/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Fjerne simlås
Fra : pirt03
Vist : 741 gange
150 point
Dato : 08-03-07 16:20

Hvordan fjerner man simlåsen på en (gammel) Siemens C25.

TDC prøvede men det lykkedes ikke.

Er det noget med en kode der skal indtastes - link??

Kommentar
Fra : tezt

Dato : 08-03-07 16:24

det er en kode, du får den hos din udbyder

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 08-03-07 16:36

hvis tdc har forsøgt , så kan du formentligt ikke flere gange med kode, og der skal så et kabel på ...

du finder nærmeste unlocker på www.find-unlocker.dk eller www.dkunlock.dk

det koster formentligt 100.- at få den låst op

vh
D9N

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 08-03-07 17:38

100 kr. !!!!

Jeg har lige set én blive solgt til 15 kr. på QXL.

Mobilen var én TDC solgte for nogle år siden - så hvis man købet et abonnement hos TDC burde de vel kunne klare det.

Som nævnt har de prøvet én gang - men så må de vel prøve igen.

(Og ja så skulle jeg have købt det på QXL, men nu har jeg altså lige købt et nyt batteri til denne)

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 150 point
Dato : 08-03-07 18:48

Citat
men nu har jeg altså lige købt et nyt batteri til denne

Det passer også til den fra QXL

Hvis det er TDC der har låst, er det jo også deres opgave at låse den op....

Citat
TDC prøvede men det lykkedes ikke

Ham der prøvede må have haft en "dårlig" dag

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 08-03-07 19:59

Hmm. Point taken refi

Jeg går sgu i TDC igen !!!

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 11-03-07 13:50

Prøvede med D9N's programmer - kan ikke finde ud af det.

Her er hvad der står på den hvide etiket under batteriet. Er der én der kan finde en kode til mig:

s30880-s3600-a410-1

ce 0168x

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 11-03-07 13:56

Jeg vrøvler.
Det var et par "unlock-programmer" jeg selv fandt. (cyber 5-4) og ikke D9N's

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-03-07 14:05

Citat
Jeg går sgu i TDC igen !!!

Det her er da ikke TDC.....

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 11-03-07 14:11

refi: vær nu ordentlig.
TDC har jo lukket her i weekenden og jeg er utålmodig efter at få telefonen lukket op, så man ku da lige prøve

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-03-07 14:12

Og låse den ENDNU mere.....

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 11-03-07 14:18

refi:

Jeg har ikke en disse forstand på mobiltelefonsimlåsekoder.

Risikerer man at gøre ondt værre ved at forsøge sig frem??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-03-07 14:29

Ja....

Det kommer an på HVAD TDCmanden gjorde.....

Mig bekendt kan du ikke få den åbnet pr. mail alligevel.... såååååå.....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-03-07 16:54

det har noget med dit simkort at gøre - på bagsiden står der en masse tal - koden - og oplyser du disse vil tdc sagtens kunne guide dig igennem. Husker ikke helt hvad jeg gjorde dengang - men fik da en i røret der vidste hvad der skulle gøres - btw - det hedder USIM (unlock simlås)

Om ikke andet håber jeg det kan lede dig på sporet.

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 11-03-07 22:14

miritdk tillykke mere vrøvlet kunne det ikke blive...

Simkortet har ikke noget med koden til at låse telefonen op at gøre...

USIM er et 3G simkort

pirt03 hvis du har forsøgt at låse telefonen op med koder, så har du kun et vist antal forsøg, herefter skal den låses op med kabel, og er det er telefon TDC har solgt dig og du har kvitteringen, så afleverer du den til dem, og sir LÅS OP!!
hvis ikke så må du ind og finde en unlocker og komme til lommerne *S*

og dem finder du på www.find-unlocker.dk eller www.dkunlock.dk

vh

D9N

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 11-03-07 22:27

Se nu nærmer vi os klar tale.

Tak for det D9N.

Tak til jer allesammen.

refi: Jeg prøver lige TDC igen og siger "sgu" til dem.

(fortsættelse følger)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-03-07 22:42

Det er jo det vi har sagt hele tiden.....

Bare lidt "pænere"

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 11-03-07 22:49

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 11-03-07 22:52

glemte så at sige at det formentligt tager 2-3 uger før du får den tilbage *G*

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-03-07 00:00

ok jeg vrøvlede da også - øv -

men hvorfor filan skulle det tage uger at gå ind i en tdc butik og få telefonen åbnet ?? Det plejer de at gøre med det samme enten via telefon eller i butikken NÅ !!!

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 12-03-07 00:03

Miritdk de har ikke et værksted der låser telefoner op med kabel i butikken, den sendes til et andet værksted hvor den så åbnes, og det tager 2-3 uger ..

D9N

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-03-07 00:07

D9N - den telebutik jeg bor i nærheden af har værksted og det er der mange steder der er - så mon ikke det er muligt at finde ud af trods alt - for os var det ingen sag da.

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 12-03-07 00:23

miritdk det er ingen sag hvis det er en kode der skal tastes , men det er det når den skal åbned med kabel *S* for det har de ikke udstyr til i butikkerne...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-03-07 00:32

ved ikke hvor du bor (vistnok) - men prøv at overbevise mig om det - arghhhhhh !!!!!!!

de har hvor vi fik gjort det og det står til troende - men selvfølgelig en unlocker forsøger sig

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 12-03-07 22:58

(..fortsat)

Det lykkedes så ikke

TDC måtte opgive. Påstår at telefonen er så gammel, at den skal opdateres.???
Den kan dog køre på et TDCs kort.!!! (Men ikke på et Sonofonkort)

OPGIVER - livet er sgu for kort til sådan noget bøvl. Bare ærgeligt med det nye batteri.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-03-07 23:03

Køb dog en på QXL - så har du da noget at bruge batteriet til

Og den var IKKE låst.....

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 12-03-07 23:08

refi så du at jeg fik 500 p i den anden tråd. Underligt.

Ham halvdum trænger da til hjælp.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-03-07 23:13

- Er det ikke han/hun får

Godkendelse af svar
Fra : pirt03

Dato : 17-03-07 11:29

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-03-07 11:42

Selv tak....