/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Hibiscus Blue Bird
Fra : kammanoerup
Vist : 591 gange
100 point
Dato : 09-03-07 17:09

Hej- Nu går det forår i det hele! Jeg har nogle frø, som er taget fra en 10 år gammel opstammet Hibuscus- frøene er taget sidste eftersommer. Er der nogen, der ved om jeg kan få disse frø til at spire? Hvordan skal de sås, jeg tænker på - om de skal ned i jorden eller bare ligge ovenpå!
Jeg har en spirekasse med varme og lys.

Venlig hilsen Kamma

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 110 point
Dato : 09-03-07 17:27

Jeg har flere af de planter, dvs jeg startede med en plante, og den har så drysset med frø, som så er blevet til nye planter.

Udfra det er det nok bare at drysse frøene ovenpå jorden, men du kan da godt komme en anelse jord ovenpå, i tilfælde af at det skulle blive tørvejr, så ved du frøene bliver hvor de skal

Godkendelse af svar
Fra : kammanoerup

Dato : 09-03-07 17:41

Tak for svaret Nordsted1.
Den snupper jeg! Men mon ikke jeg skal gøre jorden lidt fugtig og så lægge plastfolie over, det plejer jeg at gøre, når jeg sår!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-03-07 17:49

Frøene må jo komme i løbet af efteråret?? Der er jorden jo fugtig

Jeg har intet gjort for at få dem til at spire/gro, blot mange gange opdaget når jeg skulle luge, at så var der lige pludselig nogle små pinde med blade på, som ikke var ukrudt.

De må være meget taknemmelige, for jeg har selv et par stykker, og har givet ud til højre og venstre, husk blot at de skal stå op ad en sydvent mur/væg, så de får masser af sol og læ

Kommentar
Fra : kammanoerup

Dato : 09-03-07 17:54

Sagen er, at jeg vil så dem i Spirekassen- jeg har mine planter stående i krukker og slæber dem alle ind om efteråret- kan ikke have dem stående andre steder end på terrassen om sommeren P.G.A. de vilde dyr- har også en vild have, så det vil ikke være muligt at finde små nye planter! Bor nærmest i en skov!

Kommentar
Fra : kammanoerup

Dato : 09-03-07 18:04

Tak for hjælpen V.H. Kamma