/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
FotoBagage til Canada
Fra : Rytterknaegten
Vist : 586 gange
499 point
Dato : 09-03-07 12:15

Hej derude i det spirende forår.
Jeg tager til Vancouver CA, via Seattle USA til Maj. Er der restriktioner mht indførelse af div fotoudstyr til de lande?? det er til privat brug? Det drejer sig om 2 fotokameraer og et videokamera, + en lille harddisc til overførsel af foto´s ??
Mvh Rytterknaegten

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 09-03-07 12:23

I Europa har jeg ikke problemer med at have foto / batteriharddisk / diverse ladere / labtop / memorycard's med som håndbagage - alt ligger i en taske som ikke vejer mere end 5 Kg.
I DK lufthavn skal jeg dog udtage labtoppen for særlig gennemlysning.

Accepteret svar
Fra : hyggemor

Modtaget 499 point
Dato : 09-03-07 16:15

Hey

Vi var i Californien her i sommers hvor vi medbragte 2 stk. laptop og digital fotoudstyr som håndbagage.

Det voldte overhovedet ingen problemer. Vi tog de 2 stk. laptop ud af tasken og fotoapparatet "hang" over skulderen, da vi gik igennem lufthavnen.

Toldererne er opmærksomme på, at laptop ikke har godt af at blive gennemlyst og vi blev derfor bedt om at tage dem under armen. Tasken blev så gennemlyst.

Ved ikke lige om de samme regler gælder for Canada - men mon ikke ?

Kommentar
Fra : hyggemor

Dato : 09-03-07 16:41

Hvilket selskab rejser du iøvrigt med?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 09-03-07 18:53

Hold lige øje med nye vægtgrænser for bagage og håndbagage, hos visse flyselskaber.

Kommentar
Fra : hyggemor

Dato : 09-03-07 20:27

Citat
Hold lige øje med nye vægtgrænser for bagage og håndbagage, hos visse flyselskaber.

Det er lige derfor at jeg spurgte om hvilket selskab

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 09-03-07 20:34

Jeps - mig og flyselskaberne er ved at overbevise min kone om nødvendigheden af en ny "let" comp. til ferieture, så der er et sted til alle billederne.

Kommentar
Fra : hyggemor

Dato : 09-03-07 21:15

god opskrift til ny comp. - nu er vi 4 i familien så vi havde ingen problemer. Hvis du så er så heldig at have din egen hp så kan du uploade feriebillederne til dit hotel. Af hensyn til hvis uheldet er ude (så er billederne da ikke mistet). Du kan selvfølgelig også bruge en usb-nøgle. Tag med hjemmefra.

Nå det var et lille sidespring

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 09-03-07 21:22

Livrem, seler og faldskærm til billeder.
Batteridrevet harddisk med kortlæser (som den Rytterknaegten har)
Billeder lægges ind på labtop
Som ekstra backup har jeg to pendrive á 2 GB (den ene med selvkørende program i windowsmiljø >>U3<<)

Godkendelse af svar
Fra : Rytterknaegten

Dato : 11-03-07 14:25

Tak for svaret hyggemor.
Desværre kan man stadig ikke dele points, det ville jeg gerne have gjort.
Mvh Rytterknægten

Kommentar
Fra : hyggemor

Dato : 11-03-07 19:21

velbekommen.

Hvis du gerne vil have at e.c. får halvdelen - kan jeg vel bare oprette et spørgsmål... til e.c - skal jeg dette?

Kommentar
Fra : e.c