30

arnely - din fremgangsmåde citeret fra yahoo gemmer oplysninger i registreringsbasen og fjerner ikke ALT

nakgej (baglænse jegkan ) - hvis du bruger yahoos beskrivelse så kør lige måden med regcleaneren og regedit og stifinder også for at fjerne alle rester

Kommentar
Fra : nakgej

Dato : 10-03-07 09:38

nakgej Ja så er jeg gennemskuet.
Jeg har prøvet din fidus, men der kom bare endnu mere, ja undskyld lort på toolbaren. Først troede jeg at det var muligt at fjerne den, men der kom bare en advarsel om at jeg ikke havde tilladelse til at slette toolbaren, så jeg er ikke kommet videre. Jeg har desværre ikke mere tid nu, men vender tilbage senere. Jeg vil arb. videre med prob. da det iriterrer mig meget.
Foreløbig tak for hjælpen.
Jegkan.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-03-07 09:41

du er ikke gennemskuet - jeg kom bare til at læse baglæns

hvis du ikke har rettigheder skal du logge på som administrator - så kan du fjerne den irriterende toolbar - den gør ikke skade men ER irriterende for de fleste

Kommentar
Fra : nakgej

Dato : 10-03-07 12:21

Hej Meritdk og Arnely.
Jeg har gjort alt hvad i skriver til mig, men barén er der stadig.
Når jeg forsøger at fjerne den ved blyanten skrives der "Sufficient privileges to uninstall Yahoo toolbar. Please contact your system administrator".
Jeg er ikke en del af noget netværk, jeg sidder bare med min private PC.
nakgej.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-03-07 13:08

nakgej - det lykkes hvis du er logget på som administrator - hvis du har oprettet dig selv som bruger skal du i stedet bruge dine administratorrettigheder

Kommentar
Fra : nakgej

Dato : 10-03-07 13:14

Ja, ja, ja, men hvordan.
"jegkan" ikke finde ud af det

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-03-07 14:11

vises der ikke adm under brugere ??

prøv at trykke ctrl+alt+del to gange og du burde kunne logge på som administrator

hvis ikke så kan du gøre det at du går i fejlsikret tilstand (F8 lige når maskinen har talt ram) - og så fjerne på den måde

sikke da også noget drilagtigt noget

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 10-03-07 15:09
Kommentar
Fra : arnely

Dato : 10-03-07 15:20

miritdk - I redegit kan nakgej vel bare i søgning skrive Yahoo Toobar elle Yahoo og slette alt hvad han finder der.

Kommentar
Fra : nakgej

Dato : 10-03-07 15:49

Først til arnely.
Når jeg søger i redegit findes der ikke noget med yahoo og barén er der stadig.

Kommentar
Fra : nakgej

Dato : 10-03-07 16:01

Jeg har igen lige haft min Pc lukket ned for at se om der er nogle valgmuligheder ved opstart. Det er der ikke. Nården starter kommer der en rude med brugernavn og adgangskode. Brugernavnet er selvf. mit eget og kode har jeg ikke så ved klik på ok kører Pcén.
Skal vi kaste håndklædet og lade den skide bar blive stående?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 10-03-07 16:10

Prøv at søge på Yahoo på dit C: drev(vis det er der du har installeret den)Slet hvad du finder,hent dette program>
http://windowsxp.mvps.org/toolbarcop.htm

ToolbarCop v3.4

Manual(engelsk)>
http://www.winhelponline.com/tbchelp.htm
-------------------------------------------------------
I programmet Højre klik på alle linjer der omhandler Yahoo,(under filename)>delete selectet item.

Vil du vide mere om objektet du har markeret før du sletter det>så hold Ctrl nede og tast i(på tastaturet)

Luk IE før du gennemfører ovenstående.

Genstart pc'en og kør et regcleaner program.

Manse9933

Kommentar
Fra : nakgej

Dato : 10-03-07 16:12

Hej Arnely.
Jeg har lige checket det link du gav mig og det er standardmetode til fjernelse af toolbar og det virker ikke hos mig.
Andre ideer???????

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 100 point
Dato : 10-03-07 16:15

Prøv at søge på Yahoo på dit C: drev(vis det er der du har installeret den)Slet hvad du finder.
Du skal selvføgelig kun slette alt på disken der omhandler yahoo,vis det eneste fra yahoo du har på din pc er den omtalte tool bar,det samme gælder i>ToolbarCop v3.4

Kommentar
Fra : nakgej

Dato : 10-03-07 16:31

Hej Manse.
Jeg søgte yahoo på c: og fandt en masse vedr. yahoo, men ikke alle kunne slettes. Jeg slettede det jeg kunne og vupti er toolbaren væk. Tak for hjælpen.

Godkendelse af svar
Fra : nakgej

Dato : 10-03-07 16:32

Tak for svaret Manse9933.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 10-03-07 16:35

Du kan sikkert slette det efter endnu en gensart,kør et regcleaner program bag efter.