/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Ny firmabil - hvilken en?
Fra : tinolarsen
Vist : 1299 gange
100 point
Dato : 08-03-07 22:45

Jeg skal til at have firmabil..

Det skal være en diesel, på hvide pladder - og må koste max 280.000

Kan vælge mellem Peugeot, Citroen, Opel, Ford og WV

Jeg skal selvfølgelig have Aircon/klima og fartpilot som minumum i udstyr..

Nogle gode råd/forslag til hvad jeg skal vælge.

Skal gerne være en man sidder godt i hvis man kører langt - ps. jeg er 1,88 høj, hvis det måske har noget at sige

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-03-07 22:56

Peugeot og Citroen ville jeg vælge fra med det samme, for dyrt, for dårligt....mange reparationer, dyre reservedele o.s.v.

men noget i den stil her

http://www.koebogsalg.krak.dk/biler/85624.asp

http://www.koebogsalg.krak.dk/biler/96583.asp

mvh dova

Kommentar
Fra : tinolarsen

Dato : 08-03-07 22:58

Det skal jo være en helt ny bil, og er jo en firmabil, så lige meget hvor meget der evt. skal laves ved bilen, vil udgiften for mig jo være den samme....

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 08-03-07 23:47

@tinolarsen
Nej! Det kan ikke være lige meget, for biler der går meget i stykker, skal tit på værksted!
Det kan godt være, der står en lånebil til rådighed, men hvad med spildtiden, når nu lortet bryder sammen på landevejen!!
Sælgere og chefer i mit firma, kørte før i Peugeot 406, men det har firmaet sat en stopper for!
Der var simpelthen for mange værkstedsdage og aflyste kundebesøg!
Min chef har måttet aflyse et møde hos samme kunde, 2 gange og begge gange pga. bilen, der ikke ville starte!

Personligt, ville jeg presse firmaet til, at købe japansk i stedet

Gert

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 09-03-07 06:21

Peugeot er ok.
Den skal ikke repareres mere end andre, det er min erfaring.

Kommentar
Fra : tinolarsen

Dato : 09-03-07 08:40

Jeg har også hørt dårligt om Peugeot, og flere af mine kollegaer er heller ikke tilfreds med dem..

Så g_h har selvfølgelig ret i at, det ikke er helt lige meget, set ud fra spiltiden ja...

Men må kun vælge ud af de mærker jeg skrive - det er ikke noget firmaet, men leasing selskabet bestemmer...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-03-07 08:53

Når "etaten" tør vælge Ford ville jeg heller ikke have betænkeligheder ved at vælge den.....

Alternativt Passat Diesel......

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 09-03-07 09:26

Toyota er der generelt 0 bøvl med og værkstederne er gode.

En bekendt har en Seat Althea, den er også ret fed.

Ford-vogne er kedelige og uinteressante.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-03-07 09:34

Ja smag og behag er jo altid forskellig

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 09-03-07 09:37

Nu kan man vel ikke hverken få Mondeo eller Passat til 280.000.-

Gert

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 09-03-07 10:12

Jeg har Toyota Combivan, diesel, AC, fartpilot og alt hvad hjertet begærer. Det kører helt ukritisk. En af sjukkerne har som sagt Altea. Den er noget federe motoriseret og har tiptronic gear hvilket er vildt fedt. Men japserne er bedst til indretning og AC.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 09-03-07 11:19

Altså, nu ved jeg ikke hvad dit firma forestiller sig. (Eller leasingfirmaet )

Men man kan næsten ikke for 280000 få en ny bil på diesel i passende størrelse af Opel, Ford og WV , der vel at mærke skal bruges som firmabil (måske mange kilometer dagligt = der skal være driftsikkerhed, størrelse, komfort)

Og jo, din højde betyder noget....der er jo forskel på, om en bil er noget man stiger ind i eller om det er en man krænger på sig

Og så måske alligevel:

VW Caddy på hvide plader http://www.volkswagen.dk/personbiler/priserogteknik.asp?frame=nye_biler_priser_teknik&model=caddy&typen=&variant=#&strYear=

Jeg synes ikke den er særlig smart, men de har nogen stykker af dem i min mands firma, bare på gule plader, og er vældig glade for dem, siger de kører godt og der er aldrig vrøvl med dem.

mvh dova

Kommentar
Fra : Always8382

Dato : 09-03-07 16:53

Ville købe en 5dørs Focus 1,6TDCI. Godt være motoren ikke er lige så står som en gøj eller en citron, men aldrig om jeg ville vælge fransk, heller ikke selvom jeg ikke selv skulle betale...

Kommentar
Fra : Always8382

Dato : 11-03-07 15:13

Alternertivt Sonata Crdi - eller Skoda Octavia 1,9 tdi...

Kommentar
Fra : mmax

Dato : 17-03-07 17:47

Fra og med den 18 marts er der Klima som std. udtyr I Ford Foscus Trend

Og med flåde Rabat kan den fås til en meget gode pris også som st.car og den 1,8 L. Diesel er meget gode

www.ford.dk