/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
fibernet
Fra : eln
Vist : 610 gange
200 point
Dato : 09-03-07 19:40

tre-for har gravet kabler ned til fibernet i vores fortov ,vi opdager så, at stativet til vores postkasse er brækket og postkassen slået skæv ,vi tror det er den lille gravemaskine de bruger, der har været for tæt på ,er det vores ansvar eller er det tre-fors?i så fald ,hvor henvender vi os.

mvh.eln

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-03-07 20:02

Ring til firmaet og forklar den det skete.....

Det kan jo være svært at bevise det er dem, men det er jo ikke ensbetydende med at de ikke accepterer det.....

Kommentar
Fra : ans

Dato : 09-03-07 20:36

Hvis der stadig er "hul" i fortovet så kan firmaet, der har gravet jo se om de er kommet for tæt på.

Hvis det hele er dækket til igen, så vil det nok blive svært at bevise at det har været gravemaskinens skyld.

Og du skal nok ikke vente i for lang tid med at klage. Opdagede du det pludseligt eller med det samme.

Jeg ville med det samme lægge mærke til det og klagen havde også været der i løbet af no time.

Nu kan du først klage på mandag.

Jeg bor selv i et område, hvor der er lagt fibernet ned i hele området. Hvis der var skader, så var "arbejderne" til at tale med. Det der var blevet ødelagt blev erstattet. Men hvis hele arbejdet nu er overstået, så skal du bevise at din postkasse+stativ ikke var skævt før de begyndte med arbejdet.

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 09-03-07 20:42

Hej

Firmaet der graver for Tre-for har en ansvarsforsikring, send en skriftlig anmeldelse til Tre-for med beskrivelse af skaden og dato, send den til firmaet, så er jeg sikker på at i får erstatning.

MVH

Kissan

Kommentar
Fra : eln

Dato : 09-03-07 22:55

det var torsdag, tre-for lagde kabler ned ,og vi opdagede fredag eftermiddag ,at de havde været for tæt på postkassen . jeg har sendt en mail til tre-for her i aften som de nok ikke ser inden mandag ,men de kan jo se ,hvornår den er afsendt.

vender tilbage når og hvis jeg hører fra tre-for

mvh.eln.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 10-03-07 08:19

Hvia Tre-for ikke vil vedgå ansvar, skal du klage over det skete til kommunen, - for det er vel kommunen de udfører arbejdet for ?