/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Sletning af temp-mappen?
Fra : gekkin
Vist : 439 gange
100 point
Dato : 13-01-03 22:56

Hej
Jeg fandt forleden ud af at min temp-mappe C:\Documents and Settings\*\Lokale indstillinger\Temp fylder 450 MB! Jeg ved ikke om man manuelt kan slette filerne uden at skade WinXP eller andre filler? Eller har WinXP et indbygget program til sletning af temp-filer?

Hvad gør jeg for at komme af med filerne på en forsvarlig måde???

på forhånd tak

Mvh. Gekkin

Kommentar
Fra : briani

Dato : 13-01-03 23:01

Hej Mvh. Gekkin
Du kan rolig slette alle dine temp filer
marker dem alle og vælg slet
der sker intet ved det
MVH Brian

Kommentar
Fra : TheLoneWolf

Dato : 13-01-03 23:12

Prøv at bruge diskoprydning inden du sletter filer manuelt i temp mappen
Diskoprydning er et indbygget program i WinXP og du finder det i :
Alle Programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer.

Ellers er jeg enig med Brian.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 13-01-03 23:12

Tillæg
har du ikke slet liggende på din værktøjslinje,så kan du få den frem på følgende måde.
1:gå om i din stifinder
2:gå op i fanen vis
3:vælg værktøjslinjer
4.vælg tilpas
5:og så tilføjer du bare slet deromme.
så finder du din temp mappe
gå op i fanen rediger
vælg marker alt
klik vå værktøjslinjen slet
MVH Brian

Kommentar
Fra : gekkin

Dato : 13-01-03 23:34

Jamen det lyder til at være ganske enkelt. Men ligger der ikke nogle system-filer i temp-mappen, som helst ikke må slettes? eller er det kun gamle filer der er i mappen?
Når jeg sletter indholdet manuelt, vil der i følge jer ikke komme ændringer i selve XP's opførsel, right?

Mvh. Gekkin

Kommentar
Fra : briani

Dato : 13-01-03 23:40

nej der ligger ingen systemfiler i tempmappen
skulle der gøre det-så kommer xp med en advarsel om at denne fil er en systemfil og kan ikke slettes
som sagt så kan du rolig gøre det
de ligger som bare og fylder
jeg gør det selv en gang om ugen
og mit system køre stadig 100%
MVH Brian

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 14-01-03 00:32

Ikke for at trækkes i det, men bare fastslå at: Temp filer er midlertidige filer og dannes ustandseligt (når du arbejder med din PC), den eneste situation der kan være noget du ikke bør slette er hvis du SELV skulle have anbrag noget der!
Når jeg skriver er det for at minde om at også "Internet temporary-files" bør tømmes jævnligt (ALT) hvad du ser på nettet gemmes der. Er de 2 mapper vokset for store kan det f.eks. resultere i at du ikke kan hente en *.jpg fil fra nettet, der vil så kun accepteres *.bmp
Jeg foreslår du på IE under funktioner/internetindstillinger/avanceret... sætter et hak hvor der står: Slet mappen Temporary intenet files når webbrowseren lukkes, så er det problem slut. PS.: Mappen slettes ikke (det kan man ikke) der burde stå Tøm... :)

Kommentar
Fra : jepses

Dato : 14-01-03 14:38

Obs. Jeg benytter at sortere indhold efter dato. Alt det der i temp mappen ikke har dags dato sletter jeg på alm. vis. Grunden til jeg ikke tager filer med der er stemplet med dags dato er, at nogle af disse filer kunne være i brug.

Mth lillemig's formodning om at når der er for lidt plads i temporary internet files, så hentes f.eks kun bmp filer ned. Hvor kommer den formodning fra??? Når der ikke er mere plads en der er sat af til under settings (dansk??) slettes blot de ælste filer for at gøre plads til nye. At sltte den efter hver nedlukning af IE er fint hvis man har bredbånd, men muligheden for at spare tid (og penge) ved at lade være (ved brug af modem) er i høj grad til stede når man besøger sites ofte. I stedet for at man er tvunget til at hente f.eks et helt billede ned, kan browser blot nøjes med at spørge server om billedet er opdateret/ændret. Hvis det ikke er er der sparet adskillige bytes.
Og....
Hvilken browser kører du?? Du skriver som om du har internet Explorer. Du blander Danske og engelske tekster sammen. Knappen hedder faktisk 'Delete files' under sektionen 'Temporary internet files'. Der står intet om at slette mappen.

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 14-01-03 15:42

jepsen>>
Angående *.jpg er IKKE en formodning, men FATS!
Ser du under fanebladet "generelt" eller fanebladet "avanced". De fleste forstår dansk :)

Kommentar
Fra : jepses

Dato : 21-01-03 13:46

Lillemig :
Hvad er der for en setting under advanced du mener der har noget med hvilke billedtyper der hentes ned når cachen er fuld??
For jeg kan fis fløjteme ikke finde noget i den retning!!

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 21-01-03 15:25

jepses>>
Nu bør det ikke køre af sporet:
1) Man kan tømme mappen på fanebladet (generel) under slet midlertige filer. Det kan
jo så gøres ind imellem - men, hvorfor ikke
2) Gå hen under (advanset... står øverts i h. side) og vælge hak i div.
muligheder - bl.a. slet filer når browset forlades ca. 6. nederste punkt. Vælges
dette bøhøver man ikke spekulere mere på den ting!
Betvivler du at problemet (*.jpg vs. bmp/gif) skyldes at de mapper fyldes op (og ikke tømmes) kan jeg finde 50 beviser. Jeg har kun været på kandu ca. 20 dage men set 3 spm her og bunkevis fra experten - RIGTIGT svar som altid har løst prob. har været:
Tøm de mapper, primært "cachen" midlertidige internet-files og så (+ temp og papirkurv)

Kommentar
Fra : xou

Dato : 30-01-03 17:37

hej !
der sker ikke noget ved at slette de filer;
her er et program der er til at slette som det siger:
Clear temporary files and history lists
download det her:
http://12ghosts.com/ghosts/wash.htm
har fået go anmedelse.

Kommentar
Fra : Mille35

Dato : 05-04-04 08:20

Ja da det er fint at slette det engang imellem,men når jeg gør det er mine koder væk til feks.Kandu,og jeg kan ikke læse min netavis

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 24-06-04 21:14

Når der er et svar. Hvorfår bliver spørgsmålet så ikke lukket og pointene fordelt????

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 17-12-04 13:00

Er gekkin død eller hva????????????????
Luk lige dette spørgsmål TAK!!!!

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 16-01-05 15:02

LUK DETTE SPØRGSMÅL!!!!!!!!! For fanden da!

Kommentar
Fra : CaPsen

Dato : 09-06-05 16:07

Du kan roligt slette alle TEMP-filerne!! TEMP-filer er fx nogle der kommer når du surfer på nettet og så noget.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 27-07-05 22:33

Haløjsa kom lige forbi igen
Ham gekkin må sku da være eller noget der er værre.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 27-07-05 22:33

Haløjsa kom lige forbi igen
Ham gekkin må sku da være død eller noget der er værre.

Kommentar
Fra : z1terapi

Dato : 31-10-05 21:23

Hmm interessant.
Der sker ikke noget ved at slette filerne. Du kan også gå i START/KØR og skrive %temp% og slette disse filer. Det sker der heller ikke noget ved.
Men der er det problem når du har slettet dine temp filer, at dine cookies til de forskellige servere bliver slettet, og du skal indtaste adgangskode osv. igen

mvh Thomas

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 13-12-05 16:01

Du kan download programmet Traceless fra dette link, og det er gratis. Det sletter Tempfiler og historie etc. du kan selv bestemme hvad det skal slette i opstarten.

http://www.tucows.com/preview/257209

med venlig hilsen
axelbjarne