/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
hundepension
Fra : bfksorte
Vist : 4686 gange
300 point
Dato : 08-03-07 15:09

Jeg har tidligere fået passet min fem-årige cairn terrier privat, men det kan ikke længere lade sig gøre, så Sorte skal i pension for første gang i sit liv.
Jeg skal til Thailand i 25 dage i december, så det er meget vigtigt, at jeg finder en god pension. Jeg har søgt på nettet og har meget svært ved at finde hoved eller hale i, hvad der er o.k. og hvad ikke. Jeg har fundet frem til en lille pension Vejlegården ved Måløv. Der er kun 15 hunde ad gangen og så bliver de luftet og leget med flere gange om dagen.
Jeg har nu bestilt et ophold på fem dage, for at prøve det af, men det gnaver i mig, om det nu er i orden og når jeg skal afsted til december, hvad Sorte vil sige til det lange ophold.
Har I erfaringer med pensioner og hvordan hundene reagerer hører jeg gerne om det.

Accepteret svar
Fra : knh15

Modtaget 310 point
Dato : 08-03-07 15:15

Det lyder som et godt sted. Meget fint og lade Sorte prøve den af, rigtig god og ansvarsfuld idé.

Det eneste jeg lige vil sige er. Hunde har ikke samme tidsfornemmelse som mennesker. Om Sorte er der 1 dag eller 25 vil ikke have nogen betydning for ham.

Sigurd er altid glad for og se mig, uanset om jeg lige har været ude i 2 min. eller 2 timer.

Så tag du roligt afsted og nyd din ferie. Rigtig god tur.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 08-03-07 15:48

Der er to hundepensioner i Måløv. Den ene har et rigtig godt ry. Den anden har et skidt ry... Men jeg ved ikke, hvilken der er den "gode". Jeg TROR, det er den du nævner...

Den anden er Måløv hundepension. http://www.hundepension.dk/index.php?index

Selv om Måløv Hundepension er lidt dyrere og selv om man kan tilvælge ekstra gåture mod betaling, så er jeg alligevel ikke sikker på, at det er den bedste. Jeg kan heller ikke se hvor mange hunde, de har der. Du kunne jo først besøge dem begge to...

Hvis du vælger at sætte Sorte i en af dem, så er jeg meget interesseret i at høre resultatet. For jeg bor i Ballerup og har en 5-årig hund, der aldrig er blevet passet af andre..... Og der KAN jo ske et eller andet, så jeg er nødt til at få hende passet...

Kommentar
Fra : bfksorte

Dato : 08-03-07 16:01

kaere birgitta.

Jeg har faktisk hørt dårligt om Måløv Hundepension og der er 70 hunde ad gangen. Vejlegården er der som sagt kun 15 og så tror jeg, at hundende kommer i menneskehænder flere gange om dagen og min kontakt med Vejlegården har været meget positiv og de har vist stor interesse for at lære Sorte at kende.
og Kaere Knh15.
Det er bare så dejligt at høre dine erfaringer, for jeg har jo dårlig samvittighed over at rejse fra guldklumpen

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 08-03-07 16:01

Den lyder nu som en fin pension. Når du afleverer din hund aå få evt lov til at se den eller se den når du henter ham igen. Så kan du selv se det hele an også.

Og nej dyr har ikke samme tidsfornemmelse. Hvis vi har været ude og handle er vores katte stadig lige så ellevilde som når vi har været væk en hel weekend.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 08-03-07 16:09

Så er det helt sikkert Vejlegården, der er den "gode" Den har jeg så også hørt mange positive ting om. Jeg snakker med mange hundemennesker her omkring..
Det vil jeg huske, hvis jeg en dag får brug for det..

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 08-03-07 16:10

Jeg var i Kroatien sidste år, da var Sigurd kun 4 mdr. jeg havde en god ferie, men tænkte hele tiden på Sigurd.
Da vi kom hjem, kom Sigurd da også susendne, men 5 min. senere legede han med sit legetøj, som om, at vi havde været hjemme hele tiden.
For fremtiden vil jeg rejse roligt afsted, bare jeg har sikret mig Sigurd har det godt der hvor han er. Så har jeg det nemmelig også godt og det lyder som du er af samme mening, vedr. din Sorte.

Kommentar
Fra : hundelene

Dato : 15-03-07 10:17

Frygter selv den dag jeg bliver nød til, at aflevere min hund i pleje/på pension!
En god ide´ er at tage på uventet besøg. Her kan du se om der er rent hos hundene, står de og glammer uafbrudt af stress/kedsomhed, hvor mange der er osv. Hvis pensionen har rent mel i posen burde de ikke have det store imod det.
Held og lykke.

Godkendelse af svar
Fra : bfksorte

Dato : 15-03-07 22:33

Tak for svaret knh15.
Det har beroliget mig, at Hunden ikke husker om der er gået to eller 25 dage og at I forstår, at det kan være nødvendigt med pension, seævomom man elsker sin hund - alle har brug for ferie

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 16-03-07 07:23

jeg er glad for, at du kunne bruge mine erfaringer.

Nyd nu jeres ferie, hver for sig, og glæd jer til og se hinanden igen. Det er tilladt og savne, men lad det ikke overskygge de nye krafter i får og som i bagefter kan bruge sammen.

Rigtig god tur.

Carpe diem