/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
internet via parabol two-way
Fra : klasno
Vist : 809 gange
20 point
Dato : 14-01-03 01:02

Er der nogen der ved noget om internet opkobling, via parabol. Jeg tænker her på to vejs. Har læst et eller andet sted at det er muligt,altså uden brug af modem- men hvem udbyder osv.??

Kommentar
Fra : kennybear

Dato : 14-01-03 04:56

Sonofon har noget på deres website

Kommentar
Fra : xodeus

Dato : 14-01-03 09:52

sonofon har en wireless en.
Her er der nogle udenlandske:
1. http://www.blastsurf.com/satellitepc.htm
2. http://www.webdevils.net/sat.html

Her er nogle reviews:
http://www.dslreports.com/comments/1652

Alle resultater er kommet frem ved en google søgning:
"sattelite ISP europe"

//XoDeus

Kommentar
Fra : robiefowler

Dato : 07-02-03 13:50

En af de virksomheder, der faktisk laver det bedste satellitbaseret system er Aloha Networks i San Francisco.
www.alohanet.com

Kommentar
Fra : robiefowler

Dato : 07-02-03 13:50

En af de virksomheder, der faktisk laver det bedste satellitbaseret system er Aloha Networks i San Francisco.
www.alohanet.com

Kommentar
Fra : Olsenator

Dato : 02-05-03 20:02

En satellit kan under INGEN omstændigheder modtage datapakker fra brugere (dvs. os). Det du kan sammenligne en satellitopkobling med er dit fjernsyn. Det er kun en modtager og kan ikke sende noget ud.
Get2net lavede engang en løsning til satellit, med uplink var nødt til at være en telefonlinje.

Løsningen er som xodeus siger, en radiokæde løsning som eksempelvis Sonofons.

Kommentar
Fra : maximino_626

Dato : 12-06-03 23:42

Jeg har for nogle år siden haft en forbindelse ved Europeonline, al upload foregik med dit alm. modem. tilgengæld kunne du downloade uden at være koblet op med modemet. Det foregik ved at man "bestilte" de filer man ville have og så blev de sendt til dig med ca. 4 Mbit på et specifikt tidspunkt.

2-vejs satellit kommunikation er ikke til at betale, man skal vist have sin leje sin egen transponder kanal på satelliten før det kan lade sig gøre.

Kommentar
Fra : klasno

Dato : 13-06-03 00:20

Hej
Det er nu ikke helt rigtigt det med egen transponder.
Check evt Telesatellits hjemmeside, man kan i dag få parabol med Up-link -Tiscali...men prisen er..200 Euro/måned, læs selv..
http://www.tele-satellite.com/TSI/0303/tiscali.pdf
nok ikke noget alternativ hvis man kan få ADSL..endnu ihvertfald....
Med Venlig Hilsen

Kommentar
Fra : maximino_626

Dato : 14-06-03 15:13

Hej klasno

Det ser ud til du har ret, også mht. prisen, så må det siges at være en lidt høj

Men ikke så dyrt som Danimex version:
http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=19098