/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Seagate eller Samsung
Fra : Sunnyman
Vist : 517 gange
100 point
Dato : 08-03-07 15:25

Jeg er ved at skal købe 4x nye SATA2 500GB HD som skal køre RAID5.

Er der nogen af jer der har kommentarer til de 2 mærker, om stabilitet, eller andre problemer ?

Jeg er specielt interesseret om at høre hvis nogle har haft problemer med Samsung, da jeg har mulighed for at få dem billigere.

Taksen så meget

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 08-03-07 15:37

Hvis det er Seagate's Barracuda 7200.9 serie du skriver om, ville jeg ikke tøve med at ofre nogle kroner mere...

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 08-03-07 15:37

Jeg bruger udelukkende Samsung, men begge mærker er gode.

Kommentar
Fra : Sunnyman

Dato : 08-03-07 15:42

Det er Samsung spinpoint.

Samsung SpinPoint T166 HD501LJ - harddisk - 500 GB - SATA-300

Accepteret svar
Fra : JensT

Modtaget 50 point
Dato : 08-03-07 17:02

Køb 8 og swap en hver måned i 8 måneder.

Formålet er at sikre at der ikke er 2 der går død næsten samtidigt, hvorved dit R5 vil blive ødelagt.

Bare et godt råd fra en der af og til ser R5 med flere diske der går ned samtidigt...

Diske af samme produktion ses af og til at køre næsten nøjagtigt lige længe før de begynder at lave fejl.
----
Med sata - vær sikker på at din controller er opdateret m.h.t. firmware og dit motherboard (BIOS) også. - Tidlige versioner af SATA control er følsomme overfor afbrydelser/strømsvigt.

Kommentar
Fra : myg

Dato : 08-03-07 17:19

Har gode erfaringer med begge fabrikater. Vil p.t. vælge Samsung, hvis den er billigst.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 08-03-07 19:27

Jeg bruger også begge fabrikater IDE og er tilfreds med begge.

Godkendelse af svar
Fra : Sunnyman

Dato : 15-03-07 07:31

Godt svar, er hermed gjort....

Min Raid understytter HOTSWAP standby disk.