/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Vista - ændre i lukkemenu
Fra : jabco9240
Vist : 1253 gange
100 point
Dato : 08-03-07 19:33

Vi vil gerne ændre vores lukkemenu i Windows Vista.

Som det er nu, foreslår den som default, at den vil "slumre" og vi skal bruge "rullegardinet" til at vælge "luk" i stedet. Vi vil gerne, at vi får "Luk"-muligheden første gang hver gang.

Hvor ændrer man den slags henne?

Kommentar
Fra : Moneypenny

Dato : 08-03-07 20:24

I kontrolpanelet vælger du strømstyring. I strømstyringsmenuen vælger du ude til venstre "Vælg, hvad tænd/sluk-knappen skal gøre". I den nye menu der fremkommer, vælger du "Luk computeren" fra rullevinduet. Farven på knappen du lukker med skifter forøvrigt farve, når du har ændret funktionaliteten i den.

Kommentar
Fra : jabco9240

Dato : 09-03-07 08:30

Hej Moeneypenny og andre

Jeg har vist formuleret mig forkert. Jeg prøver lige lidt mere detaljeret.:

Når jeg vil lukke computeren ned, går jeg i startmenuen og finder ikonet "Luk computeren". Så trykker jeg på det og får et lille vindue op, der spørger: "Hvad vil du foretage dig?", og så får - som default - "slumre" som mulighed, men i rullegardinet er der fem andre muligheder: "log af", "Luk computeren", "i dvale", "Skift bruger" og "genstart".

Jeg ønsker at få "luk computeren" som default i dette vindue.

Kan du hjælpe mig med det?

Kommentar
Fra : Moneypenny

Dato : 09-03-07 22:53

Hmm...Min Vista er vist sat anderledes op end din. Når jeg går i startmenuen, har jeg to knapper: En luk-knap, der som standard er sat til slumre. Meget upraktisk, men den ændres til luk som standard efter ovenstående metode. Ved siden af luk/slumre-knappen er der en lås-knap. Og ved siden af lås-knappen en lille pil, som viser alle muligheder, når jeg trykker på den. Jeg får intet vindue op, når jeg trykker på luk-knappen. Den lukker bare ned for pc'en.