/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
Kubuntu - Antivirus ?
Fra : berpox
Vist : 1113 gange
110 point
Dato : 09-03-07 02:01

Hej. Jeg er noget newbie til Kubuntu, og Linux i det hele taget....

Jeg havde en gammel PC med 4,5GB harddisk stående. For sjov hældte jeg en Kubuntu 6.1 på den - det gik fint i forhold til Mandriva 2007 Mini, der bare ikke ville i luften med hverken KDE eller Gnome interface

Nu kunne det så være interessant hvad erfarne brugere anbefaler som "best choise" af Antivirus til Kubuntu.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-03-07 02:24

Hej, her er et link til Ubuntu forum, hvor der spørges efter firewall og antivirus, læs og lær og så kunne du ved samme lejlighed blive medlem, Kubuntu er en variation af Ubuntu, jeg er medlem af UbuntuDanmark : http://www.ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?t=110

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 09-03-07 10:55

Velkommen i ubuntu-klubben med eller uden K.
Jeg har en ældre bærbar med en lille HD hvor der er lagt ubuntu ind.
Eyvind.

Ps. Der kan køres forskellige Windows programmer via et program der hedder Wine.
Jeg mener også at du kan køre VB6 i Wine, men har ikke prøvet endnu.

Pss. Inden du bliver mopset på Kubuntu så skal du vide at du ikke kan markere tekst og trykke fed / kode / citat men skal gøre det manuelt.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 09-03-07 11:20

Tak

[ b ] [ / b ]
[ code ] [ /code ]
osv... ligger allerede i fingrene på mig - jeg bruger aldrig knapperne, da det oftest går galt i forhold til hvad jeg ønsker at gøre/formattere

Og jeg tror ikke jeg bliver mopset på Kubuntu - det gjorde jeg derimod på FreeBSD - der var lidt for nørdet til en newbie

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 09-03-07 11:43

Læg mærke til at der er forskel på kubuntu og ubuntu, når der skal lægges programmer ind.
I tilføj/fjern omtales programmerne som velegnet til den ene eller anden desktoptype.
kubuntu bruger >>>kde<<<
ubuntu bruger >>>gnome<<<

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 09-03-07 12:40

Jeps - så langt var jeg (heldigvis) også kommet i mine betragtninger....

Sådan rent "religionsmæssigt" - så er det godtnok ærgerligt at Linux OS'er ikke er mere udbredt, bare efter den smule jeg indtil nu har stiftet bekendtskab med

Man antivirus synes ikke at være et must, når man kigger på o.v.n.'s link http://www.ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?t=110

Så "best choise" er måske bare at køre uhindret derudaf med min nye-gamle linux desktop?

Accepteret svar
Fra : rtl817

Modtaget 55 point
Dato : 30-03-07 10:01

Der er jeg, som jeg kender til det er AVG og Panda Antivirus, de begge to er gratis til Linux.

Jeg har selv aldrig kørt med antivirus i Linux og har heller aldrig blevlet ramt af virus i hverken i Linux eller Windows, men har været tæt på i Windows, men aldrig i Linux.

mvh.
René

Godkendelse af svar
Fra : berpox

Dato : 14-04-07 19:20

Tak for svaret rtl817.