/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
højtaler i døren?
Fra : vordingborgthai
Vist : 534 gange
180 point
Dato : 08-03-07 19:36

Hej.
Jeg har en gammel corolla fra 89, og skal have mine højtalere sat i døren, men vil ikke ødelægge dørsiderne.

Nogle som kender en go side hvor der er tegninger til hjemme byg?

Kommentar
Fra : wattamamma

Dato : 08-03-07 19:38
Kommentar
Fra : vordingborgthai

Dato : 08-03-07 19:43

det er en ok side, men fandt engang en på dansk, men kan sku ikke huske den,,,,,,,,,hjælp.
Der var en masse skabeloner til at lave nogle fede nogle i MDF træ, og beklæde den med glasfiber

Kommentar
Fra : transor

Dato : 08-03-07 20:15

Det er hård kost for en højtaler at sidde i en dør.
Hvis man smækker med døren-eller andre ubetænksomme gør det- får membranen et ordentligt tryk, på grund ag accelerationskraften. I alle døre løber der vand ned ved ruden, derfor er der dræn i dørbunden, og den ruster op , i bunden hvis drænet stopper. Derfor skal højtaleren være en type med pap,som tåler fugt, og der skal være plast som beskytter den mod direkte vand.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 08-03-07 20:18

Husk også når du trækker ledning at hullet i dørstolpen skal placeres højere end hullet i døren , gerne 5 cm så ledningen ikke bukker så stærkt, men kun vrides svagt, når døren åbnes og lukkes.

Kobber er værre end de fleste andre metaller til træthedsbrud.

Kommentar
Fra : vordingborgthai

Dato : 08-03-07 21:39

det er netop også derfor at jeg søger en skabelon til at lave et nyt chassi i træ, så jeg ikke behøver lave hul i dørsiden, for så kommer enheden ikke i kontakt med vand, da den ikke er bag dørsiden

Kommentar
Fra : per_jacobsen

Dato : 09-03-07 10:32

Ville det ikke være noget lettere at købe et par inderbeklædninger hos en ophugger.
Så kunne du samtidig købe et par harmonikaslanger der bruges mellen dørstolpe og dør.
Med hensyn til vand, skal du ikke bekymre dig så meget, for det er jo ikke på indersiden af dørbeklædningen, vandet løber, men ned ad ruderne, hvor det så drypper ned i dørbunden og, forhåbentlig, løber ud.