/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Kan ikke gemme på mit D drev
Fra : arnely
Vist : 1240 gange
100 point
Dato : 09-03-07 15:41

I Denne Computer kan jeg se at jeg har et D-drev (lokal disk) foruden mit C-drev og en extern HD kaldt F.

Jeg kan se at der er brugt 0 byte og at der er 0 byte tilrådighed på D-drevet.
Betyder det så at jeg ikke kan bruge D-drevet - men hvorfor er det der så?

Har forsøgt og gemme på D-drevet, men uden held. Jeg får og vide jeg skal formatere drevet først.
Når jeg så gør det, er computeren ubrulig bagefter. Alt bliver utrolig langsom, og jeg må formatere og geninstalere XP igen.

Computeren er en Acer TravelMate (Bærbar)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-03-07 15:44

Det er sikkert din sikkerhedskopi der ligger der.....

Den er installeret fra køb og kan fjernes efter udbrænding til CDer.....

Men lad den ligge - den tager sikkert ikke så meget plads....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-03-07 16:54

Hvorfor gemme på D drevet, når du har en ekstern, som refi skriver, din sikkedhedkopi ligger sikkert der, det gør den på min bærbare, så jeg rører ikke D drevet på min, jeg gemmer gennem netværk på den stationære, hvor der er masser af plads, vil du bruge dit D drev så brænd lige kopien først og formater den, så kan du bruge den som gemme drev

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 09-03-07 20:46

H-klik på denne comp. og vælg administrer.
og vælg diskhåndtering
Nede til højre kan du se dine harddiske.
De hedder:
Disk 0 hvor C: og evt. D: ligger
Disk 1 som er din ekstrene haddisk.
For uden E som er CD-rom ell. DVD

Lad høre hvor stor din D er

Gå ikke igang med at formatere noget.........................

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 10-03-07 08:56

Ja - tro sku der er noget galt her - nå

e.c. Nævner lige hvad der står på hele linjen ud fra Disk 0

Alså:

Disk 0, Grundlæggende 55,89 GB Online - Så står der - PQSERVICE 4.88 GB FAT 32 I orden (EISA-konfiguration - I næste felt - ACER (C:) 25.26 GB FAT 32 I orden (System) - I næste felt - (D:) 25.75 GB I orden

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 10-03-07 16:15

Som jeg ser det:
Grundlæggende 55,89 GB Online = størrelsen på hele din harddisk
PQSERVICE 4.88 GB FAT 32 I orden EISA-konfiguration = det må være noget backup
ACER (C:) 25.26 GB FAT 32 I orden (System) = det alm. C: med windows/programmer
(D:) 25.75 GB I orden Det er det D drev som ser ud til at være tomt og uformateret, da der ikke står noget om filsystem eks. FAT 32.
Jeg vil gætte på at partitionen er lavet men endnu ikke formateret.

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 10-03-07 21:50

e.c. Hvis jeg formatere D drevet, begynder computeren og køre af H til. Har prøvet det før, og der måtte jeg formatere computeren for og få den til og fungere igen.

Så jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre her!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-03-07 22:13

Har du husket at formatere D i FAT 32

PQSERVICE er egentlig din systemstart.....(boot)

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 11-03-07 15:01

Har løst problemet

Jeg gik i Denne computer - valgte egenskaber for C - og undersøgte C drevet. (Status for fejl søgning).
Under næste opstart gik computeren igang med og undersøge disken.

Da den var færdig kunne jeg se at mit D drev var blevet synligt, og at der var 25.75 GB plads.
Alle drew er nu FAT32.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-03-07 15:15

Jamen det var da godt det lykkedes.....

Som sagt må du IKKE fjerne PQSERVICE med mindre du formaterer hele harddisken......

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 11-03-07 16:14

- man kan være lidt heldig en gang i mellem.

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 11-03-07 16:52

I får tak for deltagelsen

Annuller spørgsmålet
Fra : arnely

Dato : 07-06-07 12:14

Lukket