|
| Burde jeg ikk få pengene igen? Fra : superfc89 | Vist : 450 gange 50 point Dato : 08-03-07 17:05 |
|
Fik en dvd fra aldi i julegave til 500kr...efter et par dage begynder den og holde op med virke.den vil ikke læse nogen cd'er...så jeg går ned og siger det og får en anden...nu har jeg haft den siden...indtil her den anden dag hvor en skive sætter sig fast i den og blir ødelagt...så det altså nr 2 dvd der ikke virker Og nu har jeg været nede med den og det eneste han ku gøre var og sende den indtil repartion...Det mener jeg ikke kan være rigtig og især ikke når det nr 2?
Er det bare mig der gal på den?
| |
| Kommentar Fra : Nordsted1 |
Dato : 08-03-07 17:09 |
|
Du har krav påHvis du har købt en vare med fejl, kan du vælge mellem at
få varen repareret
få den byttet til en tilsvarende vare,
medmindre sælger godtgør, at det er umuligt, eller vil påføre ham uforholdsmæssige omkostninger.
I nogle tilfælde kan du vælge mellem at
få afslag i prisen
få pengene tilbage
medmindre sælger tilbyder en ny tilsvarende vare eller reparation.
Du kan også læse, hvad du kan gøre, hvis sælger ikke reparerer eller bytter varen inden rimelig tid.
Læs konkrete afgørelser fra Forbrugerklagenævnet om, hvornår sælgeren kan afvise dine krav mv. Se nedenfor.
herfra http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/kobelovsguide/4/
| |
| Kommentar Fra : refi |
Dato : 08-03-07 17:09 |
|
Det lyder umiddelbart ikke som om du behandler DVDdrevet ordentligt....
At de ikke bare vil give dig pengene tilbage skyldes nok du ikke har kvitteringen....
Netop det at det er nr.2 gør nok at de vil have den til rep. for at finde årsagen.....
| |
| Kommentar Fra : superfc89 |
Dato : 08-03-07 17:11 |
|
Behandlede den sku ordenligt...Den har da stået på en reol og har ikk brugt den så meget igen..
Og har kvitteringen....
Jamen det er jo 2 forskellige fejl..
| |
|
Det kommer helt anden på, hvilken service den enkelte butik har. Det eneste du har krav på, er at få pengene tilbage eller få en ny til tilsvarerende kr. som den anden. Nå rdet er 2 forskellige fejl der har været, MEN på 2 forskellige maskiner, når du allerede har fået en ny maskine starter din garanti forfra, og man ser ikke på, hvad problemet med den første har været.
Så det eneste du kan gøre lige nu desværre, er at snakke med chefen i butikken om det, eller vente til den har været til rep.
Og hvis det skulle ske igen, aflever den med det samme personligt til chefen.
| |
|
Inden for 6 måneder fra købsdatoen er det butikken der skal bevise, at fejlen ikke var der ved køb. Så i realiteten kan du have ødelagt den, og det er stadig dem der skal bevise at den ikke var der ved køb.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
| |
|
|