/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
sidedør ka og vil ikke åbnes.
Fra : missjosephine
Vist : 3149 gange
100 point
Dato : 09-03-07 15:05

hej igen....
jeg er jo ejer af en dejlig AUDI 100 2,3 model 1990.
for nogle måneder siden fik jeg smadret en siderude og efter lang tids leden efter en ny, lykkedes det endeligt. min kæreste skiftede den ud, hele døren blev skilt ad og samlet igen og alt var fint....ingen problemer....men, men , men! efter kort tid, så ville døren dælme ikke mere åbnes...som om den er gået i baglås. hverken udefra eller indefra.ret irriterende faktisk...min kæreste har prøvet alt, men det er lidt svært at skille døren ad igen, når den ikke kan åbnes...
så er det om der er nogen med erfaringer i AUDIER der har oplevet den slags eller andre der måske ved hvad der er i vejen....skal vi til at ty til biltyveragtige metoder for at få den op igen eller hvad i himlens navn stiller vi op.
det skal lige pointeres, at min kæreste har rimelig meget forstand på teknik og sådan noget, ligesom motorcykler og deres funktion,og har ligeledes læst hele instruktionsbogen igennem for at hitte ud af problemet, men kan sku ikke helt løse det....hjælp os, så døren kan åbnes igen...
kun seriøse henvendelser tak og meget gernefra AUDI kendere, der måske ved hvad problemet kan være...
venligst miss josephine med den store AUDI....

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 09-03-07 15:29

Ja ja du har den store audi, det er tydeligt.
Og din kæreste er den store kludremikkel.
Find dig en ny kæreste og audi.

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 09-03-07 15:40

nej, det er han faktisk ikke. den har virket fortræffeligt, men pludselig ville den ikke mere.der er ikke lavet noget forkert.
og hvad rager min kæreste dig....mangler du en siden du er så opppe på dupperne?og misundelig over at JEG har en KØÆMPESTOR AUDI og du ingen har....synd for dig at du kun kan være på banen når der skal svines til....du må da ha det helt forfærdeligt....
du har jo ikke løsningen, så hvorfor finder jeg dig her ?
når nu du udelukkende KUN kan være negativ overfor mig, så synes jeg du skal holde dig væk...og lade folk med ordentlige svar komme til .jeg bad om seriøse svar og dem får man ikke fra dig....
god weekend...j.

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 09-03-07 15:43

og ps...han har faktisk lavet ALT det elektriske og andet af den slags sager i bilen for mig....han er ret veluddannet indenfor elektronikverdenen og ved en helvedes masse om det....mvh..miau miss.j

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 09-03-07 15:48

Hvis kludremikkel er så veluddannet ville din bildør ikke
gå i baglås. Beviset kan du ikke se bort fra.

Kommentar
Fra : hyggemor

Dato : 09-03-07 16:29

Så så Teil

Uanset hvad, kan jeg forstå at din kæreste har forsøgt alt i sin magt, at finde årsagen og rette på den - men uden held.

Du må nok den tunge vej ned til mekanikeren. Ved godt at disse svende er MEGET dyre, men du kunne måske springe Audi over og finde en anden, som garanteret er ligeså dygtig - han mangler måske bare mærket på sin kedeldragt

Nu er jeg ikke mekanikker men det kunne tyde på, at døren har fået et klem/knæk ved fjederen og derfor ikke vil åbnes, men igen prøv en proffesionel.

Held og lykke

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 09-03-07 17:34

hyggemor...
ja teil er kun til geil. han har kun negative svar på bedding...aldrig noget konstruktivt..tror desværre det er en af de personer der findes alle steder, der kun er på for at være ubehagelige....
synd for ham at han er sådan....har prøvet at blackliste ham, men så opreter han sig bare med et andet navn og genere mig på den måde....
hvad er det for en fjeder du mener?...den virkede jo i længere tid upåklageligt, men ligepludselig en dag ville den bare ikke åbne.det er bagdør, så der er ikke nøglehul, det er centrallås.i sin tid da fordøren blev adskilt for at rep. op og ned knappen, var der ingen eftervirkninger på adskillelsen, men denne her dør gider ikke makke ret...har tænkt på, om måske der kunne være et eller andet der kan være faldet ud eller sidder i klemme et sted.
har desværre ikke så mange penge....har virkelig ofret så meget efter den blev raseret i december måned....og er slet ikke færdig endnu....
god weekend..j.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 09-03-07 18:02

Jeg er ikke mekanikeer, men makker meget i biler.. Og er ikke bange for at få hug hvis mit svar ikke kan bruges

Din kæreste burde nok pille sædet ud, ja det er besværligt, men hvis man ikke kan få dør beklædningen af på andre måder, så er det altså løsningen

Hvis han har så meget teknisk snilde, som du meget bredt beskriver, KAN og BURDE han selv kunne løse problemet med lukke mekanismen derfra, hehe

- Anden

Kommentar
Fra : hyggemor

Dato : 09-03-07 18:03

Hmm, på hver en dør sidder der hængsler/fjeder og det er disse jeg henviste til.

Et ganske uproffesionel bud vil være at du har nogle lister der ikke vil slippe døren. Nu tænker jeg bare kreativt og da der lige har været frostvejr, kan listerne godt binde. Det gjorde vores nemlig.

Men jeg kan desværre ikke hjælpe med yderligere

Hvor i verden bor du? Kan henvise til nogle gode og billige værksteder - men på sjælland i Kbh. området.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 09-03-07 18:04

P.S. Teil kommer altså med gode indlæg, ligemeget hvad du siger om ham

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 09-03-07 18:29

dørbeklædningen kan godt komme af uden at ta sæderne ud...den blev skilt ad, da den nye siderude skulle isættes og alt fungerede perfekt igen efter samlingen, både rude og dør kunne rulles og åbnes op.
som jeg nævner andet steds, så har han også haft en fordør helt adskilt og der er ingen problemer med den efter samling...det var op og ned dimsen, der ikke fungerede optimalt.
men så vups....pludselig ville den ikke åbnes igen...bagdøren altså, låsetrykdimsen går op og ned som den skal og vi har prøvet at åbne den både inde-og udefra, altså skubbe og hive, men intet dur...der er intet med de andre døre....han har læst i bogen både før og efter adskillelse og kigget og tænkt og kigget og spekuleret på,hvad i himlens navn det kan være der gør det....kan ikke umiddelbart komme frem til en løsning...alt er samlet korrekt lige efter manualerne og ledninger og dimser er rigtig sat sammen..man skal ikke diskutere mekanik og teknik med ham.....han er ret dygtig til den slags, derfor undrer det ham sindsygt at døren sådan ikke mere gider åbne sig op.
alle lister har fået litervis af silecone og de andre slipper fint...den er ret rengjort mm uden skidt og snavs. sådan noget går jeg meget op i....

til taunusanden....muligvis, men her kommer han ikke med konstruktive svar...og burde hellere holde sin bøtte, når han alligevel kun kan svine mig til..det er ikke første gang...han kan jo bare holde sig væk, hvis han ikke har forstand på at svare på mine spørgsmål...efter min mening er han misundelig på at jeg har en stor bil som han drømmer om at få....men vil man ha en klassiker som jeg er heldig at ha erhvervet mig, så må man lede...hana begyndte jo allerede første gang jeg kom med spørgsmål om min audi...

hej miss.j.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 09-03-07 20:59

Citat
jeg har nemlig ingen tiltro mere til nogen som helst personer....
man kan her på nørrebro aldrig mere have tiltro til nogen

Siste gang du søgte råd til din bil så fyrede du dette af.Tak for hjælp.
Enig med Teil.
alimak

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 09-03-07 21:50

nu er det jo folkmed erfaringer inden for området jeg søger hjælp fra og ikke alle de andre der kun er herinde for at genere ig er useriøse..kan man ikke tåle mine spørgsmål, så kan man jo lade være at respondere på dem...der står ingen steder at jeg ikke må spørge om noget..men når jeg nu ber om at få seriøse svar, så er det vel ikke meningenat jeg kontinuerligt skal tækkes med den ene person der udelukkende er her for at genere mig og andre. har fået private breve fra folk der er enige med mig i min tolkning af visse personers uhensigtsmæssige chikanerier...kan vedkommende ikke svare på det jeg spør om, så lad være....
jeg har ligeså meget ret tilat stille spørgsmål som hvilken som helst anden, men jeg vil ikke finde mig i svinske svar og ubehøvlede bemærkninger....
jeg stiller et konkret spørgsmål omet for mig stort problem...og at visse ikke kan finde ud af at læse det korrekt er vel ikke mit problem....de der ikke kan hjælpe mig....kan ikke hjælpe....men så lad dog for pokker vpære med at spilde tid på at sætte dumme ting på....tænk at bruge sin tid på kun at være dumsmart...har disse mennesker virkelig ikke andet at bruge sin tid på....
tidsspilde for alle parter....
men heldigvis findes der da nogen der ER seriøse i deres fason og hjælpsomhed...ikke at det altid fungere, men svarene er da tilfredsstillende og venlige.....gudskelov for det....
håber jeg kan få lidt vejledning og en løsning på problemet, vil gerne ha min bil i orden til min afrejse om få måneder........
miss.j.

Kommentar
Fra : per_jacobsen

Dato : 10-03-07 02:45

Det var dog et usandsynligt godt forsøg på hjælp, der kom fra Tell.
Jeg ser ikke formålet med det, og det har ingen relation til formålet med denne hjemmeside.
Med hensyn til den drilagtige bildør kan det skyldes, at døren er låst, og at frigørelsesmekanismen er faldet af.
En låst Audi kan hverken åbnes udefra eller indefra, hvis den er låst, så hvis frigørelsesmekanismen er faldet af, hvilket kan ske ved skiftning af en dør, hvor systemet ikke er sikret korrekt, er der kun at fjerne dørbeklædningen og frigøre låsen inde på selve låsesystemet.

Kommentar
Fra : Always8382

Dato : 10-03-07 15:54

Som nogle siger i mængden af al den ævl, så er det inde fra det skal løses... Dørbeklædning af - og så få den udløst. Kender ikke det store til audi, men der må sidde nogle låse"paler", som evt kan være faldet ned i bunden af døren. Men den skal kunne åbnes indefra... Ellers kør ned til audi, hvis beklædning og det hele er pillet af og det er til at komme til, burde det ikke tage mange min for en audimand om at få den dør op... Mit bedste bud...

Klaus - good luck...

Kommentar
Fra : bertelFar

Dato : 10-03-07 19:57

Umiddelbart nogle gode forslag, især de sidste - hvis ingen af disse virker kan I jo finde et brugt førersæde der kan klappes frem (fra en 2 dørs)

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 11-03-07 14:07

til always og bertelfar...
det vil jeg da sige videre.....muligheden er der jo....me vides ikke før den er prøvet af.....der er sikkert masser af dimser og dippedutter derinde bagved sådan en dør med elruder og centrallås....
løåsningen skal i alle tilfælde opklares, for ret surt at ha en 4 dørs, hvor kun de tre kan åbnes.
god søndag....j.

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 11-03-07 16:26

har lige fået besked fra kæresten om, at det lyder sansynligt det med den der mekanisme.han siger,at der ligger noget dernede han kan se, når vinduet blir rullet helt ned, men dørbeklædningen kan ikke tages af, med mindre døren er åben, for skruer og sådan sidder bl.a. der hvor døren er, når den er lukket...
forhåbentlig løses det snart....
ciao j.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 11-03-07 19:06

Fiks en anden dørbeklædning fra et ophug, så er det problem vist løst..

- Anden

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 11-03-07 22:43

hvorfor dog det. der er jo intet i vejen med dørbeklædningen.....den kan bare ikke komme af, når døren ikke kan åbnes, for skruerne er "gemt" der hvor døren er lukket, hvis du forstår og kan se det for dig og man kan ikke komme ned til låseproblemet uden at dørbeklædningen blirskruet af....
tror ikke helt du har forstået problemet...
der er forsøgt at åbne den indefra, men ikke muligt. op og ned dimsen går op og ned som den skal, men døren er og blir lukket...ikke særlig skønt, når man skal bruge den dør...det er bag førersædedøren......
sov godt.....j.k.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 11-03-07 23:21

Altså, få fat i en anden dørbeklædning, så sker der ikke noget ved at i ødelægger den gamle!!

Eller lev med en 3 dørs bil...

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 12-03-07 12:12

den skal altså ikke ødelægges og den er heller ikke sådan lige til at finde, da det er en af dem med træpaneler og dem er der ganske få af....nej jeg vil ikke leve med entredørs, når jeg har købt en femdørs og der er såmænd ogsået formål med det....da jeg er nødsget til at skulle bruge alle døre når jeg ferierer og skal ha mine krykker mm. ud og ind af bilen....
ciao j.

Kommentar
Fra : bertelFar

Dato : 12-03-07 12:21

Kravler du på krykker ud af alle 5 døre når du er på ferie??

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 12-03-07 12:37

ja det gør jeg......på alle fire....en arm og et ben ud af hver dør....og hovedet ud af bagklappen
og så ligger resten af kroppen tilbage og prøver at mase sig ud af tagvinduet
j.

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 12-03-07 12:40

glemte lige, at alle delene derefter blir skruet godt fast igen, hvorefter jeg knirker rundt i gaderne....og så skal det hele skilles ad igen og ind i bilen, med samme besværd som da jeg skulle ud....derfor 4 døre...og ikke tre....
j.

Kommentar
Fra : hyggemor

Dato : 12-03-07 14:29

Citat
ja det gør jeg......på alle fire....en arm og et ben ud af hver dør....og hovedet ud af bagklappen
og så ligger resten af kroppen tilbage og prøver at mase sig ud af tagvinduet
j.
Citat
glemte lige, at alle delene derefter blir skruet godt fast igen, hvorefter jeg knirker rundt i gaderne....og så skal det hele skilles ad igen og ind i bilen, med samme besværd som da jeg skulle ud....derfor 4 døre...og ikke tre....
j.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 12-03-07 18:57

http://www.dataophug.dk/menuSprog/Index.asp?Lang=Dansk
Der er en dørbeklædninger at finde.. OGSÅ MED TRÆ!!

Citat
MØRK GRÅ M/TRÆ    km 67     årg 1990 art DØRBEKLÆDNING 4DØRS Rødding Autoophug Aps

Kig selv efter.. Hvad enten du har lyst til det eller ej, så er det altså løsningen.

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 12-03-07 19:39

det dur ikke, når det er en venstredør....
mvh...j.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 12-03-07 22:31

Jeg giver op

Kommentar
Fra : bertelFar

Dato : 13-03-07 19:05

Måske i så kunne smadre dørbeklædningen i højre bagdør i stedet for??

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 17-03-07 21:36

Inderklædningen skal af, derefter skulle det være muligt med en lang spidstang og et spejl at se sig til at trække i dørpålen så døren kan åbnes, ved samme lejlighed må det være muligt at finde frem til "afbrydelsen mellem håndgreb og låsemekanismen, og få det genetableret. Bagefter må beklædningen, som nødvendigvis er blevet fjernet med en vis vold men så skånsomt som muligt, sættes på igen, et par skruer hist og her kan nok klare det. Senere kan I vel skaffe et nyt.
M.v.h. K.

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 18-03-07 14:32

jamen kogalejy......jeg fortæller jo at inderbeklædningen ikke kan komme af uden at døren er åben, da alle skruer og møtrikker sidder i den del på døren der er skjult, når den er lukket.....der er ingen skruer i selve beklædningens synlige del...
men resten lyder ret sansynligt, hvis bare vi kunne få døren op først og pille beklædningen af...og komme derind.....
god søndag.....miss.j

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 18-03-07 19:49

Som kogalejy skriver :
Citat
Bagefter må beklædningen, som nødvendigvis er blevet fjernet med en vis vold men så skånsomt som muligt, sættes på igen, et par skruer hist og her kan nok klare det. Senere kan I vel skaffe et nyt.

Jeg er enig!

Det har jeg nævnt tidligere, og vist hvor du kan finde en anden, hvis du ikke selv ønsker at kontakte dit lokale ophug, jeg VED at når man har så gammel en bil (som jeg selv og mange andre) og man selv vil lave alt, så er man nødt til at finde visse dele på et ophug.

OG DET ER DU NØDT TIL I DETTE TILFÆLDE

Indse dog at det er den rette løsning, et værksted ville gøre det samme!

Held og lykke med bilen..

- Anden

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 18-03-07 21:26

ved du hvad hr rapand....du er ikke den der blev skrevet til i det sidste indlæg......og som jeg tidligere HAR fortalt, så var min bil tip-top iorden og er det egenlig stadig indenfor....fuldstændig flot og velholdt uden pletter eller huller eller noget som helst....intet at udsætte på de to foregående ejere....en tysker og en kort tid en dansker.....der er virkelig passet på.....så hvorfor skulle den så pludselig smadres indvendig også......det er da nok den er blevet det udvendigt af bølleoptøjerne her i kvarteret........
ved ikke om du har bemærket, at jeg er pensionist og om du ved, at vi ikke er i besiddelse af millioner af kroner....netop bl.a. derfor købt en bil der bare var så super flot og velholdt....alt er så fint som det bare kan være....træpaneler og smukt betræk......en limosine uden lige.....men efter udskiftning af den rude for tre mdr. siden.....så ville døren pludselig ikke åbnes mere for en mdr. siden....kan ikke se meningen med at skulle ødelægge mere end højst nødvendigt..jeg er da ikke vandalist og er i forvejen død ked af at den nu er fyldt med skrammer mm. som den slet ikke havde ved købet....det har intet med bilens alder at gøre...jeg har da set biler der er endnu ældre.
og min kærestes mototcykel fra 1984 er ligeså superflot og fin selvom den er blevet e gammel tøs....man kan da godt passe på sine ting selvom de er blevet oppe i årene...
med venlig hilsen .mig......
gider kun seriøse henvendelser........

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 18-03-07 21:40

Det var sgu også en seriøs henvendelse. Jeg siger bare at det er nødvendigt at koste en anden dørbeklædning på bilen. Jeg er da heller ikke rig, mellem klasse mennesker har flere penge til sig selv end mig.... Du vil jo ikke engang prøve at finde en anden beklædning for at løse problemet, og tro mig, den koster ikke alverden på et ophug.. Ja ja, den er så fin, det er okay med mig, jeg er ikke misundelig på andres biler og passer da også selv på mine egne sager..

Men jeg forstår ikke meningen med spørgsmålet hvis du ikke vil bruge vores råd. Og nej, jeg er her ikke for point og forventer ikke at få nogen..

Melder mig af spørgsmålet her.

Ingen af os her kan trylle din dør i orden, kan kun komme med løsningen på hvordan det gøres, men det ser ikke ud til at være nok

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 22-03-07 22:21

Sikke en masse ævl! På mit værksted ville døren være åben i løbet af et kvarter, at det bagefter
koster en ny beklædning er åbenbart gået op for alle undtagen spørgeren og hendes fantastiske
kæreste.

Annuller spørgsmålet
Fra : missjosephine

Dato : 23-03-07 10:27

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål